Gå til innhold

Folk vil at andre skal ha samvittighet, men hvem skal tørre å ha samvittighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, min erfaring er at dersom man har masse samvittighet i seg, så er man den første til og bli utnyttet, for så og bli snudd ryggen til når du ikke trengs mer. 

Folk klager over at folk er slemme, men hvorfor skal man være snill egentlig når man ikke har noe igjen for det? Man taper heller på det! Og folk som klager over at andre er slemme, er gjenre de samvittighetsfulle og følesomme

Anonymkode: 72fe4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær så kynisk da. Man skal være snill fordi det er det rette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som klager på at andre er slemme er naive og selvsentrerte tisper. Klagere pleier å være det. Realister vet at det er hva det er - empater vet at det alltid ligger en grunn bak enhver handling. Ikke sett deg i den situasjonen at du kan bli pissa på.

Anonymkode: 7f577...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en realist som syntes synd på ikke-rasjonelle mennesker. 

De irrasjonelle menneskene satte seg selv i den rasjonelle stol. 

Javel, tenkte jeg. De har nok et enormt behov for å virke rasjonelle. Forståelig i og med at personen ikke er rasjonell. Skader jo ikke at personen øver seg litt på rasjonalitet. Det er bedre for alle og gir gevinst til alle. 

Hvis du er slik, forbered deg på idioter med mye søppel på hjertet. 

Fremdeles mens de har det rasjonelle lyset over seg. 

Det er ikke særlig fascinerende lenger, men i begynnelsen tenkte jeg: er det mulig...? 

Nå har jeg forstått at det er dødsens viktig for hvert eneste tryne jeg ser å bli tatt på alvor. 

Kunne ønske folk overlot den oppgaven til individet selv, og ikke forlange at omgivelser skal ta en på alvor. Men fikse det selv. Skjer jo aldri noe om noen andre tar ansvar. 

Slipper så mye rot da.... 

jeg vil heller ta meg selv på alvor av egen fri vilje. Ikke at noen har fortalt med at jeg kan ha fri vilje. Da har jeg jo ikke fri vilje lenger, det var jo en som fortalte det til meg. 

Og hvis noen forteller det, betyr det at de ikke ser på deg som en person med evner. Du er en som må bli fortalt ting. Du skjønner ingenting av deg selv. 

Anonymkode: 4ce05...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...