Gå til innhold

Hvor mange knekkebrød før du blir mett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Jeg kan ikke spise knekkebrød, for blir aldri mett. Jeg kan bli stappmett av nesten ingenting, men kan seriøst spise 15 knekkebrød før jeg i det hele merker noe :P liker ikke pålegg da, så det har vel med saken å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på pålegget. Spiser jeg makrell i tomat på blir jeg mett etter 2 rugsprø, mens med kjøttpålegg eller ost/tubeost må jeg ha 3. Blir mett, men blir fort sulten igjen av knekkebrød. 2-3 timer så knurrer magen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 2 til frokost og to til lunsj, av de vanlige wasa husman, ofte makrell i tomatsaus eller kalkunpåleg med avokado eller noe. Blir ikke ordentlig mett nei, men passe mett, jeg spiser meg alltid bare passe mett.

Anonymkode: 44df2...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må spise 20 stk.

Anonymkode: 230f4...d33

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin

Kommer an på hvor sulten jeg er. Alt fra 2 til 8. Også har pålegget noe å si.

 

Endret av Balian d'Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser 4-5 knekkebrød til lunsj på jobb, da er jeg hverken sulten eller mett, og blir sulten etter 2-3 timer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser 3 stk rugsprø.  Lager guacemole  av avokado, koriander, lime,sitronsaft  og hvitløk  og blander inn litt aioli I denne. Bruker dette istedenfor smør .  Har en skive kylling naturell  eller kalkun naturell pålegg pluss en skive tomat og en skive agurk på hvert knekkebrød .  Pluss et glass ekstra lett melk til og en kopp kaffe.  Trenger jeg da noe mer så spiser jeg et eple til "dessert".

Det holder i mange timer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre knekkebrød. Er ikke direkte mett, men ikke sulten lengre. Dessuten tar det så lang tid å spise at jeg synes ikke jeg rekker mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slukte en hel pakke engang... Så jeg velger heller noe anna ettersom det tar for lang tid, haha. Blir bare ikke mett av dem 😂 og jeg er 160cm og 49kg

Anonymkode: a9161...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-4 av enten hjemmelaget eller husmann. Spiser gjerne med ost, makrell i tomat eller skinke/kalkunpålegg. Og gjerne noe grønt ved siden av :) Blir passelig mett. Det som er med knekkebrød for min del er at metthetsfølelsen kommer etter en liten stund

Anonymkode: 475e2...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir mett av 2 stk Ryvita dark rye med ost og paprika, egg eller makrell i tomat. Jeg tror mange forveksler mett med «stappmett, får ikke ned en eneste bit til».

Anonymkode: 93b71...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir akkurat passe mett av to og et halvt Husmann til lunsj. Har pålegg som makrell i tomat, tunfisk eller leverpostei på. Da rekker jeg å bli sulten igjen til jeg har kommet hjem og begynt på middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 15.27, Linaria skrev:

Jeg kan ikke spise knekkebrød, for blir aldri mett. Jeg kan bli stappmett av nesten ingenting, men kan seriøst spise 15 knekkebrød før jeg i det hele merker noe :P liker ikke pålegg da, så det har vel med saken å gjøre

Liker ikke pålegg? Traumatiske opplevelser? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avhengig av type pålegg... 8-20.    Ikke mye mat i Wasa Frukost som jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av disse grove med mye linfrø og solsikkekjerner. 3 hvis det er Wasa havre, sport + ol.

Anonymkode: 1dbb5...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
4 hours ago, applestories said:

Liker ikke pålegg? Traumatiske opplevelser? :P

Nope, har bare aldri likt brød som ikke er ristet, ost som ikke er smeltet eller kaldt kjøttpålegg. Nå bor jeg i Storbritannia så ingen legger merke til det, men i Norge er jeg skikkelig sær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Elsker knekkebrød, men føler ikke at jeg blir mett av det. Har nå spist 4 knekkebrød med smøreost på men er fortsatt sulten. Kjennes ut som jeg har spist en halv brødskive med masse luft inni. Kan da ikke være meningen jeg skal spise 6-8 knekkebrød for å bli mett? Riktignok spiser jeg "Delikatess Sesam" som er litt tynnere enn ordinære knekkebrød, men de er vel ikke SÅ mye tynnere... :klo: 

Dere som spiser knekkebrød, hvor mange spiser dere før dere blir mett? 

Anonymkode: 4c4fa...f0f

Tror jeg kan spise hele pakka. 

Anonymkode: 781a7...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...