Gå til innhold

Hadde du droppet en ny fyr om han røyka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde dumpet, Hadde ikke orket å leve et liv med en narkoman.

Anonymkode: 9f5e6...739

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men mest sannsynlig ja. Kommer an på hvor mye "moderate mengder" vil si. Hadde det vært flere ganger i uka hadde jeg droppa ham uten tvil, fordi en som trenger rus så ofte har et problem, som jeg ikke gidder å være en del av. Hadde det vært snakk om rundt en gang i måneden, hadde jeg kanskje klart å se forbi det. Jeg er 21.

Anonymkode: 4b8ee...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, waco skrev:

Da er jo problemet disse urettferdige lovene og ikke cannabisen. Spørsmålet mitt er jo hvorfor står du da ikke opp mot urettferdige lover som rammer blindt og tilfeldig? Folk flest er ikke Nelson Mandela som satt 27 år i fangenskap for den uretten apartheiden gjør mot mennesker.

- Folk flest er mer som Winnie Mandela, kona til Nelson og hun fikk bot for å ha slått ihjel hushjelpen sin.

Vi er dårlige mennesker, derfor driter vi i lover som ikke rammer oss personlig. Uansett hvor urettferdige de er.

En ting er om hasj var medisinsk regulert, men nå er det nå en gang slik at det er det ikke, ergo jeg forholder meg til loven pr dags dato, jeg har ikke sagt noe om loven er urettferdig eller ikke. Men personlig er det ingen fanesak for meg å få lovliggjort noe som jeg personlig har sett er starten på slutten for mange fine mennesker som har havnet helt utenpå over tid. 

Loven om forbud med sex under 16 år rammer også hardt for enkelte. En 16 åring som er sammen med en 15 åring gjør seg kriminell fordi han har sex med kjæresten sin. Det rammer han hardt, men er allikevel forbudt. Det betyr ikke dermed at jeg syns loven om en seksuell nedre grense på 16 år bør oppheves, da det kunne fått fatale konsekvenser ift fritt spillerom for pedofile. På tross av at det desverre rammer folk med gode intensjoner også. 

Anonymkode: 13659...575

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Overskriften sier vel sitt. Hvis du hadde blitt kjent med en kar og alt stemte, men så finner du ut eller han forteller deg at han liker å røyke cannabis i moderate mengder, hadde du droppa han? Hvorfor? Kult om dere legger alderen deres ved svaret men ikke must:)

Anonymkode: 939a4...150

Møtte min type da jeg var 20 og han 24 år. Da han clean, og han fortalte meg om ungdomstiden sin hvor han prøvde litt av hvert av rusmidler. Jeg var mer eller mindre imot alt av rusmidler unntatt alkohol på den tiden. Etter et par år dro vi til amsterdam og jeg prøvde cannabis for første gang. Nå har cannabis blitt en del av lørdagskosen sammen med et øl eller cider :) Vi er nå 25 og 29 år.

Det kunne definitivt være en dealbreaker om han røykte cannabis da vi møttes, men det skyldtes i så fall holdningene mine jeg hadde da. Nå som jeg vet mer hadde jeg sett an bruken av cannabis til fyren og tatt en vurdering ut fra hvor oppegående han er ellers. Med det mener jeg om han jobber/studerer som normalt, god økonomiforståelse, om han er fjern hele tiden eller bruker cannabis fornuftig, og ryddighet/renslighet. 

Anonymkode: 86e30...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er x-rusmisbruker og tørrlagt akis så det hadde nok blitt for vanskelig for meg å være sammen en røyker eller drakk seg full regelmessig.

Om det ikke var for det så ville det vært greit at personen røyka en sjelden gang. Med det mener jeg til feiring eller ved en spesiell anledning og sjeldnere enn en gang i måneden. Samme mening om alkohol

Anonymkode: c544a...a0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA! Det er for det første kjempeekkelt og jeg HATER røyklukt. For det andre blir jeg dårlig av alle slike sterke lukter. Det er totalt uaktuelt. 

Anonymkode: 05554...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje en grunn til at jeg ikke har blitt tiltrukket av noen røykere i løpet av mitt voksne liv... De får jo et usunt utseende tidligere enn ikke-røykere, dessuten smaker det jævlig å kysse noen etter de har røyka. (selv om det er 11 år siden jeg kyssa en røyker) :P
Det hadde ihvertfall vært en stor deal breaker for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han røykte sigaretter er det ok

Andre substanser kommer an på om det er for å slappe av eller for å holde evt sykdom i sjakk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BiancaWhite skrev:

Er kanskje en grunn til at jeg ikke har blitt tiltrukket av noen røykere i løpet av mitt voksne liv... De får jo et usunt utseende tidligere enn ikke-røykere, dessuten smaker det jævlig å kysse noen etter de har røyka. (selv om det er 11 år siden jeg kyssa en røyker) :P
Det hadde ihvertfall vært en stor deal breaker for meg. 

Er 40+ røyker 20 for dagen og blir tatt for å være 25-30 år så reklamen lyger der... skulle ønske jeg i det minste så ut som alderen min

Anonymkode: 3e345...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er 40+ røyker 20 for dagen og blir tatt for å være 25-30 år så reklamen lyger der... skulle ønske jeg i det minste så ut som alderen min

Anonymkode: 3e345...019

Men det er enormt sjelden. Og hvor ofte får du egentlig høre at du ser så ung ut? Kroppsbygning kan forresten være med og gjøre så du ser yngre/eldre ut enn hva  du er. Nå ser jo ikke jeg deg så jeg kan ikke bedømme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 40+ røyker 20 for dagen og blir tatt for å være 25-30 år så reklamen lyger der... skulle ønske jeg i det minste så ut som alderen min

Anonymkode: 3e345...019

Du får være glad så lenge det varer, for når du blir 70 og får KOLS vil du se ut som en 90-åring der du sitter i rullestolen på sykehjemmet med nesebriller og nesten ikke greier å puste. 

Anonymkode: 05554...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min røyker det, opp til flere ganger i uken - for min del er jeg i mot det så jeg synes selvfølgelig det er kjipt, men samtidig så elsker jeg han og vil ikke at noe man gjør som ung ødelegge en fremtid vi har sammen. I starten av forholdet visste han at jeg mislikte det og turte ikke være åpen om det, som førte til en del krangling. Nå som vi har snakket åpent om det og han ikke er redd for å ta det opp med meg, går det veldig mye bedre. Vi snakker om det, jeg vet at han har kontroll på det og han er enig i at det er en dyr og dum hobby. 

Anonymkode: b480f...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (kvinne, 29) hadde dumpet! Det er av den enkle grunn at det ikke er aktuelt for meg å date noen som røyker noe! Jeg takler ikke engang å kysse noen som røyker vanlig røyk, og skal hvertfall ikke ha akseptert noe annet. 

Anonymkode: 467ab...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet han ja. Narkomane har jeg ingen ønske å være sammen med . Hadde droppet han for vanlig røyk også. 

Anonymkode: 51afc...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Er for gammel til å involvere meg med noe som holder på sånn. Det var gøy i starten av 20 åra på ferie, ikke i midten av tredve åra i hverdagen. 

Anonymkode: 4b10e...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dumpet han, men det er fordi jeg hadde blitt så frista selv. Har også et barn å tenke på og  barn og rusmidler hører ikke sammen. J28

Anonymkode: 25111...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja . Har vært sammen med flere smokere og røyka selv i mange år, men mens de som fortsatt røyker som godt voksne fortsatt har livet sitt på stedet hvil, innså jeg at jeg ikke kunne leve sånn og slutta og har endelig fått fremgang på livet.
Jeg har blitt mye mer stabil og vet hvor humørsyk man blir av å puffe fast og orker ikke bo med flere sånne.
Jeg er mye mer inspirert og vil ha en mann som er det samme og ikke blåser bort livet sitt på røyking.
Dømmer ingen som gjør det, og er glad i mine kompiser som gjør det, men det er ikke kjærestemateriale for meg.

K29

Anonymkode: 29c12...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde dumpet han! Cannabis er for meg - av erfaring - ikke kompatibelt med et familieliv. (Kvinne 45) 

Anonymkode: bfdb3...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...