Gå til innhold

Har han rett til noe støtte noe sted. Er drittlei av å betale alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om han mistet tidligere jobb, så kan han ha rett på dagpenger hvis han i realiteten er minst 50% arbeidsløs. Det kan være grunnlag for bostøtte, og du kan ha rett på dobbel barnetrygd osv. Sjekk NAV sine sider. 

Og så må han utdanne seg videre hvis han ikke får noe annet enn vikarbyrå. Dessverre er det stadig mer vanlig med et løsarbeidersamfunn i Norge, og i fremtiden vil dessverre nesten alle i jobb jobbe på denne måten (som følge av at man stemmer borgerlig). Så man må kjempe for å komme seg til toppen av samfunnet NÅ gjennom utdannelse osv. før det innføres skolepenger. 

Anonymkode: 6e988...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lever dere på dagpenger? Hva med å bo billigere? Og det skrives ordentlig. 😉

Anonymkode: 5178c...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke jeg prøver? Har søkt på alt, men hører ingenting.

Anonymkode: 22a2a...75b

Har du ikke engang fått jobb som vikar i helsevesenet nå i sommer? Hvor mange enhetsledere har du ringt til?

Anonymkode: 38645...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke engang fått jobb som vikar i helsevesenet nå i sommer? Hvor mange enhetsledere har du ringt til?

Anonymkode: 38645...a6d

Kan vel ikke søke der, når jeg ikke har utdannelse innen helse?

Anonymkode: 22a2a...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er enda mer merkelig og som undergraver rettsstaten, er en tankegang som sier at mennesker har rettslige og økonomiske forpliktelser for andre uten å ha inngått avtale om det, som ekteskap innebærer. Individer er ikke en del av en rettslig og økonomisk enhet før de har brukt sin autonomi til å inngå kontrakt om det. 

Anonymkode: ed756...71b

I folketrygdloven behandles samboere med felles barn på lik linje som ektefeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel nå vet du hvordan vi menn har følt det i årtusener.

Anonymkode: 0fcec...79a

Nei det vet jeg ikke. Fordi før i tida da kona var hjemme og mannen forsørget familien så gjorde kona alt hjemme med husarbeid og barn imens mannen skaffet penger. 

Men her er det slik at samboer har en jobb som ikke gir han en d***t. Han klarer ikke å forsørge SEG SELV og ungen sin. Det vil si at hverken stiller opp økonomisk eller 100% i hjemmet. Fordi han ikke er hjemmeværende så må jeg gjøre like mye husarbeid enn han (om ikke mer) ordne alt som har med ungen å gjøre (ved sykdom, ta med til legen, kontroller, møter i barnehagen osv) og så da i tilleg det økonomiske.  Jeg Jobbet meg ihjel i hele 2017 fra mandag til lørdag uke etter uke, mnd etter mnd for å få alt til å gå rundt. Null fritid null penger til ferie eller bare ha noe til overs til meg selv. 

Ts 

Anonymkode: 8e207...7ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, regine skrev:

Feil

TS er ikke gift og har dermed ingen forsørgelsesplikt overfor sin samboer. Noen andre er i dette tilfellet NAV - som enten kan betale arbeidsledighetstrygd, som han så vidt jeg vet, kan få for de dagene han ikke har inntekt, eller i verste fall sosialhjelp. I sistnevnte tilfelle vil det bli tatt hensyn til at han bor sammen med en annen voksen og dermed har "stordriftsfordeler" slik at han får noe mindre enn en som bor alene. Men han må søke både om arbledighetstrygd og evt sosialhjelp, det blir ikke kastet etter en.

Poenget med en velferdsstat er jo nettopp at man ikke skal være avhengig av "familien", slik at man for eksempel kan komme seg ut av voldelige forhold.

Hvis en er samboer har en også forsørgningsplikt. En veninne av meg hadde en samboer som gikk på gjeldsordning, da var det hele husholdningsinntekten som avgjorde hva han fikk utbetalt. Da de gikk ifra hverandre fikk han dobbelt så mye utbetalt.

Anonymkode: d4d92...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel ikke søke der, når jeg ikke har utdannelse innen helse?

Anonymkode: 22a2a...75b

Selvfølgelig kan du det.

Anonymkode: 38645...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel nå vet du hvordan vi menn har følt det i årtusener.

Anonymkode: 0fcec...79a

Kan da ikke sammenlignes. Kvinner har ikke hatt rettigheter og ikke kunnet være forsørger. Er nok mange kvinner som ønsket de kunne jobbe og ikke være fanget i et dårlig samliv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du det.

Anonymkode: 38645...a6d

Takk, det viste jeg ikke.

Anonymkode: 22a2a...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det viste jeg ikke.

Anonymkode: 22a2a...75b

Gjelder nok ikke alle helsejobber men det går fint å søke på enkelte. Noen trenger kun ekstra hjelp og da er det langt mindre kvalifikasjoner. I mange jobber står det kun at ''det er ønskelig om du har erfaring/utdannelse i det og det MEN i noen stillinger er det ikke obligatorisk. Så jeg håper du kan gå inn på alle mulige stillinger å lese om det virkelig er nødvendig med bestemte utdannelser.

En kompis av meg hadde verken erfaring eller utdannelse innenfor butikkfaget og klarte likevel å få jobb der i en alder av 25. Det gjelder å stå på å vise du er engasjert. Av og til er det ikke alltid papirene som er viktigst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever dere på dagpenger? Hva med å bo billigere? Og det skrives ordentlig. 😉

Anonymkode: 5178c...6e4

hva skrives ordentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trampo-Line skrev:

hva skrives ordentlig?

kommer aldri til å forstå folk som må rette på andre. Så lenge poenget kommer igjennom

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oddy skrev:

kommer aldri til å forstå folk som må rette på andre. Så lenge poenget kommer igjennom

Altså, jeg har ikke for vane å hakke på språk, men onkli?? Det er ingen i sin rette forstand som virkelig tror at det skrives slik. 

Ellers TS: Nei, han har sannsynligvis ikke rett på noe. Finn et billigere sted å bo, og flytt ut. 

Anonymkode: 6e078...77f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Trampo-Line skrev:

hva skrives ordentlig?

Ordentlig skrives ordentlig. Ikke ONKLI som du skriver i første innlegg.

Anonymkode: 39ce1...097

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordentlig skrives ordentlig. Ikke ONKLI som du skriver i første innlegg.

Anonymkode: 39ce1...097

Hvem bryr seg om hvordan det skrives. Du skjønte hva vedkommende mente uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordentlig skrives ordentlig. Ikke ONKLI som du skriver i første innlegg.

Anonymkode: 39ce1...097

er ikke jeg som er trådstarter. bare lurte på hva du mente som skrives på ordentlig. tror det meste her inne blir det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trampo-Line skrev:

er ikke jeg som er trådstarter. bare lurte på hva du mente som skrives på ordentlig. tror det meste her inne blir det.

? Vedkommende kommenterer en skrivefeil, om du ikke forsto det...

Anonymkode: 38645...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...