Gå til innhold

Skada foten


Anjatapinjata

Anbefalte innlegg

Jeg var så flink å skada foten min på fotballbanen for halvannen uke siden. Sparka med all kraften jeg har inn i en duell og klarte å sparke (mast sannsynlig) motstanderen under skoen. Der og da kjentes det som om alle tærne mine knakk på likt og jeg måtte hinke ut av banen.

Føltes litt bedre etter en stund med nedisning. Så etter noen timer eksploderte smertene, foten hovnet opp ganske mye, jeg ble blå på undersiden av foten, ved leddet til tåa ved siden av lilletåa og jeg klarte ikke legge vekt på foten, så jeg dro på legevakta og ble sendt på sykehus for røntgen. De fant ikke noe brudd i foten å jeg fikk bare beskjed om å belaste til smertegrense. 

Fikk sykemelding en uke da jeg har en aktiv jobb, å fikk beskjed om å ta det rolig. 

De første tre dagene ble det en del bedre så jeg klarer nå å gå tilnærmet normalt, men fortsatt med mye smerter. Også mye værk om jeg sitter i ro. Siden jeg aldri har forstuet eller brukket noe så er jeg litt rådvill. Redd for at de har oversett noe å ønsker egentlig å ta MR av foten. 

Redd for å gå for lenge med en evt mer alvorlig skade enn først antatt og få varige men. 

Noen tips her?? hvor lenge bør jeg vente før jeg evt oppsøker lege på nytt? skal sies at jeg har vondt over vrista i halve foten og under foten i "tåledda" klarer heller ikke å trå på ting som ikke er flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal gå til legen din igjen. Mye kan overses på røntgen. Er ikke sikkert det er noe å gjøre, annet enn å ta det med ro. Men det er greit å få det sjekket. 

Anonymkode: 62177...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å få sjekket skikkelig, men slike skader tar ofte lang tid. Jeg tråkket skikkelig over for 7-8 uker siden. I dag skal jeg prøve meg på joggetur igjen. Sist jeg prøvde gikk det ikke, men har brukt spinningsykkelen mye i det siste og det ser ut til å ha styrket foten. Er under to uker siden jeg måtte avslutte joggeturen etter fem min. Så er spent på om det blir bedre nå. Er fortsatt en aaaanelse hoven. Har gått uten sportstape i ca to uker. Før det klikket det i foten ved hvert skritt uten tape.

Endret av Skadeskutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at "leddet" som evt er forstuet ikke er hovedgrunn til smertene lenger, da det gjør vondt i halve foten både under og oppå fra tærne slutter til ankelen begynner. derfor jeg synes det er litt snodig. Fikk uansett ikke legetime før om to uker så da er det bare å jobbe å stå på å håpe det evt går over. 

Skal også sies at jeg er hypermobil og derav aldri klart å forstue noe som helst før, kan tråkke over så det spraker i ankelen og det gjør vondt der og da men skjer ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukket en tå to ganger. Fikk også revet av noe brusk i foten første gangen. Det var veldig vondt veldig lenge. Fredag som var falt jeg ned en trapp og tråkket over så det knaste i foten. Er fremdeles hoven og har smerter. Enkelte bevegelser er det fremdeles ikke mulig å prøve på. Det tar tid med slike skader.

Anonymkode: eceea...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...