Gå til innhold

Få slutt på "det finnes noen bedre"-tankegangen (FOMO-tendenser)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt på datingfronten(og litt i resten av livet med denne problemstillingen). Tinder forteller meg at det alltid er noen andre jeg kan sveipe på. Og slik tenker jeg ofte til hverdags også, ikke bare på sveipingen.

For å konkretisere problemstillingen: Jeg har hatt et par dater med en mann og liker han så langt. Likevel har jeg ikke så lyst å involvere meg med han, i tilfelle den nysingle kollegaen min får øynene opp for meg. Sannsynligheten for at det skjer er liten.
Et par måneder tidligere drøyde jeg å ta med den daværende daten min på fest med mine venner, i tilfelle en tidligere flamme var der og vi kunne fått kontakt igjen.

Jeg klarer ikke å ikke tenke at det finnes noe bedre hele tiden. Merker det påvirker engasjementet mitt i folk...

Hjelp?

Anonymkode: 96285...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del velger jeg å fokusere på det jeg har framfor det jeg ikke har. Det prøver jeg å gjøre på alle områder i livet (selv om det ikke betyr at jeg alltid lykkes, men det går bedre og bedre). Jeg var lei av stress, og savnet følelsen av å virkelig være til stede mens ting skjer. 

Det innebærer at jeg potensielt går glipp av noe, men mest sannsynlig ikke. Det gjør også at jeg har fått mer glede i livet. Hvis du liker han du dater nå, så nekt deg selv å legge begrensninger av FOMO-årsaker. Du blir mer sårbar, men jeg tror ikke du vil angre.

Anonymkode: 14294...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i livet er valg. Når man velger noe, velger man bort noe annet. Iblant er det ikke opplagt at det ene er bedre enn det andre, og da blir det å kaste terning og ihvertfall engasjere seg der man har havnet. Jeg lever godt med at jeg går glipp av ting, fordi alternativet er å gjøre ting halvveis og haste gjennom sitt eget liv. 

Jeg har en kjæreste som har noen gode kvaliteter, og mangler andre kvaliteter som jeg kunne ha tenkt meg. Men jeg innser at det neppe finnes en person som har mange gode kvaliteter som er litt motsatt hverandre. Jeg velger å fokusere på de gode kvalitetene min kjære har og de gode tingene det gir meg. Og det andre jeg føler jeg trenger i livet, kan jeg skaffe meg selv, eller via familie/venner/nettverk. Han må ikke være hele mitt liv og gi meg alt. 

Vær til stede, sans det som er, og gå ut fra det. Kjennes det bra å være med ham? Hva gir det deg? Hvilke følelser har du overfor ham?

Anonymkode: 5e877...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som du er klar for å slå deg til ro, og det er helt greit det. 

Anonymkode: 1574e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som problemet ditt er at du tenker noen bedre dukker opp, men at du ikke klarer å ta initiativ selv. Er du interessert i kollegaen din, så vis interesse. Blir du avvist, så vet du at det ikke er noe der. Er du fremdeles interessert i en gammel flamme, så ta kontakt. Ikke slå deg til ro med det første og beste du kommer over. 

Anonymkode: 3e470...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...