Gå til innhold

Hvordan klare å slå opp??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 år og jeg er gravid, termin om 1 uke.

han er den beste som fins men samtidig ikke.. han lyver, fant ut nettopp han er med på en flørte side der han har betalt for premium. Ikke støtter mine behov i forholde.

mistet jobben for 6 mnd siden å ennå ikke søkt på nytt engang for han sitter bare å spiller. Ja mye mer..

vi bor ikke sammen enda, og hadde ikke tenkt til å flytte sammen før i august. 

jeg vet jeg egentlig kommer til å ha det bedre uten han. Men jeg klarer ikke å få meg til å gjøre det slutt, ihvertfall ikke nå rett før termin når jeg kommer til å trenge han mest etter fødsel. Tanken på at han skal møte andre damer, han er en fyr som begynner å flørte å ligge med andre rett etter et brudd, som ikke viser noe følelser. 

alle disse mnd har vi planlagt å sett for oss hvordan det kommer til å bli å få et barn sammen, flytte sammen, oppdra barnet vår sammen..

alle minnene og stundene vi Har hatt sammen.. 

jeg er redd for å bli etterlatt helt alene med barnet selvom han har sakt han stiller opp uansett.. 

Hvordan skal jeg klare det?😔

Anonymkode: 8ccc4...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må tenke på deg selv,hvordan du vil ha livet ditt og barnets.barnet trenger lykkelig mor. Fikk så vondt av deg 💗jeg er selv alenemor, og jeg og barnet koser oss sammen. Har du din familie i nærheten..varm klem. 

Anonymkode: d01e8...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en vanskelig situasjon for dere at han mistet jobben akkurat da dere fant ut at du er gravid. Det er jo begge situasjoner der man trenger støtte fra den man er sammen med.

Hvis du skal være litt kynisk - du trenger at han jobber, for å tjene penger til barnet. Det er lettere å påvirke ham mens dere er sammen. Det vanlige er vel å bli med i Jobbklubb når man mister jobben? Eller det kan være aktuelt å ta noe kurs eller videreutdanning. Dere kan uansett ikke flytte sammen før han har fått seg jobb. 

Anonymkode: ef2cc...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som han vil ha hverken kjæreste, barn eller jobb. Ikke flytt sammen med ham ihvertfall! 

Om du gjør det slutt nå eller litt senere må du kjenne på selv. Kanskje litt dumt akkurat nå? Men hold uansett litt avstand og fortsett prosessen i hodet ditt. Ikke gjør deg avhengig av ham. Ta kontakt med familie og venner. 

Bor du alene med barnet har du ogsp mulighet til å få overgangsstønad dersom du har behov for det. Du får uansett utvidet barnetrygd og evt annen hjelp. Bor du med ham så får du ingenting. Og når han ikke har vilje til å jobbe og være med og forsørge barnet så ville jeg ihvertfall ikke bodd med ham.

Altså, det blir slutt snart. Du må selv se om du gjør det nå eller litt senere. Når han oppfører seg som han gjør, skal ikke du ha dårlig samvittighet for å være litt kalkulerende til beste for deg og barnet. 

Lykke til med fødsel og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du begynner med å ta kontakt med familievernkontoret og ber om en time med terapeut der? Hvis han ikke hører på deg så vil kanskje det å snakke sammen med en 3. person tilstede som kan stille litt spørsmål få han til å våkne. Det er ikke sikkert dere uansett skal fortsette sammen, men siden dere får et barn sammen så er dere nødt til å samarbeide. Og det er viktig for både deg og barnet at han forstår alvoret og kommer seg ut i jobb igjen.

Ang det å flytte sammen, der kan du rett og slett si til han at det er uaktuelt å flytte sammen før han har fått seg en jobb, eller i hvertfall begynner å jobbe aktivt for det. Galskap at han har somlet bort 6 mnd, han vil jo snart miste økonomisk støtte hvis han ikke gjør noe.

Anonymkode: 652b8...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...