Gå til innhold

Ikke invitert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette må du bare heve deg over, TS. Jeg ville for all del ikke tatt kontakt med bruden (som noen andre i tråden foreslår). Og jeg ville ikke sendt gave. 

Opplevde noe lignende for rundt 20 år siden. Vi var en gjeng på 10 personer (5 par) som festet sammen, reiste på lange ferier sammen, hytteturer m.m. Det var alltid oss 10, gjennom en periode på 5-6 år. Alle ferier var vi sammen. Alle helger. 

Da det ene paret giftet seg, ble alle invitert - unntatt oss. Altså de 3 parene (og brudeparet selv, selvfølgelig). Vi ble invitert til vielsen, altså komme i kirken.... Husker fremdeles den vonde følelsen når kjæresten min og jeg sto utenfor kirken, kledd i vanlige klær. Og vi så alle vennene våre stivpyntet på vei inn i den leide bussen som skulle kjøre dem til selskapslokalet. Jeg skjønner fremdeles den dag i dag hvorfor vi ikke ble invitert. Har sporadisk kontakt med dem fremdeles, så kanskje jeg en gang spør?  

Anonymkode: d329e...307

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, O.G. said:

Jeg vil ikke si det er noe forklaring, det er vel mer tanker og avgjørelser man gjør seg og som man åpenbarer når man blir spurt og ikke ellers.

Kverulant, jeg gidder ikke, måten enkelte av dere diskuterer på er helt bak mål.Gjør dere dere vanskelig ved vilje? Ja jeg tror det.

Ja, hun kan velge selv hva hun vil si elkler ikke si til andre, det er hennes valg og ja det er lurt av henne å gjøre opp tanker og avgjørelser for seg selv uten å dele det med verden selvom hun blir spurt om hun kommer.

Peace Im ou!

Anonymkode: 814ce...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker kanskje at det er en grunn til at bruden og vennene eksluderer deg? Når ingen i vennegjengen har tatt din side, så er nok dette noe alle er klar over på et vis. Du har ikke sagt noe/oppført deg upassende mot mannen hennes da, eller noe sånt? 

 

Hadde bare gjort det voksne: ringt. "Hei! Beklager så mye om jeg fortyrrer, men jeg bare tenkte å snakke med deg om noe. Du skal jo gifte deg, og det er jo 100% opp til deg hvem du vil invitere, men jeg ville bare sjekke om det er noe jeg har gjort galt, eller om du er sur på meg for noe? Går såklart helt fint å ikke komme, men vil bare ikke at det skal være noe galt mellom oss". Også sett ann forklaringen. Ikke kverulert what so ever. Er det en "dårlig" unnskyldning hadde jeg bare kvittet meg med den vennegjengen.

Anonymkode: a7f52...abc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kverulant, jeg gidder ikke, måten enkelte av dere diskuterer på er helt bak mål.Gjør dere dere vanskelig ved vilje? Ja jeg tror det.

Ja, hun kan velge selv hva hun vil si elkler ikke si til andre, det er hennes valg og ja det er lurt av henne å gjøre opp tanker og avgjørelser for seg selv uten å dele det med verden selvom hun blir spurt om hun kommer.

Peace Im ou!

Anonymkode: 814ce...a3e

Er jeg en kverulant bare fordi jeg ville valgt en annen måte enn deg å håndtere en sånn situasjon på?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldg dårlig stil av bruden å utelate én fra gjengen.  Barnslig oppførsel og viser totalt fravær av kjennskap til takt og tone. Minner om barneskolen da "the queen bee" inviterte alle bortsett fra én til bursdagen sin.

Merkelig at ingen fra vennegjengen reagerer på dette. Kom dette som en overaskelse på deg, eller er det en del av et mønster? Ofte er det slik at man ikke ser ting helt klart før i ettertid, så tenk deg nøye om - er dette første gang?

Jeg ville hvertfall ikke hjulpet til med forbredelser på NOEN måte, ikke gått i utrikkningslag (om du blir invitert da...), gått i kirken eller gitt gave.

Det var forresten en lignende tråd her på KG for noen år siden (herregud hva man husker). Helt lik situasjon, og det endte med at TS brøt med hele vennegjengen så vidt jeg husker (mulig OG husker denne tråden også).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere er en vennegjeng og du er den eneste som ikke er invitert ville jeg tenkt at det er naturlig å spørre direkte, hvorfor er jeg ikke invitert, jeg trodde vi var nære venner?

Situasjonen høres veldig rar ut, så er du sikker på at invitasjonen ikke har forsvunnet eller noe? Hvis invitasjonen ikke har forsvunnet og brudeparet ikke tenkte å invitere deg hadde jeg ikke orket å kjøpe gave, og hadde trolig ikke orket å legge mer innsats i vennskapet heller.

Anonymkode: 145a3...466

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg tatt en telefon og spurt direkte om jeg ikke var blitt invitert og hvorfor. Om du ikke ble invitert, som den eneste i vennegjengen, så hadde jeg kuttet ut venninnen tvert. Forstår godt at dette er sårende og vondt for deg. 

Anonymkode: b20f7...7c8

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Så kjipt. Som andre: Her ville jeg tatt en tlf til bruden og sagt at jeg var litt skuffet over ikke å bli invitert og så hadde jeg spurt hvorfor. Ikke sånn anklagende og sint, bare litt spørrende..

Anonymkode: 8e9d7...cb5

 

4 timer siden, Sirah skrev:

Man utelater altså ikke EN person i en gjeng. Man får alltids trykket inn en stol til på et vis. Jeg hadde spurt TS.

 

4 timer siden, kaleidoskop skrev:

Høres veldig rart ut, hvis dere er en gjeng burde jo alle bli invitert. Selv om du kanskje ikke er den nærmeste.
I vårt bryllup hadde vi et par i hver vår gjeng som vi ikke er så nære med og hadde ikke behov for å invitere dem. Men siden de er en del av gjengen, ville det vært dårlig gjort å ikke ta dem med. 
Det var snakk om 2 stoler til som ble plassert på endene ved middagen. Det ble litt trangt, men vi klarte å skvise dem inn, og ingen klade på det. 

Jeg ville spurt de andre i gjengen om hvorfor du ikke er invitert. Det må jo ha vært et tema når de andre begynte å skjønner at du ikke er invitert dit. 

Men jeg ville ikke kjøpt gave eller møtt opp i kirka. 
 

 

4 timer siden, Trikken skrev:

Jeg ville snakket med en annen i gjengen jeg var nærmere med, og etter den samtalen eventuelt tatt det opp med bruden.

Om dette blir en vane, at du blir utelatt hadde jeg brukt tiden min på andre. Men om det er kun bruden nå så hadde jeg ikke kuttet ut de andre vennene mine. Men hadde ikke invitert bruden i mine store happening :) 

Hadde booket meg spadag istedet for bruke penger og energi på møte opp på dagen hennes.

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde konfrontert bruden. 

Det er helt OK å sette en strek for å begrense gjestelista, men det er ikke innafor å invitere hele vennegjengen minus en. 

Du har ingenting å tape på det Ts, siden alle andre enn deg er invitert så ser tydeligvis ikke bruden på deg som en venn. 

Og jeg hadde iallefall ikke nedverdiget meg selv ved å møte opp i kirka og gi gave når bruden utestenger, litt selvrespekt må man ha. 

Anonymkode: 5293f...86b

Med fare for å ha oversett noen av «jeg ville ringt-innleggene»: Ville dere virkelig det?!? Ville dere virkelig spurt bruden eller noen andre hvis dette hadde skjedd med dere selv i den virkelige verden? Det nekter jeg faktisk å tro på! Har dere noensinne opplevd eller hørt om noen som har ringt i denne sammenhengen? Har dere selv blitt oppringt? Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

Anonymkode: 4c0c0...680

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

Med fare for å ha oversett noen av «jeg ville ringt-innleggene»: Ville dere virkelig det?!? Ville dere virkelig spurt bruden eller noen andre hvis dette hadde skjedd med dere selv i den virkelige verden? Det nekter jeg faktisk å tro på! Har dere noensinne opplevd eller hørt om noen som har ringt i denne sammenhengen? Har dere selv blitt oppringt? Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

Anonymkode: 4c0c0...680

Helt enig, og ikke bare det med å ringe eller snakke med brud/venner/gjester om å høre hvorfor, men det drive å forklare oppførsel til bruden, og hvorfor man ikke er invitert til folk?..

Det er ikke vanlig, og jeg hadde stusset fælt over den personen som gjorde det..

Gjentat dette :

Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

 

 

 

Anonymkode: e9dca...85e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare tror ikke det er lurt å forklare i lange baner, men bare si om man blir spurt at nei, jeg ble ikke invitert. Det enkleste er stort sett alltid det beste :)

Anonymkode: e9dca...85e

enig

Anonymkode: e9dca...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Alice123 skrev:

 

Det var forresten en lignende tråd her på KG for noen år siden (herregud hva man husker). Helt lik situasjon, og det endte med at TS brøt med hele vennegjengen så vidt jeg husker (mulig OG husker denne tråden også).

Du tenker på den der hvor brudens forlover var fortjust i forloveren til brudens mann som igjen var forelsket i henne som ble uinvitert og forloveren hadde sagt til bruden at hennes manns forlover nektet å komme hvis forfatter av det hovedinnlegget ble invitert??

Det var tråd du, lurer sterkt på om de to som skulle gifte seg og som overhodet ikke kommuniserte med hverandre fremdeles holder sammen.

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

Med fare for å ha oversett noen av «jeg ville ringt-innleggene»: Ville dere virkelig det?!? Ville dere virkelig spurt bruden eller noen andre hvis dette hadde skjedd med dere selv i den virkelige verden? Det nekter jeg faktisk å tro på! Har dere noensinne opplevd eller hørt om noen som har ringt i denne sammenhengen? Har dere selv blitt oppringt? Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

Anonymkode: 4c0c0...680

Hvilke konsekvenser tenker du på da? 

Jeg mener det verste som kan skje er at bruden legger på røret eller kommer med unnskyldninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Story of my life...  Folk er falske og gjør sånt av og til. Jeg har blitt fornærmet og skuffet gang på gang over sånne ting. Inviterer selv til rundt tall og folk kommer ikke, stått utenfor kirken i bryllup jeg ikke er bedt i med stivt smil og klump i halsen, gang på gang. Tatt avstand etterhvert som folk har skuffet meg. Latt som ingenting.  Ikke orket å prøve å få innpass i gjenger der jeg bare er halvveis godtatt, og gitt opp til slutt. Men nå sitter jeg jo også igjen med svarteper, ensom og bitter. Og hva er det godt for... Jeg tror man må svelge kameler og godta en del svik og skuffelser hvis man vil ha noen venner. Bare godta at folk flest er seg selv nærmest, og ta det man får. 

Hvis det var meg for 10 år siden ville jeg blitt fornærmet og snurt og sikkert sagt noe om det, til bruden eller felles venner, lagt bruden for hat, vært overlegen neste gang vi så hverandre osv... 

I dag ville jeg svelget stoltheten, smilt og gratulert og håpt på å bli inkludert neste gang. Og prøvd å ta vare på vennskapene med de andre i gjengen. Kanskje sagt noe spøkefullt om å ikke være invitert for å ta brodden av det, eller noe ærlig rett frem til de av dem som du evt er nærere venn med. Ikke laget noe big deal ihvertfall. 

For det kjipeste er å sitte alene igjen, og føle at andre snakker om deg, unngår deg på gata og ikke inviterer deg fordi du lagde en scene forrige gang... 

Anonymkode: 62777...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

 

 

Hvilke konsekvenser tenker du på da? 

Jeg mener det verste som kan skje er at bruden legger på røret eller kommer med unnskyldninger. 

 

Jeg tenker på at selv om brudeparet kanskje ikke er ens beste venner, kan det meget vel være at andre i flokken anser meg som venn, men hvis man lager drama vil man trolig bare straffe seg selv ved å miste enda flere venner. 

Anonymkode: 4c0c0...680

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Story of my life...  Folk er falske og gjør sånt av og til. Jeg har blitt fornærmet og skuffet gang på gang over sånne ting. Inviterer selv til rundt tall og folk kommer ikke, stått utenfor kirken i bryllup jeg ikke er bedt i med stivt smil og klump i halsen, gang på gang. Tatt avstand etterhvert som folk har skuffet meg. Latt som ingenting.  Ikke orket å prøve å få innpass i gjenger der jeg bare er halvveis godtatt, og gitt opp til slutt. Men nå sitter jeg jo også igjen med svarteper, ensom og bitter. Og hva er det godt for... Jeg tror man må svelge kameler og godta en del svik og skuffelser hvis man vil ha noen venner. Bare godta at folk flest er seg selv nærmest, og ta det man får. 

Hvis det var meg for 10 år siden ville jeg blitt fornærmet og snurt og sikkert sagt noe om det, til bruden eller felles venner, lagt bruden for hat, vært overlegen neste gang vi så hverandre osv... 

I dag ville jeg svelget stoltheten, smilt og gratulert og håpt på å bli inkludert neste gang. Og prøvd å ta vare på vennskapene med de andre i gjengen. Kanskje sagt noe spøkefullt om å ikke være invitert for å ta brodden av det, eller noe ærlig rett frem til de av dem som du evt er nærere venn med. Ikke laget noe big deal ihvertfall. 

For det kjipeste er å sitte alene igjen, og føle at andre snakker om deg, unngår deg på gata og ikke inviterer deg fordi du lagde en scene forrige gang... 

Anonymkode: 62777...0f8

denne:smilyblomst:

Anonymkode: 814ce...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over det.

Opplevde noe slikt i mindre skala da barndomsgjengen snakket om å ha reunion, og plutselig ble det lagt ut bilde på Facebook (hvor alle så ut til å ha det miserabelt ) av dem - men jeg hadde ikke blitt invitert. 

Jeg trykka på «like» og gikk videre med livet mitt. Har andre (og mye bedre) venner.

Anonymkode: 0fa8c...1a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

For det kjipeste er å sitte alene igjen, og føle at andre snakker om deg, unngår deg på gata og ikke inviterer deg fordi du lagde en scene forrige gang... 

Anonymkode: 62777...0f8

Jeg hadde faktisk respektert at noen laget en scene i stedet for at de ble dørmatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, O.G. said:

Jeg hadde faktisk respektert at noen laget en scene i stedet for at de ble dørmatter.

Du ja. Men de aller fleste hadde ikke satt pris på det, vekren familie venner, bekjente and so on.

Anonymkode: 814ce...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, og ikke bare det med å ringe eller snakke med brud/venner/gjester om å høre hvorfor, men det drive å forklare oppførsel til bruden, og hvorfor man ikke er invitert til folk?..

Det er ikke vanlig, og jeg hadde stusset fælt over den personen som gjorde det..

Gjentat dette :

Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

 

 

 

Anonymkode: e9dca...85e

Hvis jeg var i en vennegjeng der alle hadde blitt invitert til bryllup bortsett fra en person i gjengen ville jeg ikke syntes det var noe rart hvis den personen da hadde spurt meg om jeg visste hvorfor. Det er helt naturlig å lure på det, jeg hadde kommet til å lure på hvorfor selv også. Så lenge man spør på en normal måte er det ikke noe rart i det, det er noe helt annet å snakke om det til bekjente og andre gjester, det blir rart, men ikke å spørre noen andre i gjengen. Det synes jeg ikke.

Og konsekvenser? Hvis det er sånn at flere i denne gjengen faktisk er med på å ekskludere TS er det bra for henne å finne det ut så hun slipper å bruke mer tid på dem, selv om det selvfølgelig er sårende. Det jeg ikke synes hun skal gjøre er å komme i kirken og gi gave når hun ikke er invitert.

Anonymkode: 145a3...466

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på at selv om brudeparet kanskje ikke er ens beste venner, kan det meget vel være at andre i flokken anser meg som venn, men hvis man lager drama vil man trolig bare straffe seg selv ved å miste enda flere venner. 

Anonymkode: 4c0c0...680

Jeg straffer ikke venner som står opp for seg selv i en sådan sak. Jeg har ryggen deres og alle involverte får det å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ja. Men de aller fleste hadde ikke satt pris på det, vekren familie venner, bekjente and so on.

Anonymkode: 814ce...a3e

Folk som har et problem med at du setter grenser for hvordan de kan behandle deg, er folk som tjener på å behandle deg som skit.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Du tenker på den der hvor brudens forlover var fortjust i forloveren til brudens mann som igjen var forelsket i henne som ble uinvitert og forloveren hadde sagt til bruden at hennes manns forlover nektet å komme hvis forfatter av det hovedinnlegget ble invitert??

Det var tråd du, lurer sterkt på om de to som skulle gifte seg og som overhodet ikke kommuniserte med hverandre fremdeles holder sammen.

 

Ja! Det var den tråden! Dæven døtte OG du husker disse trådene bedre enn meg. Det var en forferdelig grim tråd, rett og slett fordi vennegjengen var så FÆLE mot hun som var TS. Nå som du minner meg på innholdet, så trekker jeg tilbake det med at det var en "helt lik situasjon" som den TS beskriver. Men poenget med at ingen i gjengen sa noe står seg.

Vedrørende det der med å konfrontere bruden så er slikt dødsvanskelig. Jeg har selv konfrontert "venner" (ikke i situasjoner som ligner TS sin), og det var helt jævlig (og jeg risikerte ikke å miste vennegjengen min). I mine tilfeller fikk jeg bare bekreftet det jeg allerede visste og førte ikke noe godt med seg (bortsett fra å gjøre det ubehagelig for den andre parten da).

Uansett hva du velger å gjøre vil jeg anbefale deg å bruke energien din på relasjoner utenfor denne gruppen. Etter min mening har de signalisert ganske tydelig at du er "annenrangs". Det er ikke behov for et dramatisk brudd, men jeg ville investert tiden min i andre vennskap og fadet dem ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. said:

Folk som har et problem med at du setter grenser for hvordan de kan behandle deg, er folk som tjener på å behandle deg som skit.

Jeg setter grenser for hvordan folk kan behandle meg fint jeg. 

Men jeg vet fra begge sider at det er ikke lurt å lage bråk, de kommer ikke til å forandre mening,og hvis de er på din side, kan det godt hende at de forandrer sin mening om deg fordi du lager bråk.

 

Anonymkode: 814ce...a3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...