Gå til innhold

Ikke invitert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker jeg ble skuffet. En av de nærmeste vennene mine gifter seg i år, alle utenom meg av gjengen er invitert. Til og med ikke fått noen beskjed når vielsen er i kirka. Måtte spørre rundt selv for å finne ut dato. For noen mnd siden satt vi å diskuterte bryllupet. Til og med en i gjengen spurte meg om hjelp til forlovelsesopplegg, for jeg har jo masse bilder osv... Plutselig var man ikke så nære som man trodde. Var en av de få som reiste langt for å treffe henne på studiestedet flere ganger. Måtte bare få det ut

Anonymkode: 30cf4...7d3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Hun er vel ikke så nær venn da...som du trodde.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff sånt er leit. Jeg har opplevd lignende. Da en god venninne skulle gifte seg ble flere i venninnegjengen bedt til middag med følge. Jeg og en annen venninne ble bedt til kaffe uten følge. Man føler seg jo lite verdt da. Det blir så tydelig liksom. 

Jeg foreslår at du prøver å heve deg over det. Kjøp en gave til brudeparet og skriv et koselig kort. Lag ikke noe oppstyr. Så ser du an veien videre.

Anonymkode: aa9d7...b88

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff sånt er leit. Jeg har opplevd lignende. Da en god venninne skulle gifte seg ble flere i venninnegjengen bedt til middag med følge. Jeg og en annen venninne ble bedt til kaffe uten følge. Man føler seg jo lite verdt da. Det blir så tydelig liksom. 

Jeg foreslår at du prøver å heve deg over det. Kjøp en gave til brudeparet og skriv et koselig kort. Lag ikke noe oppstyr. Så ser du an veien videre.

Anonymkode: aa9d7...b88

Uenig. 

TS skal ikke nevne dette med et ord en gang, hvertfall ingen gave, men heller ta det til etteretning til en annen gang. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. said:

Uenig. 

TS skal ikke nevne dette med et ord en gang, hvertfall ingen gave, men heller ta det til etteretning til en annen gang. 

enig

Anonymkode: 814ce...a3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Uenig. 

TS skal ikke nevne dette med et ord en gang, hvertfall ingen gave, men heller ta det til etteretning til en annen gang. 

Hva er det Ts skal ta til etterretning?? 

Alt er ikke svart-hvitt her i verden. 

Anonymkode: aa9d7...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det Ts skal ta til etterretning?? 

Alt er ikke svart-hvitt her i verden. 

Anonymkode: aa9d7...b88

Jo det er det. 

Anonymkode: 4a956...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sette grensa et sted, sånn er det bare. Begge sider skal være representerte, og det bør ikke være for mange gjester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det Ts skal ta til etterretning?? 

Alt er ikke svart-hvitt her i verden. 

Anonymkode: aa9d7...b88

At bruden og resten av gjengen ikke ser på henne som ei venninne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du ikke er invitert? Kan invitasjonen ha kommet bort i posten? 

For dette høres rart ut. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Leifern skrev:

Man må sette grensa et sted, sånn er det bare. Begge sider skal være representerte, og det bør ikke være for mange gjester.

Når det kommer til en sånn venninnegjeng så går det ikke an og gjøre så veldig mye skilnad. Ihvertfall ikke utelate bare en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med forloveren, hun spurte om jeg kom men sa nei, for er ikke invitert. Da fikk jeg ikke noe mer svar. Tenkte kanskje invitasjon hadde forsvunnet, men nå er det veldig liten tid igjen til bryllupet. Ble bare skuffet, men det er ikke verdens undergang. Men hadde ikke gjort noe om jeg fikk beskjed direkte heller, kunne vært en baktanke. 

Anonymkode: 30cf4...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er en vennegjeng og du er den eneste som ikke er invitert ville jeg tenkt at det er naturlig å spørre direkte, hvorfor er jeg ikke invitert, jeg trodde vi var nære venner?

Situasjonen høres veldig rar ut, så er du sikker på at invitasjonen ikke har forsvunnet eller noe? Hvis invitasjonen ikke har forsvunnet og brudeparet ikke tenkte å invitere deg hadde jeg ikke orket å kjøpe gave, og hadde trolig ikke orket å legge mer innsats i vennskapet heller.

Anonymkode: 145a3...466

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff sånt er leit. Jeg har opplevd lignende. Da en god venninne skulle gifte seg ble flere i venninnegjengen bedt til middag med følge. Jeg og en annen venninne ble bedt til kaffe uten følge. Man føler seg jo lite verdt da. Det blir så tydelig liksom. 

Jeg foreslår at du prøver å heve deg over det. Kjøp en gave til brudeparet og skriv et koselig kort. Lag ikke noe oppstyr. Så ser du an veien videre.

Anonymkode: aa9d7...b88

Ta heller de pengene du ville brukt på bryllupsgave og kjøp noe til deg selv.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg tatt en telefon og spurt direkte om jeg ikke var blitt invitert og hvorfor. Om du ikke ble invitert, som den eneste i vennegjengen, så hadde jeg kuttet ut venninnen tvert. Forstår godt at dette er sårende og vondt for deg. 

Anonymkode: b20f7...7c8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd dette til et bryllup, men en bursdag. Jeg var den eneste det ikke var plass til under middagen, men jeg kunne komme til kaffen etterpå. Noe jeg selvfølgelig ikke gjorde.  Jeg husker ennå den enorme skuffelsen, det var som å få en knyttneve i magen. Vi hadde gått i klasse sammen, og på daværende tidspunkt jobbet vi også sammen. Vi er ikke venninner i dag for å si det sånn. Og jeg har jo lurt endel på om vi noen gang var det, fra hennes side?

Jeg skjønner virkelig at du er skuffet, det gjør vondt å bli utelatt. 

Anonymkode: 21a5c...2c5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss veldig spesielt og rart. Jeg skjønner godt at du er skuffet og såret! Har oppdaget det selv, at noen folk man tror er nære egentlig ser på deg som bare en bekjent og det er forvirrende og trist. 

Anonymkode: 7d8f6...c80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Så kjipt. Som andre: Her ville jeg tatt en tlf til bruden og sagt at jeg var litt skuffet over ikke å bli invitert og så hadde jeg spurt hvorfor. Ikke sånn anklagende og sint, bare litt spørrende..

Anonymkode: 8e9d7...cb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pratet med forloveren, hun spurte om jeg kom men sa nei, for er ikke invitert. Da fikk jeg ikke noe mer svar. Tenkte kanskje invitasjon hadde forsvunnet, men nå er det veldig liten tid igjen til bryllupet. Ble bare skuffet, men det er ikke verdens undergang. Men hadde ikke gjort noe om jeg fikk beskjed direkte heller, kunne vært en baktanke. 

Anonymkode: 30cf4...7d3

Hjelpes, hun visste godt du ikke var invitert og antageligvis også hvorfor, hun sitter jo med listen over hvem som skal inviteres til utdrikkingslaget og er i løpende dialog med bruden. Tror nok resten vet noe også, særlig siden de ikke har snakket med deg om hvorfor du ikke er invitert. Jeg synes du skal drite i å dra i kirken. De kommer sikkert til å prøve seg med den om at invitasjonen din har forsvunnet i posten. Som om det ikke var anledninger til å gi deg den i hånden i stedet for å bruke penger på porto.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville distansert meg hvis jeg var deg TS og er egentlig litt enig i det negative knyttet til poenget til @O.G. slik jeg leser det: at du er bra nok for hjelpen men ikke for festen? 

Jeg ville nok valgt meg bedre venner på sikt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...