Gå til innhold

hvem blir først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg bor alene og har en hund som jeg deler sosiale ting, og jeg er selvsagt blitt veldig glad i hunden. Hunden holder meg med selskap og gjør at tilværelsen på ingen måter blir noe mismodig. Spørsmålet er når det kommer ei kvinne i bilde og jeg blir glad i henne og hun vil flytte sammen med meg. Blir hunden første prioritert og kvinnen nummer to? eller er det selvfølge at kvinnen vil ha første plass, og hunden blir nummer to? 

 

Anonymkode: c6c6d...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på deg og dine prioriteringer. For meg er hunden godt selskap og jeg er glad i den men jeg setter den ikke foran kjæresten min. På en annen side ville jeg ikke ofret hunden for å få kjæreste. Hund skal jeg ha. Det er en viktig del av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden må være din første prioritet, selvsagt. Det ville hunden min vært, i en slik situasjon. Og det hadde jeg forventet at det hadde vært, omvendt også. Dyrene er viktig å ta hensyn til. 

Anonymkode: 25132...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er klar for å ha kvinnen som første prioritet og nummer 1 i livet ditt bør du ikke få kjæreste.
Altså, selvsagt skal hunden prioriteres først når det kommer til livsdekkende behov som mat, vann og tur, men du skal ikke bruke hunden som en unnskyldning for å slippe kvalitetstid med kjæresten, eller gi hunden mer kjærlighet og oppmerksomhet enn kjæresten din. Jeg er hundejente selv, og ikke oppmerksomhetssyk i det hele tatt, men ble ganske oppgitt når eksen ga mer oppmerksomhet og kos til hunden enn meg. De gjorde gøy ting sammen hele tiden, men han gjorde sjeldent det med meg, og det ble et irritasjonsmoment at hver gang vi skulle hygge oss å se tv i armkrok så skulle hunden også ligge oppå oss, hver gang vi spiste middag satt hunden der å glodde og ødela romansen, og hver gang vi skulle ha sex måtte vi kjenne på dårlig samvittighet over å stenge den ute og føle at vi måtte dempe oss og begrense oss av hensyn til den som ufrivillig overhørte det.

Det vil også bli vanskelig for deg å finne en kjæreste som syns det er ok å dele senga med hunden, som singel har jeg aldri hatt noe problem med det og ser på det som en selvfølge , men når man faktisk skal ha sex i samme seng så er det litt ekkelt og jeg deler det synet med ganske mange.
 

Anonymkode: 9e65b...c58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyret er viktig og får sitt nødvendige, men min partner er nr 1 i livet mitt selvom jeg er veldig glad i dyret. 

Anonymkode: 9a1af...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke denne trangen til å rangere, sette mennesker opp mot hverandre, eller dyr mot mennesker. Hva er vitsen?

Anonymkode: 2c5d2...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...