Gå til innhold

Helt ærlig, hva syns du om datteren din...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken trosretning mine barn velger, har ingenting å si. Det er hvordan de er som person som teller. Dersom de hadde hatt en nedlatende holdning til andre, da hadde jeg reagert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Jolene skrev:

Hadde kastet henne ut med beskjed om at hun hadde vært velkommen når det tullet hadde gitt seg. Hadde med andre ord ikke godtatt det.

God oppskrift på å skape en ekstremist, det.

Pluss kjipt å prakke utgiftene til forsørgelse over på skattebetalerne (barnevernet) enn å forsørge dem selv...

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men prinsippet er faktisk det samme. Selv om du nok ikke er i stand til å se det.

Anonymkode: 56217...9ba

Det er ikke i NÆRHETEN av å være det samme!!

Anonymkode: 4e3b8...84b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som om ungen hadde sagt "jeg har nå blitt nazist/rasist/mannehater/ og har funnet meningen med livet". Hadde nok flyttet med ungen, langt vekk fra vennene hennes (mest sannsynlig der, eller en gutt som er grunnen) - og startet med tett oppfølging og psykolog-timer. Snakket mye og lenge med ungen, og funnet roten til problemet. 

Anonymkode: baa27...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Vet hun så mye om Islam? Jeg ville kanskje pratet litt med henne om Islam, og spørre henne hva som er grunnen til at hun ønsker dette?

Anonymkode: 5a0fa...53b

Sett litt på Skam kanskje?

Anonymkode: 8d48b...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

God oppskrift på å skape en ekstremist, det.

Pluss kjipt å prakke utgiftene til forsørgelse over på skattebetalerne (barnevernet) enn å forsørge dem selv...

Hadde ikke villet omgås en som hadde konvertert, barn eller ei.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke i NÆRHETEN av å være det samme!!

Anonymkode: 4e3b8...84b

Nettopp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jolene skrev:

Hadde ikke villet omgås en som hadde konvertert, barn eller ei.

Nettopp!

Med fare for å virke bedrevitende så tror jeg ikke barnløse (som jeg har forstått at du er) forstår hvor glad man blir i barna sine. Ungene mine er ungene mine, om de så blir nynazister, massemordere eller eller sexovergripere (selv om jeg selvsagt ville fordømt handlingene/holdningene). Kommer aldri til å slå hånden av barna mine, uansett hva de gjør, og tror de fleste foreldre har det på samme måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Med fare for å virke bedrevitende så tror jeg ikke barnløse (som jeg har forstått at du er) forstår hvor glad man blir i barna sine. Ungene mine er ungene mine, om de så blir nynazister, massemordere eller eller sexovergripere (selv om jeg selvsagt ville fordømt handlingene/holdningene). Kommer aldri til å slå hånden av barna mine, uansett hva de gjør, og tror de fleste foreldre har det på samme måte.

Fint for deg. For meg går det en grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Hun hadde ikke fått gjort det uten videre om hun skulle bodd under mitt tak. Er det egen overbevisning? Pga en fyr? Pga venninne?

Sånt har mye å si. 16 åringer har lov til å melde seg inn i de trossamfunn de vil uten foreldrenes samtykke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 23.00, tirben skrev:

Hadde blitt veldig overrasket! Men hadde selvfølgelig ikke kastet henne ut! Hun hadde vært min 16 åring uansett. Kanskje er det en fase som vil gå over, og kanskje ikke. Jeg hadde uansett ønsket å ha et nært forhold til datteren min. Døtrene mine er det viktigste for meg , og ingen religion skal ødelegge det! 

Dette!

Anonymkode: e31b0...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎04‎.‎2018 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det. Ikke pga "fremmedfrykt", men pga kjentfrykt. 

Blir tullete å kalle det "fremmedfrykt". Folk vet svært godt hvordan islamske kukturer er nå. Og det er svært god grunn til at mange nordmenn misliker denne gruppen og ikke andre innvandrere. Muslimer har ene og alene ansvaret for det. Som man reder ligger man.

Anonymkode: 7dc04...987

Det som er spesielt med Islam er at den ikke kan reformeres slik Martin Luther reformerte kristendommen. All kritikk av Islam anses som blasfemi og kan gi deg en dødsdom i land som Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi Arabia, Sudan og Nigeria. Til og med på ferieparadiset Maldivene utøves det dødsstraff for blasfemi av profeten Mohammed.  Om din datter gifter seg med en muslim bør det ikke være tvil om hvem som skal styre i familien eller hvilken religion barna skal tilhøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omkring 2000 norske kvinner og 1000 norske menn som har konvertert til Islam idag. Mest sannsynlig vil dette tallet øke i fremtiden da mange norske kvinner foretrekker muslimske menn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det handler om verdier, identitet og er en del av en naturlig utvikling og et forsøk på å finne seg selv.

Ikke vær fordømmende, vis interesse og finn ut hva det er/hvilke verdier det er islam som tiltrekker henne. Hva er det motsatte av disse verdiene? Misliker hun feks fokus på kropp i dag og vil foretrekke å dekke seg til? Da kan det handle om å ikke føle seg god nok. Eller er det en prinsippsak, en verdi om at alle skal respekteres uansett? Tenk høy sammen med henne om dette. Utforsk de positive sidene med å konvertere først, etterpå kan du spør om hun ser noen utfordringer/ulemper.

Er det andre måter å leve etter verdiene sine uten å konvertere? Kan hun feks vente med å ta et valg til hun fyller 18år? Fortell at det er vanlig å utforske både religion, livsstil ift mat og helse, musikk, interesser i hennes alder og at det kan ta litt tid å være 100% sikker på hva en vil satse på. Hvis hun påstår at hun er sikker trenger du ikke argumentere i mot, si at du forstår at islam er viktig for henne og at du uansett er moren hennes og vilhun skal vite at hun kan komme til deg med alle slags problemer og spørsmål.

Anonymkode: ed68c...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KuMannen skrev:

Det som er spesielt med Islam er at den ikke kan reformeres slik Martin Luther reformerte kristendommen. All kritikk av Islam anses som blasfemi og kan gi deg en dødsdom i land som Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi Arabia, Sudan og Nigeria. Til og med på ferieparadiset Maldivene utøves det dødsstraff for blasfemi av profeten Mohammed.  Om din datter gifter seg med en muslim bør det ikke være tvil om hvem som skal styre i familien eller hvilken religion barna skal tilhøre. 

Det foregår en slik reformasjon av Islam nå. 

Anonymkode: 54cde...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det foregår en slik reformasjon av Islam nå. 

Anonymkode: 54cde...7be

Det er i så fall blasfemi . Det foregår faktisk krig og konflikt i mye av den muslimske verden mellom muslimer akkurat nå. 

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.4.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hvis datteren din på 16 år fortalte deg at hun vil bli muslim fordi hun har funnet ''den rette veien'' i livet og er lykkelig med å leve en ny livsstil. Hun mener at sex før ekteskap er umoralsk, vil kle seg anstendig med hijab, vil holde seg unna alkohol og svin, osv.

Jeg har en sånn jenta som plutselig sa at hun skal konvertere seg til Islam, med eller uten min velsignelse. Jeg er egentlig redd for hva vennekretsen hennes, skolen hennes, naboene, og samfunnet generelt vil reagere på dette, spesielt da vi nordmennene ikke er så særlig glad i Islam. For min del syns jeg at det er dumt at hun skal konvertere seg fordi hun kommer til å møte såpass motstand, både i arbeidslivet, sosiale sammenhenger, utdanning, osv.  

Hva hadde du innerst inne tenkt om det?

Anonymkode: ac5f6...fd4

"Med eller uten din velsignelse" er vel det essensielle her. Hvis du setter deg helt på bakbena, så støter du henne bare fra deg. Jeg ville selvsagt prøvd å snakke henne ut av det, men om det ikke gikk ville jeg bare sørget for å være "tett på." Jeg ville engasjert meg i det hun engasjerte seg i, vist henne at hennes mor ikke frastøter seg henne på grunn av dette og at det ikke er noe i verden hun kunne gjort som ville fått meg til elske henne mindre. Jeg ville nok tolket dette som et ønske om inkludering i en gruppe, et ønske om å bli sett og godkjent. Så ville jeg prøvd å få henne til å føle seg det. 

Innerst inne ville jeg vært både bekymret, sint og redd, men jeg ville knuget henne inntil meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 23.06, Jolene skrev:

Fint for deg. For meg går det en grense.

Når det gjelder sine egne barn går det ingen grense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hvis datteren din på 16 år fortalte deg at hun vil bli muslim fordi hun har funnet ''den rette veien'' i livet og er lykkelig med å leve en ny livsstil. Hun mener at sex før ekteskap er umoralsk, vil kle seg anstendig med hijab, vil holde seg unna alkohol og svin, osv.

Jeg har en sånn jenta som plutselig sa at hun skal konvertere seg til Islam, med eller uten min velsignelse. Jeg er egentlig redd for hva vennekretsen hennes, skolen hennes, naboene, og samfunnet generelt vil reagere på dette, spesielt da vi nordmennene ikke er så særlig glad i Islam. For min del syns jeg at det er dumt at hun skal konvertere seg fordi hun kommer til å møte såpass motstand, både i arbeidslivet, sosiale sammenhenger, utdanning, osv.  

Hva hadde du innerst inne tenkt om det?

Anonymkode: ac5f6...fd4

Vel, for der første oppdrar jeg datteren min til å ha sunne, norske og europeiske verdier, og være bevisst vår historie og egenart. Så at hun kommer til å en dag konvertere til verdens dummeste og mest perverse religion islam er utenkelig.

Men om problemstillingen skulle dukke opp, ville det selvsagt vært helt uakseptabelt og ville avverget det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hvis datteren din på 16 år fortalte deg at hun vil bli muslim fordi hun har funnet ''den rette veien'' i livet og er lykkelig med å leve en ny livsstil. Hun mener at sex før ekteskap er umoralsk, vil kle seg anstendig med hijab, vil holde seg unna alkohol og svin, osv.

Jeg har en sånn jenta som plutselig sa at hun skal konvertere seg til Islam, med eller uten min velsignelse. Jeg er egentlig redd for hva vennekretsen hennes, skolen hennes, naboene, og samfunnet generelt vil reagere på dette, spesielt da vi nordmennene ikke er så særlig glad i Islam. For min del syns jeg at det er dumt at hun skal konvertere seg fordi hun kommer til å møte såpass motstand, både i arbeidslivet, sosiale sammenhenger, utdanning, osv.  

Hva hadde du innerst inne tenkt om det?

Anonymkode: ac5f6...fd4

"Spesielt da vi nordmennene ikke er så særlig glad i islam" - hvem snakker du for egentlig? Max 10 personer av mine 500-1000 venner og bekjente er imot islam, resten av dem har ikke noe imot islam eller faktisk liker ideologien. Du snakker kanskje for noen, men iallefall ikke for flertallet. 

Anonymkode: 8547d...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...