Gå til innhold

Helt ærlig, hva syns du om datteren din...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde blitt veldig overrasket! Men hadde selvfølgelig ikke kastet henne ut! Hun hadde vært min 16 åring uansett. Kanskje er det en fase som vil gå over, og kanskje ikke. Jeg hadde uansett ønsket å ha et nært forhold til datteren min. Døtrene mine er det viktigste for meg , og ingen religion skal ødelegge det! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt det var en fase. Da jeg var tenåring hadde jeg i ulike faser lyst til å bli både hindu og buddhist. Jeg ante åpenbart ikke hva jeg snakket om, og det gikk over. 

Anonymkode: 539ff...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun var helt koko og at jeg hadde mislyktes som mor. Innerst inne. Utad hadde jeg støttet henne.

Anonymkode: 5802e...3cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det hadde ikke jeg gjort. Hadde blitt som å kaste henne rett inn i "løvens gap".

Vet bare med meg selv at jeg hadde gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg ikke hat noen datter lenger.

Anonymkode: 56217...9ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Hadde kastet henne ut med beskjed om at hun hadde vært velkommen når det tullet hadde gitt seg. Hadde med andre ord ikke godtatt det.

Håper virkelig du aldri får barn!!!

Anonymkode: fcae7...138

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde to venninder som gjorde dette i den alderen, de begynte med hijab og deltok i religiøse studiegrupper for kvinner, og opplevde gode vennskap med sunne og reflekterte samtaler og mye personlig utvikling. Det var bare en fase for begge to og jeg syntes det er viktig at man lar ungdommen få finne ut av seg selv uten at man skal dømme de. Man har ikke feilet i noe oppdragelse, men det gjør man om man plutselig begynner å dømme sitt barn for å gå den veien som føles riktig for en. Det gjelder alle områder, enten det er studieretning, klesstil, hårfarge, kjærligheten,eller livssyn.

Din datter er nok mer redd enn deg for hvordan venner, skole osv skal reagere, og derfor er det ekstra viktig som mor at du ikke mobber eller ser ned på hun. Når hun er bestemt på valget så er det åpenbart mye mer viktig for hun akuratt nå enn hva andre skulle mene (og det er stort!), så jeg tror ikke du kan stoppe hun uansett, og mange reagerer jo på den måten at jo mer motstand de får fra foreldrene jo mer opprør skal de gjøre så da inspirerer du hun bare til å ta enda større avstand fra deg og gå enda mere inn i dette her. Uansett, jeg tror nok det bare er en fase som går over om et år eller to. La hun få finne ut av det selv :)

Anonymkode: c1805...406

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det var veldig likt meg selv på den alderen. Jeg ble plutselig veldig kristen og ordentlig en periode. Trodde aldri på Gud og hele greia passerte fort. Ville ikke blitt nevneverdig bekymret eller sagt noe på det. Ville bare antatt (og håpet) at det passerte av seg selv og poden ble seg selv igjen. 

Anonymkode: 2282c...9a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at som mor håper jeg at jeg ville klart å støtte datteren min i de valg hun tar som jeg ikke skjønner på en god måte, slik at hennes vei videre etter de valgene ikke blir ekstra vanskelige - eller om de blir det, at hun vet at jeg alltid er der for henne. Jeg håper jeg ville vært den mamma`n som gav henne styrke til å gå sin egen vei, mot til å følge hjertet sitt og overbevisning nok til å stå imot presset fra andre, meg inkludert. Og at jeg hadde gitt henne den oppveksten og oppdragelsen på veien som gjør henne i stand til å være lykkelig i seg og sine valg, også om hun innser de var feil og endrer kurs - og at denne lykken da bringer lærdom. Den moren vil jeg være for min datter - eller sønn... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig du aldri får barn!!!

Anonymkode: fcae7...138

OK :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Hadde kastet henne ut med beskjed om at hun hadde vært velkommen når det tullet hadde gitt seg. Hadde med andre ord ikke godtatt det.

Nå er det jo heller ikke lovlig å kaste ut en 16 åring. Det er direkte omsorgssvikt.

Anonymkode: 3520e...783

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok satt meg mer inn i Islam for å få mer kunnskap til å utfordre henne på grunnlaget hennes til å konventere siden man kan være veldig spontan og få mange idéer som man nødvendigvis ikke tenker særlig gjennom i en alder av 16.

Selv er jeg ateist, så ser ikke poenget med å tilhøre noen religioner og hadde nok gjort det samme om det var andre religioner. Tenker at man ikke bare hopper inn og ut av religioner, jeg da.

For jeg er en stor troer av høyere og økt bevissthet. Hva mine barn skal tro er opp til dem, men ut fra egenerfaring var ikke religion et fokus vi hadde i en alder av 16 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det. Ikke pga "fremmedfrykt", men pga kjentfrykt. 

Blir tullete å kalle det "fremmedfrykt". Folk vet svært godt hvordan islamske kukturer er nå. Og det er svært god grunn til at mange nordmenn misliker denne gruppen og ikke andre innvandrere. Muslimer har ene og alene ansvaret for det. Som man reder ligger man.

Anonymkode: 7dc04...987

Innlegget ditt oser av fremmedfrykt, uansett hva du innbiller deg.. Fremmedfrykt og fordommer.

Anonymkode: 33950...b7e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna får da velge selv hvilken religion de ønsker å tilhøre, men jeg mener at det er galt at livet skal ha tilhørighet eller styres av religion. Livet for meg handler om hva man gjør det til, og at det som kommer etter døden vises igjennom hva du har gjort og hvordan du har levd. Jeg ville følt meg mislykket om mitt barn valgte religion, men jeg forstår også hvorfor noen velger det. Fordi det høres jo fint ut med kjærlighet, omsorg, tilgivelse, tilhørighet og et samfunn med venner og familie. 

Men kanskje om din datter konverterer til Islam at hun vil lære litt om sympati og aksept? Jeg ville jo selvfølgelig støttet mitt barn til en grad, og ville akseptert hva barnet måtte velge så lenge det ikke er av den ekstreme sorten og hvilken vennegruppe man er sosialisert med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan barn konvertere uten foreldrenes samtykke? 

Anonymkode: 52594...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, Jolene skrev:

Hadde kastet henne ut med beskjed om at hun hadde vært velkommen når det tullet hadde gitt seg. Hadde med andre ord ikke godtatt det.

3 «liker» har du fått på avgjørelsen din om at du hadde begått omsorgssvikt. Gratulerer med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan barn konvertere uten foreldrenes samtykke? 

Anonymkode: 52594...f61

Ja, fra de er 15 år

Anonymkode: 3520e...783

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg angret på at jeg noen gang fikk barn.. hjelp..

Anonymkode: 4e3b8...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min filosofi er at alle måter å leve på er fordervede. Uansett hva du velger i livet, er det en galskapens vals mot døden. Det finnes ingen fasit. Det finnes ingen klok vei. 

Anonymkode: 54cde...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan barn konvertere uten foreldrenes samtykke? 

Anonymkode: 52594...f61

Den religiøse lavalderen er 15 år. Skulle det ha endret seg så måtte det ha skjedd endringer med konfirmasjon også.

Anonymkode: 33950...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...