Gå til innhold

følelsesmessig ustabilitet, ett kvinnelig særpreg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med kvinner som en uke ser ut til å være stormende forelsket i deg, mens andre uka er usikker på om hun vill ha deg? Er slik ustabilitet ett kvinnelig fenomen, eller opplever dere mange mannfolk som oppfører seg slik også? Kan bare snakke for meg selv, men har aldri oppført meg slik!

Forstår at dette er mer normalt i ung alder, men ser ut til å være skremmende vanlig også hos voksene kvinne også, i 30 årene.

Litt slitsom egentlig, så sliter litt med å stole på kvinner. Mulig jeg har hatt uflaks, men jeg mangler vell kanskje det lille "ekstra" for at en kvinne skal falle 100% for meg. Hva det nå er, har jeg ingen anelse om. Men tanken har streifet meg i det siste og er jo litt demotiverende, mildt sagt!

Anonymkode: c5ee8...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kanskje glemt mennene som i ett øyeblikk er blide og fornøyde, og så er det som å switche en bryter og så er de så forbanna at de kaster tallerkner i veggen og roper? Jeg forstår ikke at det går an å tro at det ikke finnes ustabile personer av begge kjønn. Da lever man isåfall i en boble. Lever du i en boble TS?

Anonymkode: c0013...c66

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh.... fellesnevneren med alle disse ustabile kvinnene er jo at de var i et forhold med deg..? Hvis man ser et mønster som gjentar seg så gjør man lurt i å ta en ekstra liten titt på seg selv.

Anonymkode: 0ce15...0cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kun gjelder i Vestfold, Oslo og Trøndelag 😜

Anonymkode: bb4ae...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menneh.... fellesnevneren med alle disse ustabile kvinnene er jo at de var i et forhold med deg..? Hvis man ser et mønster som gjentar seg så gjør man lurt i å ta en ekstra liten titt på seg selv.

Anonymkode: 0ce15...0cc

Man ser det her inne, trenger ikke kjenne noen for å vite at de finnes...

Anonymkode: bb4ae...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man ser det her inne, trenger ikke kjenne noen for å vite at de finnes...

Anonymkode: bb4ae...cdb

At det finnes ustabile kvinner? Selvsagt. Men det er ikke synonymt med at kvinner er ustabile. Ser du forskjellen?

Anonymkode: 0ce15...0cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er typisk mannlig å være følelsesmessig vinglepetter med forpliktelsesangst og drive med hot'n cold-treatment av flammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer snakk om et menneskelig fenomen å være ambivalent, eller ha litt issues. Har møtt på en god del menn som er sånn, og som ikke helt klarer å skille mellom det som er deres problem og det som bør bli andres problem.

Det er vel ikke verre enn å finne deg en litt annen type damer, som er litt mer stabile. Finne noen som passer bedre til deg, kanskje. 

Anonymkode: 73ffc...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det finnes ustabile kvinner? Selvsagt. Men det er ikke synonymt med at kvinner er ustabile. Ser du forskjellen?

Anonymkode: 0ce15...0cc

A posse ad esse...ja, jeg ser forskjellen. Men når de fleste kvinner i en gruppe er ustabile og de færreste menn i samme gruppe er ustabile, så blir det meningsløst å benekte sammenhengen.

Anonymkode: bb4ae...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

A posse ad esse...ja, jeg ser forskjellen. Men når de fleste kvinner i en gruppe er ustabile og de færreste menn i samme gruppe er ustabile, så blir det meningsløst å benekte sammenhengen.

Anonymkode: bb4ae...cdb

Du påstår altså at de fleste kvinnene her inne er ustabile? 😂

Anonymkode: 0ce15...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rart at vi kvinner er ustabile når menn er idioter som ikke tenker med riktig hode...🙄

Anonymkode: 61e98...67f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, først og fremst er det ikke et fenomen i den forstand , det er nok helt individuelt og ganske vanlig for både kvinner og menn i en bli kjent periode eller der man er usikre på hvor man har hverandre, men vil bare nevne at p-piller og andre hormonpreparater kan helt klart gjøre en kvinne ustabil. Men det virker ikke som tilfellet/ne du beskriver.

Jeg er i 30 årene selv og kan også være sånn, men det er fordi jeg trenger mye alenetid, og orker rett og slett ikke være oppslukt i noen hele tiden eller ha forpliktelse til å sende meldinger hver dag i to uker osv.
Så er det også ikke uvanlig at etter man har møttes en dag så er man ikke nødvendigvis like på tekstern dagen etter det, fordi man har fått en god dose med treffet, og de neste dagene  er det mange som venter på at mannen skal ta kontakt fordi kvinner ofte i ungdommen har fått høre at de maser, og driver gutten vekk ved å ta initiativ. Det kan godt være at hun tenker akuratt det samme om deg, at det er rart at du tar initiativ en periode så ingenting og at hun også er redd for å bli såret så da tør hun ikke gå all in når du selv virker usikker og nølende.
 

Anonymkode: 17076...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli slik når jeg er usikker rett&slett, men snakker om det da.

Menn er også slik du beskriver, det er vel en måte og hekte på, phus&pull.

Anonymkode: bf812...9d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med kvinner som en uke ser ut til å være stormende forelsket i deg, mens andre uka er usikker på om hun vill ha deg? Er slik ustabilitet ett kvinnelig fenomen, eller opplever dere mange mannfolk som oppfører seg slik også? Kan bare snakke for meg selv, men har aldri oppført meg slik!

Forstår at dette er mer normalt i ung alder, men ser ut til å være skremmende vanlig også hos voksene kvinne også, i 30 årene.

Litt slitsom egentlig, så sliter litt med å stole på kvinner. Mulig jeg har hatt uflaks, men jeg mangler vell kanskje det lille "ekstra" for at en kvinne skal falle 100% for meg. Hva det nå er, har jeg ingen anelse om. Men tanken har streifet meg i det siste og er jo litt demotiverende, mildt sagt!

Anonymkode: c5ee8...5fd

Hvis du ofte opplever dette, bør du gå inn i deg selv å se om det er noen mønster du kan endre på, evt møte andre type kvinner...

Anonymkode: 02832...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med kvinner som en uke ser ut til å være stormende forelsket i deg, mens andre uka er usikker på om hun vill ha deg? Er slik ustabilitet ett kvinnelig fenomen, eller opplever dere mange mannfolk som oppfører seg slik også? Kan bare snakke for meg selv, men har aldri oppført meg slik!

Forstår at dette er mer normalt i ung alder, men ser ut til å være skremmende vanlig også hos voksene kvinne også, i 30 årene.

Litt slitsom egentlig, så sliter litt med å stole på kvinner. Mulig jeg har hatt uflaks, men jeg mangler vell kanskje det lille "ekstra" for at en kvinne skal falle 100% for meg. Hva det nå er, har jeg ingen anelse om. Men tanken har streifet meg i det siste og er jo litt demotiverende, mildt sagt!

Anonymkode: c5ee8...5fd

Jeg har opplevd dette med menn. Selv kunne jeg være slik fordi at jeg tar ikke så lett på forhold og går jeg først inn i et så blir jeg værende, jeg altså. Dørstokkmilen er temmelig lang for min del dersom man først sitter i forholdet. Så derfor har jeg vært nøye på å ikke gå inn i forhold fordi at jeg ikke har ønsket å binde meg. Problemet er jo at jeg har ønsket å være med dem, men bare ikke forplikte meg. Dette er ikke noe jeg har tenkt så mye på mens jeg stod i det, men som jeg har reflektert over mens jeg har sett tilbake på tidligere flammer. Men jeg har alltid kjent det som vanskelig å bli seriøs med noen, og holdt veldig tilbake, frem til jeg møtte en mann som utfordret meg skikkelig på dette selv om det ikke ble et forhold. Det var meget komplisert, men veldig lærerikt.

Dette har nok sikkert blitt oppfattet som vinglete følelsesliv, og jeg forstår jo det, for jeg kjente det jo slik. Vil, men samtidig ikke. Følelsene var der, men jeg så aldri et slikt langvarig forhold jeg kunne blitt i med dem. Det å skulle involvere dem i mitt liv og i min private sphære var ikke aktuelt for menn jeg følte var midlertidig i mitt liv. Og forhold på bare noen mnd er og har alltid vært uaktuelt for meg. 

Følelser er også vanskelig, og det er ikke lett for alle å være sårbar. Jeg syntes ikke det. Man gir litt, og holder mye tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...