Gå til innhold

Takkekort - hva skal vi skrive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (vi) skal snart begynne å skrive takkekort etter bryllupet vårt, venter bare på å få bildene slik at vi kan begynne.

I takkekort skal man selvfølgelig takke for gaven, at gjestene var der og delte dagen med oss og takke til de som hjalp oss med ting, men hva skriver vi hvis bare en av to inviterte (altså et par) var i selve bryllupet. Blir det ikke litt rart å takke for at dere delte dagen med oss når en av de ikke var tilstede? Gaven var jo fra begge to så takkekortet er naturligvis til begge. Føler det blir feil å bare takke for gaven også, opplever det som vanlig å takke de som faktisk var i bryllupet for at de var der. 

Er det noen som har noen gode forslag til hvordan takkekortet kan formuleres på en fin måte?
 

Anonymkode: 793c2...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de tilfellene noen ikke var tilstede skrev vi "tusen takk for at vi var i tankene deres på vår store dag", hvis det derimot var noen tilstede og noen ikke ble neste linje "Og for at dere var med på på å feire våres dag". 

Det var slik vi fant ut at ble best, det var veldig få tilfeller av blandet så heldigvis slapp vi en slik klønete formulering mange ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg (vi) skal snart begynne å skrive takkekort etter bryllupet vårt, venter bare på å få bildene slik at vi kan begynne.

I takkekort skal man selvfølgelig takke for gaven, at gjestene var der og delte dagen med oss og takke til de som hjalp oss med ting, men hva skriver vi hvis bare en av to inviterte (altså et par) var i selve bryllupet. Blir det ikke litt rart å takke for at dere delte dagen med oss når en av de ikke var tilstede? Gaven var jo fra begge to så takkekortet er naturligvis til begge. Føler det blir feil å bare takke for gaven også, opplever det som vanlig å takke de som faktisk var i bryllupet for at de var der. 

Er det noen som har noen gode forslag til hvordan takkekortet kan formuleres på en fin måte?
 

Anonymkode: 793c2...af5

Til x og y

Takk for de fine lysestakene. Takk for at x kunne/ville dele dagen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der bare en av dem var med ville jeg nok bare droppet å skrive noe om at de var med på dagen. 
Bare takket for gaven og si noe om at vi hadde en fin dag eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kaleidoskop skrev:

Der bare en av dem var med ville jeg nok bare droppet å skrive noe om at de var med på dagen. 
Bare takket for gaven og si noe om at vi hadde en fin dag eller noe sånt. 

Ja, det er vel gjerne det som blir den beste løsningen. Tusen takk for svar.

Anonymkode: 793c2...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...