Gå til innhold

Hetsing av voldtektsanklaget moldespiller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nok en gang ser vi bannere rettet mot en voldtektsanklaget moldespiller under en eliteseriekamp. Mannen er ikke dømt for noe som helst, men står likevel i gapestokk og hetses som en dømt voldtektsforbryter selv om han ikke har fått dom. Dette er feministene kjempet for i lang tid. At kvinner automatisk skal bli trodd når de hevder de er voldtatt, og at voldtektsanklagede skal straffes uten dom. Er dere stolte av dere selv? 

Anonymkode: 67596...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:baby:

Anonymkode: e09f4...3e4

La meg gjette, du er feminist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok en gang ser vi bannere rettet mot en voldtektsanklaget moldespiller under en eliteseriekamp. Mannen er ikke dømt for noe som helst, men står likevel i gapestokk og hetses som en dømt voldtektsforbryter selv om han ikke har fått dom. Dette er feministene kjempet for i lang tid. At kvinner automatisk skal bli trodd når de hevder de er voldtatt, og at voldtektsanklagede skal straffes uten dom. Er dere stolte av dere selv? 

Anonymkode: 67596...5c5

Jeg er kvinne, og jeg er enig med deg her.. Synes ikke det er greit og henge ut folk på den måten uten å vite sikkert hva som har skjedd.. 

Anonymkode: 390d4...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noe galt i at en gjeng med fotballsupportere viser at de er mot voldtekt? 

Anonymkode: 9942d...fb5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe galt i at en gjeng med fotballsupportere viser at de er mot voldtekt? 

Anonymkode: 9942d...fb5

De viser ikke at de er imot voldtekt. De kaller en av spillerne på molde voldtektsmann. Forrige uke var det lerkendalpublikummet og petternortug som drev på samme vis, bare enda grovere. Dette er motbydelig og det skylde blant annet ryktespredningen damer driver med samt tomme anklager.

Anonymkode: 67596...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Agurkskiver said:

Så menn kan ikke være feminister sier du ? Er du feminist ?

Joda, menn kan være det.

Hvorvidt disse mennene er feminister vites ikke. Men de reagerer på at en voldtektsanklaget spiller får spille. Det synes jeg er bra.

Anonymkode: 073b7...ece

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe galt i at en gjeng med fotballsupportere viser at de er mot voldtekt? 

Anonymkode: 9942d...fb5

Enig. Her tolkes det som hets, men det var et generelt banner. Er ikke Molde FK imot voldtekt? 

Anonymkode: 6d9ca...117

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De viser ikke at de er imot voldtekt. De kaller en av spillerne på molde voldtektsmann. Forrige uke var det lerkendalpublikummet og petternortug som drev på samme vis, bare enda grovere. Dette er motbydelig og det skylde blant annet ryktespredningen damer driver med samt tomme anklager.

Anonymkode: 67596...5c5

På hvilken måte var det bannere å kalle en spiller for voldtektsmann?

Anonymkode: 9942d...fb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De viser ikke at de er imot voldtekt. De kaller en av spillerne på molde voldtektsmann. Forrige uke var det lerkendalpublikummet og petternortug som drev på samme vis, bare enda grovere. Dette er motbydelig og det skylde blant annet ryktespredningen damer driver med samt tomme anklager.

Anonymkode: 67596...5c5

Du vet ikke om dette er tomme anklager.

Anonymkode: 073b7...ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, menn kan være det.

Hvorvidt disse mennene er feminister vites ikke. Men de reagerer på at en voldtektsanklaget spiller får spille. Det synes jeg er bra.

Anonymkode: 073b7...ece

Hvorfor er det bra egentlig? Er det bra å bli straffet og hetset for noe du ikke er dømt for? Skal alle menn som anklages for voldtekt bli suspendert fra jobb og begynne å sone uten dom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PeleWasShite

Altså, jeg er enig med deg i at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. F.eks var det lavmåls av Northug å gå ut med navnet hans i sosiale medier. Men når det gjelder hva som skjer på tribunen under fotballkamp, så snakker vi om supporterkultur her, hvor drittslenging om motstanderen er helt essensielt. Så om du forventer at motstander-supporterne bare skal holde kjeft og ikke synge om en Molde-spiller som er under etterforskning for voldtekt, er det nok på tide å jekke ned forventningene dine ganske mange hakk, og plante beina dine på jorden igjen. Så høflige håper jeg fotballsupportere aldri blir.

Endret av PeleWasShite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Altså, jeg er enig med deg i at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. F.eks var det lavmåls av Northug å gå ut med navnet hans i sosiale medier. Men når det gjelder hva som skjer på tribunen under fotballkamp, så snakker vi om supporterkultur her, hvor drittslenging om motstanderen er helt essensielt. Så om du forventer at motstander-supporterne bare skal holde kjeft og ikke synge om en Molde-spiller som er under etterforskning for voldtekt, er det nok på tide å jekke ned forventningene dine ganske mange hakk, og plante beina dine på jorden igjen. Så høflige håper jeg fotballsupportere aldri blir.

Reagerer ikke så mye på supporterne. Mer den støtten de garantert har fra kvinner, som syns det er helt innenfor at en voldtektsanklaget spiller for eksempel ikke skal få lov å spille. 

Anonymkode: 67596...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og temmelig lidenskapelig fotballsupporter (sist jeg gikk glipp av en hjemmekamp var i 2013, så jeg kan vel kalles interessert), og at Molde ville få det banneret fjernet er så ufattelig pinlig for dem. Ja, selvfølgelig skyldes banneret den pågående saken, men det som står der er rent faktisk bare at man støtter en kampanje mot voldtekt. Det er fint. Man bør ikke oppsøke spilleren hjemme og rope at han er en voldtektsmann, men et generelt formulert banner om at man tar avstand fra voldtekt er et gode selv om bakgrunnen måtte være som den er.

For ordens skyld er det forskjell på en alminnelig anklage om voldtekt og en voldtektstiltale. De aller færreste anmeldte voldtektssaker ender med tiltale, og når tiltale først er tatt ut blir de fleste dømt. Tiltale tas først ut når politiet mener de kan bevise, med samme grad av sikkerhet som retten skal kreve, at han er skyldig. Det skjer som sagt sjelden, og når det først skjer er fellende dom det klart vanligste utfallet. Han er ikke dømt, og det skal man forholde seg til, men hvor i prosessen man er har også betydning for Moldes håndtering. Det er forsåvidt den mange i fotball-Norge nå reagerer på. Før det ble tatt ut tiltale gjemte Molde seg bak at det foreløpig bare var en siktelse, ingen tiltale. Så ble det en tiltale, Moldes gambling på at denne saken ville bli henlagt lyktes ikke, og da sier de i stedet at de først tar grep hvis det blir dom. 

Uansett er dette sånt man selvfølgelig må regne med fra en fotballtribune. Det er enkelte ting man aldri skal akseptere, som banankastingen mot Caleb Francis. Men at en spiller som ikke bare blir anmeldt, men til og med tiltalt, for voldtekt får et banner der det står at motstanderfansen er mot rasisme indirekte rettet mot seg er virkelig ikke for drøyt. Særlig når klubben hans har tilskyndet dette så jævlig som de har gjort.

Anonymkode: 5a79c...5cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer ikke så mye på supporterne. Mer den støtten de garantert har fra kvinner, som syns det er helt innenfor at en voldtektsanklaget spiller for eksempel ikke skal få lov å spille. 

Anonymkode: 67596...5c5

Det er så jævlig teit å regne kvinner som en homogen gruppe. Bare la vær, så kanskje folk kan ta deg seriøst en eller annen gang i fremtiden. 

Anonymkode: 9942d...fb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekymringsfult at en god del mennesker ikke ser problemet med at folk kan settes i offentlig gapestokk uten noen som helst slags rettsprosess og virkårlige påstander. Dette er en logikk man kjenner fra land hvor mobben vender seg mot mennesker på gata og banker dem ihjel. Til syvende og sist er det ikke ofre, svake og sårbare mennesker som beskyttes og hjelpes i et sånn samfunn.

Anonymkode: dfebe...99c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer ikke så mye på supporterne. Mer den støtten de garantert har fra kvinner, som syns det er helt innenfor at en voldtektsanklaget spiller for eksempel ikke skal få lov å spille. 

Anonymkode: 67596...5c5

Han får jo spille? Molde FK har håndtert dette akkurat slik de bør, ved å ikke sanksjonere mot en spiller som enda ikke er dømt. Så jeg skjønner ikke hva du klager for i dette tilfellet. Eller d.v.s. jeg skjønner hvor du vil hen, og det er et reelt problem du sikter til, men denne saken er ikke et eksempel på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tiltalt, men ikke dømt, så jeg synes det er helt riktig at banneret ble fjernet. Spiller ingen rolle at LSK-supporterne ikke nevner navn: det er helt åpenbart hva de sikter til. Da er det ikke lenger en «generell uttalelse».  Å sette en person i offentlig gapestokk på denne måten er skikkelig ugreit.  

Anonymkode: f0e74...f4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...