Gå til innhold

"Jævla neger" er ulovlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høyesterett har slått fast at det er ulovlig å kalle noen en jævla neger. Vel og bra. 

Nå gjenstår det å forby "jævla hore".

"jævla neger" "jævla hore" jævla pakkis" "jævla potet" "jævla svarting" osv bør alle behandles likt.

https://www.tv2.no/nyheter/9804942/

Fortsatt er det dessverre sånn at folk flest har en svært høy terskel for å bruke "jævla neger" "jævla pakkis". Men terskelen for å bruke "jævla hore" "jævla potet" er skremmende lav.

Etter min mening er det ingen fundamental og moralsk forskjell på disse uttrykkene. Derfor må de behandles likt både juridisk, i dagligtale og moralsk.

Anonymkode: b35aa...dcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er allerede en tråd om dette her. Synes sånn sett saken passer bedre i dette underforumet, når det først er snakk om en rykende fersk avgjørelse fra Høyesterett, men bare så man er obs på det.

Anonymkode: 6e804...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elseby13 said:

Hva faen er en jævla potet? En råtten og muggen potet?

Det er da et helt normalt rasistisk skjellsord brukt om nordmenn. Sikkert vært i bruk i over 40 år minst.

Anonymkode: 868fc...288

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elseby13 skrev:

Hva faen er en jævla potet? En råtten og muggen potet?

Det er slik muslimer kaller nordmenn når de førstnevnte vil fornærme de sistnevnte på en rasistisk måte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Nord-Norge er det helt vanlig å bli kalt din jævla hestkuk. Vi tar det som et kompliment :biggrin:

Anonymkode: 7a16c...1ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13
41 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er slik muslimer kaller nordmenn når de førstnevnte vil fornærme de sistnevnte på en rasistisk måte. 

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elseby13 skrev:

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Jeg har blitt kalt dette mer enn en gang, så det er faktisk sant at det skjer. Og relativt ofte også.

Anonymkode: 32944...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier, men de som roper høyest som får særbehandling.

Endret av Peaches
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elseby13 skrev:

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Det der er faktisk veldig vanlig. Jeg har hørt mange innvandrere (mesteparten muslimer, ikke alle) kalle nordmenn dette.

Anonymkode: 5c2d3...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elseby13 skrev:

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Blitt kalt potet mange ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Elseby13 said:

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Og jeg har aldri kalt noen jævla nigger, men i følge mange så blir jo folk kalt for dette, men siden jeg selv er en person og andre personer visstnok har sagt det, men bare ikke meg da så må dette være fake news/bullshit. Altså det skjer ikke siden jeg selv ikke gjør det eller har opplevd det.

Anonymkode: 7769e...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, The Kitten said:

Er det ulovlig å si "jævla blekfjes" også da?

Nei det er kun minoriteter og negre det går ann å vøre rasistisk mot må du jo skjønne :rolleyes:

Anonymkode: 7769e...0e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 21.03, Elseby13 skrev:

Er du sikker? Jeg burde jo vite det da jeg er muslim selv, og i følge deg kaller nordmenn dette. Jeg har aldri ropt potet etter noen og syns det høres nokså komisk ut. 

I call bullshit eller fake news som det også heter.

Ja, jeg er sikker. Hvis du bor i Oslo, burde du kjenne til det. Det er kanskje mer utbredt blant menn som er muslimer? Iallefall veldig populært blant de unge og i utsatte skoler hvor det er veldig mange muslimer. Det er dessverre ikke noe fake news, men at det er en uting å kalle nordmenn det kan vi nok være enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jævla homo? Jævla lesbe? 

Anonymkode: 45552...99a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...