Gå til innhold

Finne seg kjæreste når man er ekstremt introvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av tjueårene, er ekstremt introvert og har aldri hatt kjæreste. Så vidt jeg vet har aldri noen likt eller flørtet med meg heller, i alle fall ikke som jeg har skjønt. Har forsåvidt ganske dårlige sosiale antenner og er dårlig på sosiale koder, så det kan godt være det. Jeg er veldig usosial og er aldri ute på fest eller andre sammenkomster f.eks. Jeg har noen hobbyer og jeg prøver å møte folk gjennom dem, men det er ikke så lett (dvs. har ikke møtt noen til nå). Jeg vet også at jeg kan se ganske avvisende ut i kroppsspråk og holdning.

Er det håp for meg? Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre? Burde jeg prøve å komme meg ut på fest f.eks?
Noen andre her som sliter med det samme, men som likevel har funnet seg kjæreste?

Anonymkode: a45a2...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det håp for deg, men du må aktivt jobbe med å bli sosialt tryggere.

Introvert er jo ikke det samme som å være sjenert eller ha sosial angst, men for noen kan det bli forverret ettersom man ikke bare unngår å være sosial, men trives i eget selskap.

Jeg er introvert men dating går fint for meg likevel. Jeg anerkjenner også at det ikke er slik at jeg bør være alene like ofte som jeg nødvendigvis har lyst, og at det er lurt å presse egne grenser iblant.

Anonymkode: 2c98d...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lettere for deg å bli kjent med noen over nett? test nettdating (men  kanskje ikke Tinder)

Anonymkode: c2e78...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes høres mer ut som om du er sjenert?

Jeg har vært veldig sjenert tidligere, og støtter tipset om å bli sosialt tryggere. Prøv å gå litt utenfor komfortsonen. Har også lært at det stemmer at folk liker å prate om seg selv, så å stille spm fungerer alltid. 

Er også introvert, men det synes jeg er helt greit, har aldri påvirket datingen. Men er nok en fordel at kjæresten også er introvert. Da har vi begge forståelse for at alenetid er nødvendig. 

Anonymkode: 5e1f0...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du burde komme deg mer ut, ta kontakt med en gammel venninde å spør om dere skal finne på noe en dag, bli mer sosial og dra på fester og bar, for det kommer ingen mann å banker på døra di desverre. Å bli kjent med noen via nettdating er jo også et godt alternativ, men tenker at du uansett bør lære deg å være mer sosial og sosialt "språk" og kroppssårpråk sånn at du er tryggere den dagen du evn skal møte en nettdate i virkeligheten.

Og når du blir kjent med noen du liker så si det til de i klartekst, sånn at de ikke oppfatter deg som uinteressert fordi du trenger mye alenetid og kanskje er litt avvisende i kroppsspråk osv og trekker seg unna deg.

Anonymkode: 4515b...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at fokuset her burde være å bli mer trygg sosialt, å utfordre sine egne grenser og jobbe med kroppsspråk og antenner. Om det er vanskelig å jobbe med alene, så kan man oppsøke psykolog eller samtalegrupper hvor man trener på disse tingene og får input utenfra. Det høres ut som problemets kjerne er å skaffe seg et sosialt liv med venner og omgangskrets. Selv om man er introvert så har man behov for vennskap og sosial kontakt, og det å isolere seg kan gjøre antenner dårligere enn de trenger å være. Det kan dessuten være belastende for en kjæreste å skulle være din eneste venn og støttespiller i livet, så det å ha sosialt liv er viktig også for et forhold. Så jeg ville startet med å jobbe med problemets kjerne, og så kommer romantikk og kjærlighet naturlig etterhvert som man åpner opp for andre mennesker og får større omgangskrets.

Anonymkode: 67063...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips alle sammen, jeg går faktisk allerede til psykolog for noe annet, men det spørs om jeg også burde ta opp dette med henne.

Anonymkode: a45a2...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i midten av tjueårene, er ekstremt introvert og har aldri hatt kjæreste. Så vidt jeg vet har aldri noen likt eller flørtet med meg heller, i alle fall ikke som jeg har skjønt. Har forsåvidt ganske dårlige sosiale antenner og er dårlig på sosiale koder, så det kan godt være det. Jeg er veldig usosial og er aldri ute på fest eller andre sammenkomster f.eks. Jeg har noen hobbyer og jeg prøver å møte folk gjennom dem, men det er ikke så lett (dvs. har ikke møtt noen til nå). Jeg vet også at jeg kan se ganske avvisende ut i kroppsspråk og holdning.

Er det håp for meg? Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre? Burde jeg prøve å komme meg ut på fest f.eks?
Noen andre her som sliter med det samme, men som likevel har funnet seg kjæreste?

Anonymkode: a45a2...175

Høres ut som Asperger

Anonymkode: b81a4...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som Asperger

Anonymkode: b81a4...88b

Det har jeg blitt utredet for og det har jeg ikke. 

Anonymkode: a45a2...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...