Gå til innhold

Hjelpes! Fått en klegg på nakken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtte en fyr på jobbreise rett før påske, men ikke nok til å ha blitt kjent med han. Vi matchet på happn fordi vi befant oss på samme sted, men utvekslet kun et par ord før avreise. Vi fortsatte å snakke og vi fant i grunn tonen. Problemet mitt er at han har bestillt tur for å besøke meg. Han har bestillt og betalt hotell og fly! Det virket fint da han sa vi måtte date irl, men han har vist seg å være en skikkelig klegg. Han kommer i kveld og han har i løpet av de siste dagene snakket til meg som om vi allerede er kjærester. Han sendte meg tom.telefonnummeret til moren sin! Han har pakket kofferten sin i en uke og ramset opp alt han har pakket. Han sendte meg 20 videoer i går fra youtube som viser hjembyen hans. Han sier at han skal lage middag til meg hver dag. Han er bekymret for at han ikke rekker å kjøpe roser. Han kaller meg nå "kattepus". Jeg har ikke samvittighet til å ditche. Han er snill og jeg må jo bare holde han med selskap. Har sagt at han ikke må ha så store forventninger og at jeg tar ting som det kommer. I går sa jeg at han sendte meg for mange meldinger, og da trappet han ned litt. Han snakker mye om seg selv. Han vet lite om meg og til tross for det, glorifiserer han meg. Han har tom.sagt at vi er så lile og at det hadde vært en drøm om jeg kunne flytte inn med han. Han nevner moren sin mye og snakker stadig vekk om hva er forhold må inneholde for å fungere. Han er en a-elev og litt nerd.

Begynner å få en mistanke om at han har en eller annen " diagnose"

Anonymkode: 9b7a2...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde løpt så fort jeg kunne. Høres ut som en psykopat. 

Anonymkode: 52460...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde løpt så fort jeg kunne. Høres ut som en psykopat. 

Anonymkode: 52460...a7c

Psykopat er nok ikke korrekt diagnose her, men enig i at TS burde styre unna.

Anonymkode: 77e6a...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg muligens ville ha funnet opp en unnskyldning for å slippe unna, noe av typen jobbreise og at du nå blir svært opptatt, for å deretter si det rett ut som det er. 

Vet han hvor du bor? 

Anonymkode: bc8db...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren så creepy. Hadde aldri i livet godtatt at noen kom og besøkte meg uten egentlig å ha avtalt det? Dette er sykt. Ingen oppegående mennesker oppfører seg sånn.

Anonymkode: 54288...40b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sagt det som det er. Eventuelt pyntet litt på det, å sagt at jeg ikke var ute etter et forhold, og ikke klar for det pr dags dato. 

Hvis du unnskylder deg med at du har dårlig tid osv for tiden, kommer du ikke til å bli kvitt han, men bare utsette problemet. 

Anonymkode: 700db...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde løpt så fort jeg kunne. Høres ut som en psykopat. 

Anonymkode: 52460...a7c

KG-psykologen er i full gang med å diagnosere her, ja...

Høres veldig voldsomt ut, håper han ikke har tenkt til å bo hos deg? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås dører og bo hos en venn. Blokker alt!

Anonymkode: 20df8...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde fått akutt omgangssyke. Men da insisterer han vel på å komme og pleie deg. Dødsfall/alvorlig sykdom i familien slik at du må reise bort noen dager? 

Anonymkode: f2905...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig. Hvis du finner på unnskyldninger for å unngå han vil han siden prøve å besøke deg igjen. 

Si det rett ut som det er, at du føler deg ukomfortabel med all denne kontakten når dere ikke en gang har blitt kjent som venner, og ber han om forklaringer kan du feks at han allerede snakker om å flytte sammen. 

Det er bra du allerede har sagt at du tar det som det kommer, men mistenker at her må du være enda mer direkte. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte bare er sånn, de går all in, har hjertet utenpå kroppen og skjønner ikke at ikke alle (damer) synes det er topp (noen elsker jo sånt, men de fleste not so much). Dersom han er en ok fyr bare han får roet seg så ville jeg nok gitt ham en sjanse, men om han ikke klarer å ta det ned noen (mange) hakk så eier han jo ikke selvkontroll, ev. evner ikke å ta til seg konstruktiv kritikk, og det er ikke bra. Ville tatt en telefon og sagt klart i fra hva du forventer av besøket (ta det med ro og bli litt kjent, ikke planlegge bryllup, satt på spissen). 

Jeg har datet enkelte som gikk litt for hardt ut, og mitt hovedproblem er at det distraherer meg fra å "se" selve personen. Det blir for mye "støy" og jeg begynner  å lure på hva det er de ikke vil jeg skal oppdage. Det føles litt som tryllekunstneren som styrer voldsom for å få deg til å se til venstre når det er til høyre det interessante skjer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde løpt så fort jeg kunne. Høres ut som en psykopat. 

Anonymkode: 52460...a7c

Psykopat høres han jo virkelig ikke ut som, når han blottlegger seg og sine motiver totalt fra første sekund og oppfører seg så klønete og utaktisk som det her. 

Dette virker usunt, men psykopat er vel så langt fra rett betegnelse man overhodet kan komme. Veldig usikker, innpåsliten og litt stakkarslig. Antagelig bare snill, men selvfølgelig fullt forståelig at det blir altfor mye for trådstarter. Dette virker skikkelig ekstremt.

Anonymkode: e7741...1dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være ærlig med ham. Han har jo ingen sperrer og lever i sin egen boble. Han er mildt sagt forelsket i forelskelsen og ser egentlig ikke deg. Litt antenner hadde jo vært å forvente, en bestiller ikke tur og tar så mye plass i en ukjent sitt liv. 

Anonymkode: cf3b0...7d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det verste er de daglige oppdateringene av alt han gjør. Han sender bilder av maten sin, av bestekompisen sin på video osv. Han virket så fornuftig og klok ved første øyekast, men nå skjønner jeg at han mangler noe fundamentalt. Han sier hele tiden at jeg må ha en fin dag, spise sunt så jeg holder meg frisk, at jeg må huske solkrem. Har på en måte fått en ekstra mamma.

Takk for alle gode tips. Redd han var psykopat, men som dere sier, han er sannsynligvis ikke det.

Anonymkode: 9b7a2...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå fikk jeg 5 meldinger til. Han kjøper gaver til meg!! TS

Anonymkode: 9b7a2...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå fikk jeg 5 meldinger til. Han kjøper gaver til meg!! TS

Anonymkode: 9b7a2...e30

Avlys treffet med han, dersom du er ukomfortabel med hans fremstøt.

Anonymkode: 78f4e...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer i kveld 

I kveld! :sjokkbla:  Når fikk du vite det?

Anonymkode: 78f4e...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har pakket kofferten sin i en uke og ramset opp alt han har pakket.

Og du har hele uken visst at han pakket kofferten for å komme til deg nå? I så fall burde du  jo sagt fra til han for lenge siden dersom du ikke vil møte han. Men det er aldri for sent å si fra. 

Anonymkode: 78f4e...a4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...