Gå til innhold

Hva er forskjellen på Ortodokse og "vanlige" kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, omarel skrev:

Hei LuxLucet,

Hva mener du her?

Kristendommen absolutt avgudsdyrkelse og spesielt katolisme ifølge islamske skrifter og teologi. Den som dør og deler Guds guddom er evig og foreviget i helvetet. Så hvordan kan du påstå dette? Det er jo en helt absurd påstand. Islam fornektet alt kristen definisjon av Gud. Så hvordan kan du påstå dette? 

Det er bare å åpne en bibel og undersøke hvor gammelt grunnlaget for bibelen er og hva den sier for å se at islam er en falsk religion, så hva du mener som muslim er fullstnedig irrelevant. Men kristne har ikke "delt" Gud, Gud er en og jødenes egne skrifter peker mot en messias som skulle komme, kun en person på jorda har oppfylt det jødenes skrifter peker imot: Jesus i nye testamentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, omarel skrev:

Hei LuxLucet,

Hva mener du her?

Kristendommen absolutt avgudsdyrkelse og spesielt katolisme ifølge islamske skrifter og teologi. Den som dør og deler Guds guddom er evig og foreviget i helvetet. Så hvordan kan du påstå dette? Det er jo en helt absurd påstand. Islam fornekter kristen definisjon av Gud. Så hvordan kan du påstå dette? 

Hei,

Det jeg mente - kort fortalt - er egentlig det jeg sa: forbindelsen mellom katolisismen og islam.
Den indre sirkelen i katolisismen lærer faderen, moderen, barn, mens den ytre sirkelen (altså alle de som ikke er med i den indre sirkelen, naturlignok) påstår at de lærer Faderen, Sønnen og DHÅ, slik Bibelen sier. Poenget mitt er at de lærer noe til den ytre sirkelen, mens de i realiteten har en annen lære som kun de i den indre sirkelen får innsyn i.
Videoen jeg viste til forklarer hvilken relasjon islam har med katolisismen, så vel som frimureri.
Om du ønsker å vite hvordan jeg kan påstå dette, så ber jeg deg om å se filmen, for det er de poengene jeg ellers hadde tatt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LuxLucet skrev:

Hei,

Det jeg mente - kort fortalt - er egentlig det jeg sa: forbindelsen mellom katolisismen og islam.
Den indre sirkelen i katolisismen lærer faderen, moderen, barn, mens den ytre sirkelen (altså alle de som ikke er med i den indre sirkelen, naturlignok) påstår at de lærer Faderen, Sønnen og DHÅ, slik Bibelen sier. Poenget mitt er at de lærer noe til den ytre sirkelen, mens de i realiteten har en annen lære som kun de i den indre sirkelen får innsyn i.
Videoen jeg viste til forklarer hvilken relasjon islam har med katolisismen, så vel som frimureri.
Om du ønsker å vite hvordan jeg kan påstå dette, så ber jeg deg om å se filmen, for det er de poengene jeg ellers hadde tatt opp.

Hadde vært interessant å se det bare for å lære om påstanden. Kan du sende meg linken?

Prøvde å finne den, men jag fant ingen link.

Hvis jeg skal kommentere den så gjør jeg det i ny tråd for ikke å avspore denne tråden til å dreie seg om islam.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LuxLucet said:

Det er synd at du ikke tar steget og faktisk studerer og sjekker opp dette selv, for dokumentasjonene er så lett tilgjengelige at alle kan finne dem. Det er ethvert menneskes ansvar å søke sannheten, og dersom du ikke vil det så får det bli en sak mellom deg og Herren.
Konspirasjonsteorier forholder jeg meg ikke til, jeg forholder meg til Bibelen, og det er noe enhver som påstår å være en Jesu etterfølger burde gjøre.

Så du som ikke er katolikk, mener ā vite mer om katolisismen enn meg som ER katolikk? Med hvilken rett kan du hevde at jeg ikke har satt meg inn i hva min egen tro og konfesjon står for?

Det du kommer med er løgner, konspirasjonsteorier og sverting. Det gidder ikke jeg å ta opp til diskusjon, for det har ingen ting med virkeligheten å gjøre. Du fremsetter løgner om noe du bare TROR du har kunnskap om. Sjekk kildene dine, for det du snakker om, har ikke noe med virkeliheten å gjøre. 

Jeg maner fortsatt til gjensidig respekt og forståelse, men det er tydeligvis trangsynt kristenfundamentalisme som er gangbar mynt i denne diskusjonen. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal måtte forsvare meg og min tro mot dine fantasiprodukter og løgner. Det får stå for din regning og din skam.

Anonymkode: 291f2...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, omarel said:

Hadde vært interessant å se det bare for å lære om påstanden. Kan du sende meg linken?

Prøvde å finne den, men jag fant ingen link.

Dette er fundamentalistløgner uten hold i virkeligheten. Det er ikke noe å lære noe om.

Anonymkode: 291f2...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, omarel skrev:

Hadde vært interessant å se det bare for å lære om påstanden. Kan du sende meg linken?

Prøvde å finne den, men jag fant ingen link.

Her er linken. Det første temaet er noe jeg er rimelig sikker på at du har hørt om før, men dette har en sammenheng i forhold til det som kommer senere.
https://www.youtube.com/watch?v=QCmSBfVXEmA

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, LuxLucet said:

Hei,

Det jeg mente - kort fortalt - er egentlig det jeg sa: forbindelsen mellom katolisismen og islam.
Den indre sirkelen i katolisismen lærer faderen, moderen, barn, mens den ytre sirkelen (altså alle de som ikke er med i den indre sirkelen, naturlignok) påstår at de lærer Faderen, Sønnen og DHÅ, slik Bibelen sier. Poenget mitt er at de lærer noe til den ytre sirkelen, mens de i realiteten har en annen lære som kun de i den indre sirkelen får innsyn i.
Videoen jeg viste til forklarer hvilken relasjon islam har med katolisismen, så vel som frimureri.
Om du ønsker å vite hvordan jeg kan påstå dette, så ber jeg deg om å se filmen, for det er de poengene jeg ellers hadde tatt opp.

Det er ingen forbindelse mellom frimureri og katolisisme. Vatikanet anerkjenner ikke frimureriet, og fraråder katolikker å tre inn i ordenen. Slutt å lyve om ting du ikke vet noe om.

Anonymkode: 291f2...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fundamentalistløgner uten hold i virkeligheten. Det er ikke noe å lære noe om.

Anonymkode: 291f2...4a3

Tror ikke på det. I det hele tatt. Men det er greit å få et innblikk. Det er som å si at protestant lære har relasjon til sunni islamsk lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LuxLucet skrev:

Her er linken. Det første temaet er noe jeg er rimelig sikker på at du har hørt om før, men dette har en sammenheng i forhold til det som kommer senere.
https://www.youtube.com/watch?v=QCmSBfVXEmA

 

Skal høre på den når jeg har tid og skal jeg kommentere det så gjør jeg det i egen tråd.  Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du som ikke er katolikk, mener ā vite mer om katolisismen enn meg som ER katolikk? Med hvilken rett kan du hevde at jeg ikke har satt meg inn i hva min egen tro og konfesjon står for?


Mine påstander bygger ikke på egen personlig tolkning som jeg alene har funnet ut. Jeg har allerede gitt deg kilder, deriblant katolske kilder (eks katolikker) som har sagt dette. Du tok et valg å ikke skjekke dette, og det er greit for meg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du kommer med er løgner, konspirasjonsteorier og sverting. Det gidder ikke jeg å ta opp til diskusjon, for det har ingen ting med virkeligheten å gjøre. Du fremsetter løgner om noe du bare TROR du har kunnskap om. Sjekk kildene dine, for det du snakker om, har ikke noe med virkeliheten å gjøre. 

Argumentene dine har jeg hørt før, og jeg er ikke overrasket over ordene. Djevelen jobber iherdig for å svekke sannheten, og det vil han fortsette å gjøre så lenge han kan. Jeg ønsker bare å gi den andre siden som hverken prester, skoler eller andre instituasjoner gir, slik at du og alle andre kan ta et informativt valg.

Tro meg, jeg har sjekket kildene. Det har derimot ikke du (de jeg viste til), så jeg ber deg om å ikke kaste "sjekk kildene dine"-kortet når du selv ikke har gjort det.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg maner fortsatt til gjensidig respekt og forståelse, men det er tydeligvis trangsynt kristenfundamentalisme som er gangbar mynt i denne diskusjonen. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal måtte forsvare meg og min tro mot dine fantasiprodukter og løgner. Det får stå for din regning og din skam.

Anonymkode: 291f2...4a3

Ah, du sa selve ordet som pave Frans selv har forbannet! - "fundamentalisme". Hvorfor hater han og katolikkene (jeg sier ikke nødvendigvis deg) dette? Fordi Bibelen røper Moderkirkens falske læresetninger.
Det var interessant at du nevnte det.

Og igjen, beklager at du blir irritert for dette. Det er som sagt ikke noe personlig mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Tror ikke på det. I det hele tatt. Men det er greit å få et innblikk. Det er som å si at protestant lære har relasjon til sunni islamsk lære.

Du tør i det minste å sjekke ut kildene for så å ta et informativt valg, selv om du ikke nødvendigvis tror på meg. Det står du i respekt av. Selv takk (viser til ditt neste innlegg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen forbindelse mellom frimureri og katolisisme. Vatikanet anerkjenner ikke frimureriet, og fraråder katolikker å tre inn i ordenen. Slutt å lyve om ting du ikke vet noe om.

Anonymkode: 291f2...4a3

Heldigvis har jeg sett kilder som baserer seg på de mest verdifulle frimurerbøkene som aldri blir offentliggjort med mindre man er frimurer av høyeste grad. Så jeg forholder meg til det fremfor din argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du som ikke er katolikk, mener ā vite mer om katolisismen enn meg som ER katolikk? Med hvilken rett kan du hevde at jeg ikke har satt meg inn i hva min egen tro og konfesjon står for?

Det du kommer med er løgner, konspirasjonsteorier og sverting. Det gidder ikke jeg å ta opp til diskusjon, for det har ingen ting med virkeligheten å gjøre. Du fremsetter løgner om noe du bare TROR du har kunnskap om. Sjekk kildene dine, for det du snakker om, har ikke noe med virkeliheten å gjøre. 

Jeg maner fortsatt til gjensidig respekt og forståelse, men det er tydeligvis trangsynt kristenfundamentalisme som er gangbar mynt i denne diskusjonen. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal måtte forsvare meg og min tro mot dine fantasiprodukter og løgner. Det får stå for din regning og din skam.

Anonymkode: 291f2...4a3

Du maner til respekt, mens du oppfører deg på en måte som ikke inviterer til det, akkuratt som du sa at kristen verdi var kjærlighet, samtidig som jeg ærlig talt ikke akkuratt synes det oser kjærlighet av deg. Du snakker også om gode kristne, men de som så seg som såkalte "gode kristne" har hatt en rar tendens til å forfølge de kristne som faktisk leser bibelen, som waldenserne i eksempelet over i middelalderen, der du løgnaktig påstod at å lese bibelen ikke er noe vi har gjort før etter 1500 tallet. Vel, det er med respekt å melde rent tullprat. Dessuten snakker du om islams arv fra abraham, som om det har noen relevans for saken, det høres på meg som du faktisk tror muslimer er frelst, eller nærmere frelse enn en hindu eller buddhist? Vel, hvis du tror det så er du ikke kristen, også kritiserer du atpåtil meg for å bringe det opp.

Kanskje på tide å innse at du er på villspor og åpne bibelen? Det er med god grunn at kristne utenfor den katolske kirka ikke stoler på paven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, LuxLucet said:


Mine påstander bygger ikke på egen personlig tolkning som jeg alene har funnet ut. Jeg har allerede gitt deg kilder, deriblant katolske kilder (eks katolikker) som har sagt dette. Du tok et valg å ikke skjekke dette, og det er greit for meg.

Argumentene dine har jeg hørt før, og jeg er ikke overrasket over ordene. Djevelen jobber iherdig for å svekke sannheten, og det vil han fortsette å gjøre så lenge han kan. Jeg ønsker bare å gi den andre siden som hverken prester, skoler eller andre instituasjoner gir, slik at du og alle andre kan ta et informativt valg.

Tro meg, jeg har sjekket kildene. Det har derimot ikke du (de jeg viste til), så jeg ber deg om å ikke kaste "sjekk kildene dine"-kortet når du selv ikke har gjort det.

Ah, du sa selve ordet som pave Frans selv har forbannet! - "fundamentalisme". Hvorfor hater han og katolikkene (jeg sier ikke nødvendigvis deg) dette? Fordi Bibelen røper Moderkirkens falske læresetninger.
Det var interessant at du nevnte det.

Og igjen, beklager at du blir irritert for dette. Det er som sagt ikke noe personlig mot deg.

Dette har jeg hørt tusen ganger før, og det blir ikke mer riktig av det. Jeg synes det er synd at du velger å bruke tid på dette, fremfor å leve med at ulike konfesjoner kan eksistere fredelig sammen i gjensidig respekt. Hvorfor vil du skape splid mellom kristne?

48 minutter siden, LuxLucet said:

Heldigvis har jeg sett kilder som baserer seg på de mest verdifulle frimurerbøkene som aldri blir offentliggjort med mindre man er frimurer av høyeste grad. Så jeg forholder meg til det fremfor din argumentasjon.

Dette er løgn. 

5 minutter siden, den1m said:

Du maner til respekt, mens du oppfører deg på en måte som ikke inviterer til det, akkuratt som du sa at kristen verdi var kjærlighet, samtidig som jeg ærlig talt ikke akkuratt synes det oser kjærlighet av deg. Du snakker også om gode kristne, men de som så seg som såkalte "gode kristne" har hatt en rar tendens til å forfølge de kristne som faktisk leser bibelen, som waldenserne i eksempelet over i middelalderen, der du løgnaktig påstod at å lese bibelen ikke er noe vi har gjort før etter 1500 tallet. Vel, det er med respekt å melde rent tullprat. Dessuten snakker du om islams arv fra abraham, som om det har noen relevans for saken, det høres på meg som du faktisk tror muslimer er frelst, eller nærmere frelse enn en hindu eller buddhist? Vel, hvis du tror det så er du ikke kristen, også kritiserer du atpåtil meg for å bringe det opp.

Kanskje på tide å innse at du er på villspor og åpne bibelen? Det er med god grunn at kristne utenfor den katolske kirka ikke stoler på paven..

Jeg ber om at vi respekterer hverandre, og at vi ikke kommer med uriktige påstander om hverandres tro. Dere beskylder hele tiden meg for ikke å vite hva min tro innebærer. Med hvilken rett gjør dere det? Hvorfor angriper dere meg i stedet for å respektere at vi er uenige? Jeg har ingen problemer med at dere har en annen oppfatning av teologien enn meg, men jeg reagerer på at dere kommer med grovt uriktige påstander om min tro og min kirke.

Jeg har ikke snakket om gode kristne i lys av hvordan folk betrakter seg selv. Det er ditt addendum, og ikke hva jeg skrev.

Islam har felles historisk opphav med kristendommen, men ellers ikke noen felles teologi. Imidlertid burde vi kunne ha en fredelig sameksistens med gjensidig respekt. Da må man begynne med seg selv.

Det er opp til Gud å dømme. Ikke meg, og ikke deg, og ikke noe annet menneske. Jeg ønsker fred og forsoning. Da må man slutte å komme med beskyldninger, og særlig de som ikke har opphav i faktiske forhold. Respekt og nestekjærlighet og tilgivelse er våre kjerneverdier. Du oppfører deg respektløst, og påberoper deg en autoritet du ikke har. Hvorfor kan du ikke gjengjelde at jeg respekterer din konfesjon, selv om jeg er uenig med deg? Jeg kommer ikke med noen påstander om det du tror på, utover at du har en fundamentalistisk tilnærming, og det har jeg tidligere også underbygget.

Anonymkode: 291f2...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, den1m said:

 

Å si at jeg har krenket kirken din ved å peke på den katolske kirkens historie opp igjennom tidene mht forfølgelser av andre grupper kristne, og det faktum at jeg ikke stoler på paven pga ting som bl.a dette her:

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-assures-atheists-you-don-t-have-to-believe-in-god-to-go-to-heaven-8810062.html

 

Altså - vil du diskutere teologi, eller vil du bare postulere at katolikker er fæle?

Hvorfor fortier du alt de reformert har gjort av grusomheter, hvis du er så opptatt av historien? Hvorfor mener du at en teologi som ble formet hovedsaklig av én mann (som brøt sine høytidelig avgitte løver) mer enn 1500 år etter Kristus, skulle være mer korrekt enn de som er både eldre og med lengre tradisjon og teologi? 

Hva er det egentlig du vil frem til? Teologiske spørsmål kan man godt diskutere uten å angripe hverandre, så hva er det du egentlig vil?

Anonymkode: 291f2...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jo vært fint om du satte deg inn i hva islam egentlig ER, i stedet for å gjøre dine egne fortolkninger. Det er ikke ale grusomheter begått i en guddoms navn som har støtte fra den teologi det utspringer fra. Det har vi kristne for lengst erkjent for egen del, og det er kanskje på tide å se rasjonelt, systematisk og objektivt på det man studerer. Legger man fundamentalistiske og fanatiske eksponenters handlinger og retorikk til grunn for sine konklusjoner om en gudstro og dens tilliggende teologi, bommer man totalt.

Ikke glem at ikke alle som anser seg som kristne er det i Guds øyne. Hvorfor er du så hatefull mot våre muslimske brødre og søstre? Er de ikke mennesker som fortjener å ha det godt? Hvis du mener de burde slutte seg til Kristus, skulle du kanskje vise hvordan Kristus bad oss oppføre oss mot hverandre, i stedet for å fordømme dem og kalle dem stygge ting?

Hvorfor er det problem for deg at andre har en annen tro enn deg? Hvilken rett er deg gitt til å spre om deg med eder og galle slik?

Jeg har fred med Kristus i min romersk-katolske overbevisning. Da plager det meg ikke om andre vil slutte seg til reformerte kristne, til Vishnu, Allah, Siddharta, John Frum eller det flyvende spaghettimonstret. JEG skal ikke dømme noen. MIN oppgave er å forsøke å leve i Kristi kjærlighet, og vise den og min egen til alle jeg møter - helt uavhengig av om jeg mener de fortjener det eller ikke. Først da kan vi leve i fred med hverandre, slik Gud vil. VI skal ikke dømme noen. Man må begynne med seg selv.

Anonymkode: 291f2...4a3

Muslimer er IKKE våre "brødre" og "søstre", og jeg prøver å vise dem såpass respekt at jeg forteller dem sannheten om hvor loviskhet og falske profeter fører dem, istedet for å glatte over og late som at dette er noe fint.

Muslimer begår folkemord på bl.a kristne (eller for den saks skyld andre grupper muslimer eller yazidier) over hele midtøsten, og hvis du vil se hvor det er værst kan du se her:

https://www.christianitytoday.com/news/2017/january/top-50-countries-christian-persecution-world-watch-list.html

...og dette ligger i religionen deres, koranen oppfordrer til vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, den1m said:

Muslimer er IKKE våre "brødre" og "søstre", og jeg prøver å vise dem såpass respekt at jeg forteller dem sannheten om hvor loviskhet og falske profeter fører dem, istedet for å glatte over og late som at dette er noe fint.

Muslimer begår folkemord på bl.a kristne (eller for den saks skyld andre grupper muslimer eller yazidier) over hele midtøsten, og hvis du vil se hvor det er værst kan du se her:

https://www.christianitytoday.com/news/2017/january/top-50-countries-christian-persecution-world-watch-list.html

...og dette ligger i religionen deres, koranen oppfordrer til vold.

Du bidrar kun til å polarisere med slike tåpelige utsagn. Du vet ikke hva islam ER. Du tror ekstremistene kan gjøre krav på den rette vei i islam. Hvis du ikke er villig til å sette deg inn i hva du kritiserer, er dette nytteløst.

Kan du ikke slutte å spre hat? Vær så snill? Ikke for min skyld, men for menneskeheten? Hvorfor vil du ikke ha fred? Vi må begynne med oss selv!

Anonymkode: 291f2...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså - vil du diskutere teologi, eller vil du bare postulere at katolikker er fæle?

Hvorfor fortier du alt de reformert har gjort av grusomheter, hvis du er så opptatt av historien? Hvorfor mener du at en teologi som ble formet hovedsaklig av én mann (som brøt sine høytidelig avgitte løver) mer enn 1500 år etter Kristus, skulle være mer korrekt enn de som er både eldre og med lengre tradisjon og teologi? 

Hva er det egentlig du vil frem til? Teologiske spørsmål kan man godt diskutere uten å angripe hverandre, så hva er det du egentlig vil?

Anonymkode: 291f2...4a3

Vil jeg bare postulere at katolikker er fæle, eller muslimer er fæle, hvem av dere har det værst når jeg finner fram tastaturet?

Jeg har da ikke noe spesielt til overs for mange biskoper i den norske kirke heller, så hvis du vil ta en debatt på det, så kan vi godt det, men den katolske kirke har vært helt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar like godt en pustepause så dere får roet dere ned for ser ut som dere trenger det, så tar vi opp tråden senere (f.eks i morgen). Jeg gir ordet til LuxLucet og co imens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg hørt tusen ganger før, og det blir ikke mer riktig av det. Jeg synes det er synd at du velger å bruke tid på dette, fremfor å leve med at ulike konfesjoner kan eksistere fredelig sammen i gjensidig respekt. Hvorfor vil du skape splid mellom kristne?

"Til loven og til vitnesbrydet! Hvis ikke de taler som dette ordet, er det fordi det ikke er noen sannhet i dem" (Jes. 8:20).
Jesus kom ikke for å skape fred, Han kom for å splitte de falske doktrinene fra sannheten, og slik skal også vi som er kristne gjøre - forkynne sannheten. Det er bedre å være splittet pga. sannhet, enn å være forent i løgn og villfarelse.
Respekt handler om å respektere andres syn, og det gjør jeg. Jeg har hverken forbannet deg eller sagt "død over katolisismen".

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er løgn. 

Det kan du gjerne tro.  Hva har du noen gang gjort for å vite hva frimurere, eller Knights of Colombus, eller jesuittene, driver med?

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ber om at vi respekterer hverandre, og at vi ikke kommer med uriktige påstander om hverandres tro. Dere beskylder hele tiden meg for ikke å vite hva min tro innebærer. Med hvilken rett gjør dere det? Hvorfor angriper dere meg i stedet for å respektere at vi er uenige? Jeg har ingen problemer med at dere har en annen oppfatning av teologien enn meg, men jeg reagerer på at dere kommer med grovt uriktige påstander om min tro og min kirke.

Hvorfor sier du at "vi" gjør dette "personlig" mot deg? Jeg har uttrykkelig klart sagt at jeg ikke går mot deg personlig, men katolisismen.
Hva vet du om at jeg ikke har kilder som kommer fra innsiden? Tror du virkelig at Vatikanet vil fortelle deg deres hemmeligheter? Isåfall er det ikke slik det fungerer.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke snakket om gode kristne i lys av hvordan folk betrakter seg selv. Det er ditt addendum, og ikke hva jeg skrev.

Islam har felles historisk opphav med kristendommen, men ellers ikke noen felles teologi. Imidlertid burde vi kunne ha en fredelig sameksistens med gjensidig respekt. Da må man begynne med seg selv.

Konverterte muslimer, feks Shahbaz, har selv innsett likhetene mellom katolisismen og islam. Er de åpenbare? Selvfølgelig ikke, da hadde jo alle innsett bedrageriet. Det er jo slik Djevelen jobber - å forføre og villede.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til Gud å dømme. Ikke meg, og ikke deg, og ikke noe annet menneske. Jeg ønsker fred og forsoning. Da må man slutte å komme med beskyldninger, og særlig de som ikke har opphav i faktiske forhold.Respekt og nestekjærlighet og tilgivelse er våre kjerneverdier. Du oppfører deg respektløst, og påberoper deg en autoritet du ikke har. Hvorfor kan du ikke gjengjelde at jeg respekterer din konfesjon, selv om jeg er uenig med deg? Jeg kommer ikke med noen påstander om det du tror på, utover at du har en fundamentalistisk tilnærming, og det har jeg tidligere også underbygget.

Anonymkode: 291f2...4a3

Hvordan kan du si at jeg ikke har opphav i faktiske forhold når du selv ikke tør å se på kildene? Det finnes mange bøker som dokumenterer DKKs grusomheter, og at du ikke ønsker å vite om dette er din egen sak - men det betyr ikke at det er mindre sant av den grunn.

Når man blir beskylt for å være respektløs fordi man belyser DKKs grusomheter, og hvem Bibelen identifiserer som Antikrist, så sier det mye om hvor vi befinner oss. Hva har du noen gang gjort for å finne ut hvem Bibelen kaller Antikrist? Hvem mener du dette er?

Du prøver å spille på at du respekterer meg, men at jeg ikke respekterer deg. Det blir for barnslig. Hadde jeg ikke respektert deg, hadde jeg forbannet deg fra øst til vest. Jeg påpeker den andre siden, og om du ikke vil tro på den så er det helt fint. Da har du tatt et valg.

I endetiden vil det være splittelse - den ene siden står på Guds side, den andre følger etter Skjøgen. Jeg tror også du har merket hvor flink pave Frans har vært til å samle alle religioner. Er det en agenda bak dette? Selvfølgelig. En dag vil pavedømmet igjen få sin makt, og da vil du og dine likesinnede - såfremt dere følger dyret - forfølge og drepe slike som meg.
Tror du meg ikke? Vent og se til de religiøse lovene kommer, og vit da at dette allerede er sagt på forhånd, slik at du i det minste kan minnes at Jesu gjenkomst er i umiddelbar nærhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...