Gå til innhold

En nyansatt på jobben er stadig bare borte i noen minutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ei fant ut at hun sniker seg vekk for å spille på mobilen.

Hvordan gripe dette ann?

Anonymkode: bb99c...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at mobilbruk er ikke lov i arbeidstiden ? 

Anonymkode: 33306...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende faktisk spiller istedenfor å jobbe, kan du dra personen til et stille hjørne og forklare vennlig at på arbeidsplassen er man for å jobbe. Hvis du ikke tør det, kan du ellers ta en prat med leder eller sjefen, og forklare situasjonen. Vedkommende vil selvsagt ikke få vite hvem som har tatt opp saken.

Hvis spillingen skjer i pauser og andre situasjoner der man ikke er pålagt å jobbe, kan personen selv bestemme hvordan pausen og dødtiden skal brukes. Er jo ikke uvanlig at man leser litt aviser og andre småsysler gjennom arbeidsdagen. Umulig å være 100% effektiv hele dagen lang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du ikke er sjefen selv, men det er lite du kan gjøre med det. Når sjefen selv ser det, ja, da regner med den autoritære personligheten vil sette nyansatte på plass.

For min del så så jeg det i praksis. Sjefen fersket den innleide, og det jeg også så var at det holdt i kun to dager at personen ikke hadde telefon i  handa, tredje dagen så startet vedkommende på nytt. Men det også interessante var at personen hadde i lunsjen hele hodet sitt inne i telefonen. Kall det gjerne avhengig. Glad jeg ikke jobber med personen mer. Fra Øst - Europa.

Anonymkode: 74c75...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lov å ta med mobil inn i avd så hun sniker seg ut på pauserommet og do.

 

Anonymkode: bb99c...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke lov å ta med mobil inn i avd så hun sniker seg ut på pauserommet og do.

 

Anonymkode: bb99c...d22

hvordan oppdaget du det?

Anonymkode: 74c75...ffe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har sagt det så ble litt obs på det.

Sier selv hun spiller om endel penger.

Anonymkode: bb99c...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ei fant ut at hun sniker seg vekk for å spille på mobilen.

Hvordan gripe dette ann?

Anonymkode: bb99c...d22

Hvem er Ann? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrodeF said:

Hvem er Ann? 

Sånne innlegg er for dumme. Du forsto godt hva TS mente, selv om det var en "n" for mye.

Anonymkode: e8608...ddf

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ei fant ut at hun sniker seg vekk for å spille på mobilen.

Hvordan gripe dette ann?

Anonymkode: bb99c...d22

Det er jo bare å si fra neste gang hun dukker vekk for å spille. Følg etter og ta en rask prat om det. I arbeidstiden skal mobilen ligge, med mindre det må brukes i forbindelse med arbeid.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være, med mindre det spiller inn for jobben du gjør i forhold til om denne personen.
Ingen liker sladrehanker, tenker mer på deg selv og din jobb som du skal fullføre. 
Sjefen vil etter hvert oppdage at denne personen ikke kan levere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge arbeidsmiljøloven har man fem minutter pause i timen. Jeg må bruke disse fem minuttene for å klarne hodet litt, ellers klarer jeg ikke bære like effektiv. 

Det bør være likegyldig for andre om jeg går på do, drikker kaffe eller spiller på mobilen disse minuttene. 

Det som er bekymringsverdig er jo at du sier hun spiller om penger. 

Anonymkode: 15c54...923

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge arbeidsmiljøloven har man fem minutter pause i timen. Jeg må bruke disse fem minuttene for å klarne hodet litt, ellers klarer jeg ikke bære like effektiv. 

Det bør være likegyldig for andre om jeg går på do, drikker kaffe eller spiller på mobilen disse minuttene. 

Det som er bekymringsverdig er jo at du sier hun spiller om penger. 

Anonymkode: 15c54...923

her har vi den avhengiges argument, alltid en felle for arbeidslivet, og som skal ha rettighetene på sin side. Men er den lateste i arbeidslivet.

Anonymkode: 74c75...ffe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

her har vi den avhengiges argument, alltid en felle for arbeidslivet, og som skal ha rettighetene på sin side. Men er den lateste i arbeidslivet.

Anonymkode: 74c75...ffe

Latest? Klarer du å være effektiv og dypt konsentrert i 8 timer på rad uten å ta noen minutter innimellom? 

Jeg bryr meg lite om mine kolleger spiller på mobilen eller går ut og røyker, så lenge jobben blir gjort. 

Anonymkode: 15c54...923

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Latest? Klarer du å være effektiv og dypt konsentrert i 8 timer på rad uten å ta noen minutter innimellom? 

Jeg bryr meg lite om mine kolleger spiller på mobilen eller går ut og røyker, så lenge jobben blir gjort. 

Anonymkode: 15c54...923

trenger ikke mobil. a sosial. 

Anonymkode: 74c75...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La saken ligge, det er ikke ditt firma.

Jeg bruker minst 90% av min arbeidsdag med å lese på KG, fb, nyheter, spill osv. Hadde ikke holdt ut uten den muligheten.

Anonymkode: a162d...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

her har vi den avhengiges argument, alltid en felle for arbeidslivet, og som skal ha rettighetene på sin side. Men er den lateste i arbeidslivet.

Anonymkode: 74c75...ffe

Tror ikke disse pausene hadde vært nedskrevet i lovverket om de hadde vært fullstendig unødvendige. Så er det jo også forskjell på både folk og arbeidssituasjoner. Et eksempel på viktigheten av et avbrekk er de strenge hvile/pausereglene for yrkessjåfører. Ulykkesstatistikken er mye styggere der disse reglene blir brutt. 

Nå er jeg min egen sjef, og alt annet enn lat, siden resultatene helt og holdent er prisgitt min egen innsats. Jeg tar pauser i form av å lese litt på nett, ta en kaffekopp, se en nyhetssending på TV eller smette rundt hjørnet på butikken en tur. Merker at om jeg sitter fast i noe, så kommer løsningen ofte mens jeg slipper konsentrasjonen litt. Da åpner det seg liksom litt i hodet, og plutselig dumper svaret på det jeg har sittet og grublet på inn. Jeg får utrettet mye mer i løpet av en dag med pauser enn en dag uten. 

 

 

Endret av Påkrevd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

trenger ikke mobil. a sosial. 

Anonymkode: 74c75...ffe

Noen er faktisk litt introverte og opplever å være sosial i hver pause som utmattende. Hva man bruker pause til er opp til hver enkelt. Det må være utrolig slitsomt å gå rundt å dømme folk for alt mulig. 

Jeg liker å være sosial i pauser. Om en kollega heller lufter seg, tar en telefon eller svarer på en melding, hvorfor skal jeg klage på det? 

Anonymkode: 15c54...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at hun spiller på mobilen? Har du stått å sett henne over skulderen? 

Anonymkode: b0456...2eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt en lapp på pulten hennes med denne teksten:

Jeg vet at du er spillavhengig. Du kan få hjelp på denne adressen: www.hjelpelinjen.no - om du ikke slutter å snike deg vekk i arbeidstiden må jeg ta dette videre.

Jeg ønsker bare å hjelpe deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...