Gå til innhold

Jeg skjønner ikke tankegangen til enkelte, kan noen forklare dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del tråder om kvinner som innleder forhold til muslimer her, og at de muslimske mennene til tross for følelser, likevel velger å bryte forholdet fordi kvinnen må være jomfru og /eller muslim. 

Er det ikke sånn at når man får følelser så driter man i slike ting? Hvis man virkelig har blitt glad i personen.

Anonymkode: 92284...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hvor sterkt kulturen i deg står. Ofte har vel muslimer en litt tøffere kultur enn oss. Har du levd hele livet ditt med en ekstremt konservativ familie som er veldig lite åpen for slikt, så kan det vel være utfordrende - man risikerer gjerne hele familien sin (som også ofte står sterkere i kurs hos muslimer enn den gjengse nordmann).

Jeg har selv vært sammen med en slik, og familien hans var virkelig grusomme mot meg - så der var det rett og slett han som sa at han ikke ønsket å utsette meg for de. Vi traff hverandre likevel, men jeg brøt etter en stund da jeg ikke orket å ha et sånt type forhold til "svigers" liksom.

Anonymkode: b31ae...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser er ikke alt. Man kan ha følelser for og et ønske om å være sammen med noen som man ikke passer helt sammen med, for eksempel når det kommer til verdier, ønsker for fremtiden, livsstil osv. 

Anonymkode: 24d63...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lest noe tråd eller hørt om noen muslimer som bryter med en de elsker fordi hun ikke er jomfru. Hvordan en ter seg er viktig for mange og derfor utelukker de for eksempel å bli interessert i en som er kjent for å feste mye og ha sex med mange men om de først er forelsket i noen så kjenner de jo jenta godt nok på forhånd til å vite om hun er sånn eller ikke og det er ikke akkurat noe kontroll for å se om jenta er jomfru eller ikke. Det går nok mere på ryktet men de muslimske jentene jeg kjenner var ikke jomfruer når de møtte han de giftet seg med og jeg kjenner muslimske menn som har etablert seg med norske kvinner som heller ikke var jomfru. 

Men å dumpe en man liksom skal være glad i pga den ikke er jomfru tenker jeg kanskje er mer en dum unnskyldning for å si at man uansett ikke liker personen godt nok til ekteskap. 

Anonymkode: 1aed4...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...