Gå til innhold

Auuuuu verker! Hvor mye paracetamol på en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verker og banker så vanvittig nå! :grine:

Jeg har fått paracet og paralgin forte, og kan ta 2 tabletter inntil 4 ganger i døgnet. Men ikke av begge samtidig. Bare den ene eller andre fordi paralgin forte også inneholder paracet.

Men nå tok jeg 2 tabletter paracet for kanskje 2 timer siden fordi smertene bare var moderate da og jeg trodde det var nok med paracet. Men nå har de økt og paraceten gir ikke tilstrekkelig smertelindring. Trenger å ta paralgin forte. Er det farlig om disse to dosene kommer så tett, så lenge det går lengre tid til neste dose og ikke maks døgndose er oppnådd? (har kun tatt 4 tabletter så langt i dag) Ps: Jeg kan ikke ta bare 1 tablett fordi dette er en stikkpille som er like kraftig som 2 tabletter og skal inn bakveien. Hjelp før jeg dauer av smerte :grine:

Anonymkode: 73735...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legevakten, de kan gi deg ett odentlig svar.

God bedring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Ring legevakten, de kan gi deg ett odentlig svar.

God bedring.

Amen.

Anonymkode: fa917...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at du har fått paracet og paralgin forte. Det er andre ting som er bedre å ta med/motsatt av paralgin forte. Nettopp fordi man ender opp med mye paracetamol. 

Håper det gikk over da. 

Anonymkode: 9f65c...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen og spør om noe annet som ikke inneholder paracetamol du kan ta sammen med paracet/paralgin.

Anonymkode: 29f58...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Kragebein, mod

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...