Gå til innhold

Han bruker samme klær HVER dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var stor tidligere så hadde jeg kun ett par antrekk jeg følte meg vel i som jeg vasket over natten og brukte igjen dagen etter. Enten er det kanskje noe sånn eller så er han muligens ikke veldig opptatt av klær.

Anonymkode: 301cb...ea7

Han er normalvektig og har normal kroppsfasong. Høres jo egentlig bare stress ut å få tak i helt identiske klær.

Anonymkode: 7bd5e...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av de mest smarte og vellykkede menneskene har en hverdagsuniform. Steve Jobs, f.eks. 

Anonymkode: 231e8...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre vedkommende neste gang du treffer han å si «hei kul skjorte, er den ny eller? Så får du høre hva han sier.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de mest smarte og vellykkede menneskene har en hverdagsuniform. Steve Jobs, f.eks. 

Anonymkode: 231e8...751

Stilig

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Stilig

Anonymkode: 7bd5e...4e0

sparer masse tid og penger på det iløpet av et liv. Herregud så mye tid og penger jeg har brukt på shopping og å fundere på hva jeg skal ha på meg!

Anonymkode: 231e8...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fyren bruker samme bukse hver dag, men tipper han har flere par eller vasker buksene veldig ofte. 

 

Anonymkode: 9009e...93e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdagsuniform. Min tar opp halve klesskapet, den andre halvdelen tas opp av klær jeg bruker på fritiden.

Anonymkode: dc0db...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han har flere identiske plagg, eller vasker klærne hver kveld?

jeg tenker selv å kjøpe noen identiske antrekk, så jeg slipper så mye klesvask.

Anonymkode: c73e0...722

Kan du forklare hvordan du tenker? Antallet plagg blir jo like mye uansett om de er identiske eller ikke, dvs like mye klesvask?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagsuniform. Min tar opp halve klesskapet, den andre halvdelen tas opp av klær jeg bruker på fritiden.

Anonymkode: dc0db...1bb

Jaha

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
53 minutter siden, l86 skrev:

Utrolig rart. Det eneste jeg kan tenke meg er at han kanskje er litt usikker på utseendet sitt og har funnet noen plagg han føler seg komfortabel i og derfor velger å gå i det hele tiden. Og til slutt blir det til en så inngrodd vane at han føler at alt annet han tar på seg ser rart ut. 

Det kan godt stemme, min første kjæreste var sånn. Han hatet å gå i butikker og fant nesten ikke klær han likte, så de få plaggene han faktisk likte brukte han hver dag, til min store fortvilelse.. Det ble vel en slags uniform, eller kanskje til og med et skjold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt innrømme dette: Jeg har 4 bukser som er identiske, minst 15 like t-skjorter, og et par gensere som er like. Kjøpte alt på 90% salg, og siden alt passet bra, og var så billig...why not? 

Jo da, tenker noen ganger "Tror andre at jeg kanskje går i samme klær hver dag?". Prøver å ha litt variasjon...men jeg er sånn som kjøper flere av samme plagg om prisen er bra, og alt passer.

Anonymkode: 1ca66...8f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg finner noen klær jeg liker, så kan jeg finne på å kjøpe minst fem eksemplar av dette klesplagget. 

 Men jeg håper ikke at folk på arbeidsplassen min begynner å spekulere på grunn av dette... 

Anonymkode: 6d83c...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at som mann er det ikke heeeelt uvanlig å ha flere sett av samme klær. Stussa på det samme med typen min også og fikk litt hakeslipp når han hadde 8 like t skjorter og 2 like av skjortene sine. Bukser blir jo ikke møkkete fort så det bruker folk gjerne tre uker i strekk når de driter i om noen andre legger merke til det (sånn som på ungdomsskolen rullerte jeg på tre bukser i uka men vasket de jo ikke mellom hvert bruk ville bare det skulle virke sånn) 

 

Etter vi flytta sammen har vi handla hvertfall noen flere nyanser til han men han elsker 3pk og 5pk salg :P

Anonymkode: 1fe78...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er normalvektig og har normal kroppsfasong. Høres jo egentlig bare stress ut å få tak i helt identiske klær.

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Ikke egentlig. Foreldre og besteforeldre har også en tendens til å kjøpe 3pk og 5pk i "nyttig gave" til yngre menn i familien

Anonymkode: 1fe78...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover

Hvis jeg finner noen jeans jeg liker, kjøper jeg flere av samme. Det samme med overdeler, treningsklær, sko, tannbørster et cetera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvinne, men jeg kan ofte observeres i samme klær over tid rett og slett fordi jeg eier flere av samme plagget(noen ganger i ulike farger, andre ganger ikke). Det har sammenheng med at jeg hater å shoppe, jeg har vansker for å finne ting jeg liker/er kresen, så når jeg først gjør det så kjøper jeg flere av samme. Tror jeg har en 6 stk identiske cardigans, riktignok er 3 av dem i ulike farger(gikk på samme butikken på 3 ulike steder i byen fordi jeg skjemtes :fnise: ). Vet ikke hva jeg skal gjøre når de går i stykker, jeg bruker dem jo nesten hver dag. Er liksom de eneste jeg har klart å finne som faktisk har passform og ikke henger rett ned som et telt. Og når jeg har så mange identiske plagg så er det liksom begrenset for hvor mange variasjoner jeg kan ha, og da slipper jeg å sjekke at ting passer sammen. Jeg vet alt at det gjør det:P

Jeg har også en slags jobb "uniform." Og jeg har sikkert 10 stk av samme forbanna buksa jeg har på meg på jobb:P Har den tilogmed i shortsutgave :hoho: Så varieres det med ensfarget tskjorte og en eller anna genser.

 

Anonymkode: fe032...b1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd om dette, hvem bryr seg. Han har tydeligvis hygienen på plass, sjenerer ingen men likevel skal folk legge seg opp i at han ikke har nok variasjon i klesskapet sitt.

Det er ikke alle som er opptatt av mote eller liker å handle klær. Så hvis de finner noe som ser fint ut, passer kroppsformen og er komfortabelt kjøper de gjerne flere eksemplarer. Det er mange klær jeg skulle ønske jeg kjøpte mer av, nå får jeg ikke tak i det lenger og ting blir jo slitt/ødelagt etter hvert. 

Og seriøst, ikke spør om han har ny skjorte eller lignende som noen foreslår. Han vet selvfølgelig at han har like klær, og han  vet selvfølgelig at du også er klar over det.

Anonymkode: 670ab...f97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg finner noen klær jeg liker, så kan jeg finne på å kjøpe minst fem eksemplar av dette klesplagget. 

 Men jeg håper ikke at folk på arbeidsplassen min begynner å spekulere på grunn av dette... 

Anonymkode: 6d83c...67f

Skjønner det. Men han har helt identiske klær

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har en kroppsfasong som gjør at det er mest praktisk å bare kjøpe likt av noen han allerede har som passer? Som gravid har jeg et eneste alternativ på bukse, for det er den eneste modellen som er tilnærmet lang nok på beina.. så da ser det jo ut som om jeg har gått med samme bukse på siden januar.. men jeg har jo flere utgaver :P

Anonymkode: e29ce...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien min går med de samme hullete klærne om og om igjen. Vi vet han ikke har like plagg pga. at hullene er på de samme stedene. Han har råd til å kjøpe nye klær, men da hadde han ikke følt seg komfortabel, derfor velger han heller de hullete favorittklærne sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...