Gå til innhold

Tilbakefall av angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått beskjed at jeg har fått tilbakefall av angst og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker ikke å sove, uroen stopper meg. Jeg er redd for å dø, men samtidig ikke redd for å dø. Vet ikke om det gir mening. Jeg er redd for en smertefull død, men ikke stille og rolig der man ikke kjenner noe. Er ikke redd for hva som vil skje etter. Håper det ga bedre mening. Jeg har fått tilbake den uroen i meg over at jeg ikke har kontroll. Det kommer mest om kvelden. Jeg vil helst sitte oppe hele natta, fordi jeg uroen gjør at jeg ikke tørr å legge meg. 

Har noen opplevd noe lignende før? Hva gjorde dere?

Jeg føler meg så alene om dette

 

Hvorfor kommer angsten tilbake? 

 

 

Anonymkode: 2ff4c...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at du har fått beskjed om at du har fått tilbakefall? Er det ikke noe du merker selv? Jeg har angst i perioder selv, og vet stort sett hvorfor jeg får det hvis jeg tenker etter. Det er gjerne i perioder med mye ytre stress og påkjenninger. Har det skjedd noe spesielt i livet ditt i denne perioden som har utløst det på nytt? Jeg har lært meg leve mest mulig forutsigbart og å generelt ta vare på helsen ved å sove nok, spise nok og riktig, trene og jeg har lært meg å prioriteter bort ting og si nei til ting i perioder jeg merker jeg er ekstra sliten. I tillegg går jeg til psykolog annenhver uke. Slik unngår jeg mange tilbakefall og dersom jeg får tilbakefall så er de mye mildere og varer kortere enn før. 

Anonymkode: eaed8...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike pusteteknikker for å få tilbake kontroll hjalp meg mye. Akseptere angsten også. Det er helt jævelig når det står på men går bedre for hver gang.  Jdg har også gjort en del endringer i livet mitt. Mindre stress, si nei, mindre alkohol, mer trening, kosthold og ikke minst søvnvaner.

Anonymkode: 7eb65...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du har fått beskjed om at du har fått tilbakefall? Er det ikke noe du merker selv? Jeg har angst i perioder selv, og vet stort sett hvorfor jeg får det hvis jeg tenker etter. Det er gjerne i perioder med mye ytre stress og påkjenninger. Har det skjedd noe spesielt i livet ditt i denne perioden som har utløst det på nytt? Jeg har lært meg leve mest mulig forutsigbart og å generelt ta vare på helsen ved å sove nok, spise nok og riktig, trene og jeg har lært meg å prioriteter bort ting og si nei til ting i perioder jeg merker jeg er ekstra sliten. I tillegg går jeg til psykolog annenhver uke. Slik unngår jeg mange tilbakefall og dersom jeg får tilbakefall så er de mye mildere og varer kortere enn før. 

Anonymkode: eaed8...40a

Jeg merket det så snakket med lege, men grunnen til jeg formulerte det sånn er fordi det er så mange fordommer med oss som har det.  Ja, er mye stress for tiden

Anonymkode: 2ff4c...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...