Gå til innhold

Er det viktig hvordan man fremstiller seg selv på SoMe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn som når du får opp facebook profilen til en person. Noen skriver f. eks. i presentasjon om seg selv litt teite ting... men jeg ser på det som at folk har ulike oppfatninger av facebook og sånt.

Selv er jeg der nå (er en ung mann) at jeg ikke ser hensikten med å ha mer på profilen enn hvor du kommer fra, hvor du bor og eventuelt hva jobb en har.  

 

Jeg har ikke vært innpå facebook på flere år men har begynt å bruke det igjen, og i det siste har jeg kjedet meg så har trykket meg innpå og sett på andres profiler, og da er det én ting som slår meg og det er hvor mange useriøse og sløve profiler det er, tenker mest de som er 18-25 ish. 

 

For min egen del bruker jeg den kun til å legge ut bilder stort sett, bryr meg ikke stort om det andre tenker, hvor mange som liker osv. er jeg helt likegyldig til; tenker på å ha det bra med meg selv og være stolt av den jeg er, og ihvertfall vise hvordan jeg lever livet sånn at det kan inspirere andre.  Det er vel helt greit tenker jeg, men får vel kanskje et bilde av at jeg skal være for perfekt, kunne hatt litt "uperfekte ting" også der... 

Bruker stort sett kun messenger men jeg ville hvertfall ikke hatt bedre selvfølelse av å ha en dårlig profilside av meg selv som person på internett. Jeg tenker at alle dør en dag, så det er ikke så nøye... men jeg vil jo gjøre det beste ut av livet mitt, selv om jeg ikke har noen trosretning er jeg en spirituell/visuell person, og jeg føler meg hvertfall bedre om jeg tar SoMe ordentlig, da det "smitter" over til andre aspekter av personligheten min, som generell disiplin, hvordan ta vare på evt. dame/barn/andre mennesker, kosthold, klesstil, holdninger ellers som bilkjøring og alkohol.

 

Men er det ikke greit å ha verdier og en sjel i dag da? Å være litt ordentlig?  Og jeg tenker ikke på å ta bilder av seg selv som tar seg selv like høytidelig som en som jobber for DNB, eller at man ser sur ut på bildet, som jeg synes er småtragisk...  tenker at det holder å smile helt naturlig, vise glede?     Kan jo ha ett morsomt bilde også, men det kommer helt an på personen du er ellers.    Alle må få være seg selv men det er nok en ting mange sliter med, tror jeg. 

Er det en av kriteriene dere ser på som viktig?  skal jo trossalt, evt. stå der tilknyttet ditt navn for hvem som helst #alleibygda å søke og snoke på. 

Mye negativt kan sies om sosiale medier, men ville det ikke blitt litt kjedeligere uten kanskje, bare man ikke bruker mer tid innpå der enn man absolutt har behov for?  jeg synes hvertfall det er kjekkere, og mer personlig å følge med på de jeg har kjent tidligere i livet, og familie rundt, enn å være opptatt av kjente personligheter på global og landlig basis som jeg aldri har møtt, som ikke vet at jeg eksisterer.  De har jo nok av fans uansett, samt en god del haters...  (tragisk men livet er dessverre brutalt og urettferdig for mange, så jeg kan forstå psykologien).

Anonymkode: 7e32a...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...