Gå til innhold

Jeg hater angst! Erfaring med biteskinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan jeg skal formulere dette. Men jeg sliter med at jeg biter sammen tennene. Jo høyere angst, jo mer biter jeg. Det har så klart ødelagt tennene mine. De har blitt korte, fordi jeg har bitt dem ned. Om jeg er helt avslappet i ansiktet og lukker munnen. Så berører ikke tennene hverandre. Dette er ikke synlig til vanlig. Før så berørte tennene hverandre, uten ubehag. Får også smerter i kjeven fordi jeg er konstant anspent, og hodepine. For å ikke glemme tennene, det gjør vondt i de også så klart. 
Jeg hater angst, fordi det ødelegger kroppen min. Jeg hater angst, fordi jeg har null kontroll. Det gjør så vondt i tennene mine at jeg har ikke ord! Andre som sliter med dette? Det er helt ukontrollert og det skjer bare når angsten er høy. Noe den har vært i hele dag. 
Vurderer å få noe fra tannlegen, sånn biteskinne. Noen som har erfaring med dette? Jeg har ikke nevnt noe til tannlegen, da jeg ikke har vært der på mange år. Fordi jeg har tannlegeskrekk, noe som er et kapittel i seg selv. Men noe må gjøres, er så lei av disse smertene. 

Anonymkode: 5c8bf...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

 

Jeg fikk bittskinne, men det var forferdelig smertefullt og jeg fikk ikke sove av det, så nå lever jeg med konstante smerter i kjevene :(

Anonymkode: c3fe9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk bittskinne, men det var forferdelig smertefullt og jeg fikk ikke sove av det, så nå lever jeg med konstante smerter i kjevene :(

Anonymkode: c3fe9...ece

dumt at det ikke funket, fikk du det dekket? eventuelt, hvor mye betalte du?

ts

Anonymkode: 5c8bf...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte rundt 200 for min hos tannlegen. Det er ganske ubehagelig i starten, jeg tok min ut mens jeg sov i starten, men det går seg til om du bruker den hver dag :) jeg gnisser og biter tenner fortsatt, men har ikke vondt i tennene lenger. 

Anonymkode: ae35d...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt bittskinne av tannlegen, da jeg hadde slipespor på baksiden av fortennene og mye nakke/hode/kjeversmerter. Har fortsatt en del kjevesmerter, siden jeg også biter tenner i våken tilstand, men bittskinna skåner tennene mine mot gnising i løpet av natta.
Våkner sjeldnere med hodepine og nakkesmerter nå, enn tidligere.

Tok en avstøpning hos tannlegen, som ble sendt inn. Betalte drøyt 3000,- og fikk igjen rundt 1700,- av HELFO.

Litt uvant å ha noe i munnen i starten, men det blir en vane etterhvert. Ikke vondt.
Brukes kun om natta.

De har sånn billig bittskinne på apoteket, som man former selv, men den kan ikke sammenlignes. ( Nightguard )

Tannlegeskrekk er du ikke alene om å ha. Heldigvis opplever jeg at de fleste tannleger tar MYE mere hensyn til det nå, enn bare for noen år siden. Men du må tørre å si i fra! Hver gjerne åpen om at du i tillegg har angst.

Anonymkode: 59cb1...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittskinne er ikke gøy å bruke og ikke særlig effektiv synes jeg. Dette fordi jeg biter tennene sammen om dagen også. Skinnen er ment brukt om natten. 

Anonymkode: bbe5e...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...