Gå til innhold

Svart avføring og konstant slapphet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I de siste månedene så føler jeg at jeg er tom for energi hele tiden, uansett hvor mye jeg sover. Føler meg utslitt bare av å gå en tur og er veldig sliten når jeg kommer hjem fra skolen. I tillegg så lå jeg merke til at det gikk 5 dager mellom hver gang jeg hadde avføring. Og nå i det siste har det kommet mye på en gang og avføringen er svart. Jeg har ikke gått på noen jerntabletter eller lignende,så lurer på hva dette kan være.

Anonymkode: 850e2...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! I de siste månedene så føler jeg at jeg er tom for energi hele tiden, uansett hvor mye jeg sover. Føler meg utslitt bare av å gå en tur og er veldig sliten når jeg kommer hjem fra skolen. I tillegg så lå jeg merke til at det gikk 5 dager mellom hver gang jeg hadde avføring. Og nå i det siste har det kommet mye på en gang og avføringen er svart. Jeg har ikke gått på noen jerntabletter eller lignende,så lurer på hva dette kan være.

Anonymkode: 850e2...ae4

Det kan være blod.. Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg. Ikke meningen å skremme deg, og det trenger absolutt ikke bety at det er noe farlig, men viktig å få sjekket det ut..

Anonymkode: eeecd...919

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være blod. Du skal være spesielt obs om avføringen er tjæreaktig og lukter ekstremt vondt. Det kan tyde på en blødning i mage-tarmsystemet, og kan være livstruende. Kom deg til legen. 

Endret av Peaches
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blødning høyt opp i fordøyelsessystemet gir svart avføring. Jo mer blod jo mer løs blir avføringen, det heter melena. 

Ta en tur til legen. Hvis du blør så blir du også slapp fordi du mister blod. 

Anonymkode: 9d100...565

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjelden dobesøk, kombinert med svart avføring stemmer veldig med for lite fiber og kli i kosten.Du kan enkelt sjekke om problemet er så ufarlig ved å spise frokostblanding med tilsatt en ekstra deciliter havrekli et par dager. Dersom problemet ikke løser seg etter noen dager bør du gå til lege.

Anonymkode: bb418...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg spiser jo mat med fiber hver eneste dag, så tror nok ikke at jeg har mangel på noe fiber

Anonymkode: 850e2...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke selvdiagnostisere på KG. Dra til legen i morgen tidlig, eller med en gang. Dette kan være livstruende! Det kan være magesår.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkt blod i avføringen kan være symptom på alvorlig sykdom. Du burde dra til legen ASAP. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidd å prøve å diagnostisere deg på nett. Dra til legen 

Anonymkode: 8a027...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sjelden dobesøk, kombinert med svart avføring stemmer veldig med for lite fiber og kli i kosten.Du kan enkelt sjekke om problemet er så ufarlig ved å spise frokostblanding med tilsatt en ekstra deciliter havrekli et par dager. Dersom problemet ikke løser seg etter noen dager bør du gå til lege.

Anonymkode: bb418...b0c

Dette var et veldig dårlig råd. TS bør dra til legen i morgen tidlig, og ikke kaste bort tiden med fiber og kli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...