Gå til innhold

Bor du i kommunal bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Apekatten skrev:

Det er vel litt dømmende? Kan jo få veldig greie naboer selv om det er kommunal leilighet. Ene naboen min er narkoman og bor i kommunal leilighet, han er veldig høflig og stille av seg, aldri noe bråk fra han. 

Virker som noen tror at de som bor i kommunal bolig kun er narkomane, flykninger og vanskelgstilte. Dette er faktisk ikke tilfelle i det hele tatt. Jeg bor i blokk eid av kommunen og er kun oppegående og normale folk som bor her :) Kommunen har heldigvis egne boliger for narkomane og de i den gruppen. Så ikke gruppene blir blandet. Har bodd her i 4 år og stortrives 😀

Anonymkode: 7ba9d...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.4.2018 den 20.23, Daria skrev:

Jeg fikk leie bolig av kommunen som kommunalt ansatt - det var en liten distriktskommune og jeg flyttet dit pga jobben.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Kommunen har kjøpt naboleiligheta mi og nå er jeg nysgjerrig på hvem jeg kan tenkes å få som naboer. Jeg innser at jeg ikke har peiling på hvem som faktisk kan få kommunal bolig.

Anonymkode: e9f0a...430

Gratulerer, du vil få hijab folk som naboer.

Anonymkode: 6536a...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som noen tror at de som bor i kommunal bolig kun er narkomane, flykninger og vanskelgstilte. Dette er faktisk ikke tilfelle i det hele tatt. Jeg bor i blokk eid av kommunen og er kun oppegående og normale folk som bor her :) Kommunen har heldigvis egne boliger for narkomane og de i den gruppen. Så ikke gruppene blir blandet. Har bodd her i 4 år og stortrives 😀

Anonymkode: 7ba9d...b30

Det er sant! Det er jo ikke tilfellet i det hele tatt, men om det skulle være det, så kan de være veldig greie og lette å ha med å gjøre, slik som naboen min, så man må ikke være for raske å dømme ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i kommunal bolig og mine barn vokste opp i det også. Det går kjempefint og det er jo gode og dårlige folk overalt. Det verste jeg har opplevd som naboer var da jeg bodde privat, det var et rent helvete. Men du burde ikke beskymre deg. Dette handler ikke om at noen har dårlig moral eller forsurer rundt deg. Det var noen få belastede familier der vi bodde, men sånn er jo livet. Noen har det ikke så greit, men de kan være mere høflig og stille av seg en feks den naboen jeg hadde når jeg bodde privat. Når det gjelder gjerrighet, så er det jo helt feil. Vi betalte rundt 9000 kr i mnd for en diger leilighet kommunalt. Og vi var 5 stykker. 

Nå bor jeg privat igjen, men må si at jeg gruet meg utrolig når jeg skulle finne leilighet privat pga opplevelsene før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flaut å bo i kommunal bolig? Er det noe dere sier til folk? De aller fleste forbinder jo kommunale boliger med narkomane, psykisk syke, flyktninger, utviklingshemmede og andre slike vanskeligstilte grupper. 

Hvis jeg hadde kommet i snakk med en normal og oppegående person, som fortalte at h*n bor i kommunal bolig, så hadde jeg tenkt at det må være noe "galt" med personen, uansett hvor oppegående h*n virker. 

Anonymkode: f2b5d...bee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å bo i kommunal bolig? Er det noe dere sier til folk? De aller fleste forbinder jo kommunale boliger med narkomane, psykisk syke, flyktninger, utviklingshemmede og andre slike vanskeligstilte grupper. 

Hvis jeg hadde kommet i snakk med en normal og oppegående person, som fortalte at h*n bor i kommunal bolig, så hadde jeg tenkt at det må være noe "galt" med personen, uansett hvor oppegående h*n virker. 

Anonymkode: f2b5d...bee

En kommunal bolig er gjerne mer stabilt og trygt enn å stadig måtte bo utrygt hos flere utleiere. Gjerne er også leiligheten mer tilrettelagt sykdom, enn hva en vanlig bolig er. Det er ikke alltid slik at alle kommunale boliger er samlet på ett område heller, det kan være ganske spredt. Jeg har hørt at kommunale boliger også er ganske dyre, så tror du kan legge fra deg den fordommen. 

Anonymkode: 4a12a...eea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å bo i kommunal bolig? Er det noe dere sier til folk? De aller fleste forbinder jo kommunale boliger med narkomane, psykisk syke, flyktninger, utviklingshemmede og andre slike vanskeligstilte grupper. 

Hvis jeg hadde kommet i snakk med en normal og oppegående person, som fortalte at h*n bor i kommunal bolig, så hadde jeg tenkt at det må være noe "galt" med personen, uansett hvor oppegående h*n virker. 

Anonymkode: f2b5d...bee

Næh, hvorfor skulle det være det? Alle mulige slags folk bor i kommunal bolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å bo i kommunal bolig? Er det noe dere sier til folk? De aller fleste forbinder jo kommunale boliger med narkomane, psykisk syke, flyktninger, utviklingshemmede og andre slike vanskeligstilte grupper. 

Hvis jeg hadde kommet i snakk med en normal og oppegående person, som fortalte at h*n bor i kommunal bolig, så hadde jeg tenkt at det må være noe "galt" med personen, uansett hvor oppegående h*n virker. 

Anonymkode: f2b5d...bee

Hvorfor i all verden skulle det være flaut? Folk som faktisk tror det kun er narkomane og slike i kommnale boliger er litt korte og har ikke peiling. Trenger ikke være noe "galt" med personen. Helt vanlige og oppegående mennesker bor også i kommunal bolig. Så nå vet du det ;)

Anonymkode: 2e497...93f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal folk dømme meg fordi jeg bor i kommunal bolig, så er det deres problem. Så får de tro det er noe galt med meg.

Anonymkode: 2e497...93f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkomane naboer er dessverre vanlig

Anonymkode: 02211...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke naboer fikk du ts? Og hvor stor er leiligheten?

 

Anonymkode: 7cd21...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Narkomane naboer er dessverre vanlig

Anonymkode: 02211...637

Ikke her jeg bor i alle fall. Ingen narkomane til naboer. En bekjent av meg bor i KB, ingen narkomane der heller. :)

Anonymkode: d8400...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to venninner som bor i kommunal bolig. Hun ene har det fordi den fulgte med jobben og hun andre på grunn av dårlig økonomi, så hun og 3 barn har fått et leie et rekkehus til en grei pris. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bo ved siden av noen av de. :) 

Men så har jeg en venninne som endelig fikk kjøpt seg leilighet for et par år siden og da var det en kommunal leilighet ved siden av henne og hun har hatt utrolig dårlig flaks med hva slags folk som har bodd i den. Bare narkomane og kriminelle, politiet er visst på døra annenhver helg, samme med ambulansen så hun har vært skikkelig uheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å bo i kommunal bolig? Er det noe dere sier til folk? De aller fleste forbinder jo kommunale boliger med narkomane, psykisk syke, flyktninger, utviklingshemmede og andre slike vanskeligstilte grupper. 

Hvis jeg hadde kommet i snakk med en normal og oppegående person, som fortalte at h*n bor i kommunal bolig, så hadde jeg tenkt at det må være noe "galt" med personen, uansett hvor oppegående h*n virker. 

Anonymkode: f2b5d...bee

Å være hjemløs må vel være verre??? 

Anonymkode: 6242b...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være alt mulig.

Min tidligere nabo bodde i en kommunal leilighet. Han drev oss til vanvidd med høy musikk til langt på natt, men borettslaget nektet å gjøre noe med det. :sur:

Min venninne bor i en kommunal leilighet. Hun er veldig hyggelig, sprudlende, hjelpsom og gjør aldri noe galt. Problemet hennes er at hun er litt enkel, for å si det pent. 

Anonymkode: b9b0e...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bodd i nabolag med kommunale boliger. Det var rusmisbrukere, psykiatri og innvandrere. Mye støy, hyling, festbråk, vold, unger til alle døgnets tider osv. Heldigvis leide jeg bolig og flyttet etterhvert ut. 

Anonymkode: e82b2...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i kommunal bolig og er en helt vanlig jente, men er syk så jeg ikke kan bo hvor som helst eller ha fulltidsjobb.
Jeg betaler allikevel 11.200,- i månedsleie så det er ikke sånn at kommunale boliger er for fattigfolk og narkomane.
I min blokk er det sikkert 100 stk som bor og ingen her er narkomane. Det er flest barnefamilier, et par pensjoniser, også har jeg sett en person som er syk og ofte går med støttekontakt.

Jeg ville ikke vært så bekymret over klienteller du får til naboer bare fordi kommunen har kjøpt opp naboleiligheten.
For 20 år siden var det sånn at kommunale boliger var for de fattigste og som et alternativ til hospits, mest for narkomane og andre vanskeligstilte, men i dag så fungerer kommunens boligutleie mer som et vanlig eiendomsfirma som kjøper opp leiligheter for å leie ut til helt vanlige folk, for å tjene penger på det som firma. Man må betale markedspris for leien og det er ikke billigere fordi man er vanskeligstilt, sånn det var før. Så om du bor i et vanlig eller fint strøk kan du regne med å få helt vanlige folk til naboer.

Anonymkode: b1367...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎04‎.‎2018 den 13.38, Gjerrigknark skrev:

Bare gjerrigknarker&fattigfolk💸 som bor slik.

TS, her er den nye naboen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forhistorie med lang tid hvor jeg var rusavhengig, både jeg og flere rusvenner jeg hadde, bodde i kommunale boliger.

Anonymkode: a8407...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...