Gå til innhold

15 000 i bot for å dele lenke til nakenbilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du gidder gå ut av denne tråden, ser du at det allerede er diskutert opp og ned i mente i flere tråder på kvinneguiden - over et halvt år. SELVFØLGELIG sitter jeg ikke på en fasit, men å bøtelegge en ungdom som har delt en link fordi nora ikke har vett til å sikre mobilen sin blir jo håpløst.

Anonymkode: b1a87...a0b

Nå var det jo ikke bare 15-åringen som ble idømt bot, da, det var i alt 9 personer (menn) som ble idømt bøter på mellom 10000 -15000 for å ha delt/spredt bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
På 17.4.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

"Alle" gav ikke Kåre Conradi skylden. Han valgte å ikke stå frem og protestere slik Nora Mørk gjør. Det var hans valg. Jeg synes det var dumt av ham.

Selvfølgelig er ikke dette Noras skyld. Hun har rett på et privatliv. Om noen stjeler bilder av henne fra telefonen, ved å montere kamera i dusjen eller ved å ha en drone hengende utenfor soveromsvinduet når hun har sex med kjæresten så er det i alle tilfeller ikke hennes skyld.

Anonymkode: 0f4af...81b

Du har rett i at det ikke er hennes skyld. Det er aldri den som får frastjålet sine bilder sin skyld. Men nettvett, for en person som har vokst opp med teknologien, burde være et absolutt minimum! Å ta nakenbilder og sende dem til kjærsten tror jeg er noe ALLE kjærstepar gjør. Ingenting å være flau over og ingenting å skamme seg over. Det er en del av sexlivet til de fleste normale mennesker. Nora burde slutte å skamme seg over det som har skjedd og heller utnytte situasjonen til å vise styrke og selvtillitt over kroppen og seksualiteten sin.

Sutringen hennes i media over så lang tid fremstiller henne som en skjør hevngjerrig dame. Hun har eksponert seg selv 100x så mye fordi hun valgte å ta det i media. Jeg ante ikke at hun mistet bildene før jeg så det på førstesiden av vg! Tenk på hvor mange andre i verden som ikke visste om dette før hun selv ønsket å rope det til alle og enhver?!

Casen med Conradi var mange ganger værre! Han ble ydmyket og mobbet offentlig. Virkelig trampet på! Det kom aldri noen unnskyldning fra tussevik og gjengen. Kvalmende! Men best av allt, Conradi håndterte saken strålende. Han gav vel utrykk for hvor ille det var, men aldri klaging, søksmål og vræl i media. Jeg har enorm respekt for ham for måten han gikk igjennom det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

"Alle" gav ikke Kåre Conradi skylden. Han valgte å ikke stå frem og protestere slik Nora Mørk gjør. Det var hans valg. Jeg synes det var dumt av ham.

Anonymkode: 0f4af...81b

Det er kanskje relativt mye enklere å "protestere" om du har en samlet offentlighet og mediekorps i ryggen fra starten av, og blir hyllet, enn om du blir hengt ut på statskanalen :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎04‎.‎2018 den 20.36, prt90 skrev:

15.000 kroner hørtes egentlig veldig lite ut. Vil tro hun kan gå til privat erstatningssøksmål på hver enkelt i tillegg? 

Dette er så grov kriminalitet at beløpet i det minste burde vært doblet med 100, i tillegg til erstatningsbeløp på noen millioner til offeret som ble hengt ut. De som gjør slikt, fortjener aldri å få sjansen til å komme økonomisk på fote igjen.

Anonymkode: 8f6f4...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Hvis hun ikke hadde villet at folk skulle se bildene så hadde hun lukket brødboksen og latt det forsvinne ut fra offentlighetens søkelys. Det grenser til det ufattelige at hun tydeligvis ikke skjønner at det er hun selv som sørger for å opprettholde trafikken til disse nakenbildene.

Anonymkode: 08b9d...84f

Det gjør vondt at noen kan være så dum som deg. 🙄

Anonymkode: 495cf...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...