Gå til innhold

15 000 i bot for å dele lenke til nakenbilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått er det heller ikke snakk om nakenbilde. Bare tanga/t-skjorte.

Anonymkode: 7f394...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om å dele en lenke fra en nettside. Dette kan ikke være straffbart og hvertfall ikke med bøter på 15 000 kroner 

Anonymkode: 77663...de5

Nettopp. Da er du med på å spre nakenbilder videre, som ingen har rett til å spre videre. Konsekvensen av å gjøre det er stor, og ufattelig synd for vedkommende som ikke skjønte det, men som forhåpentligvis har lært nå. Jeg synes ikke boten er så ille med tanke på hva som ble gjort. Dette her sender først og fremst en viktig signaleffekt videre. Å spre sånne nakenbilder bør være straffbart og er ikke greitt. Så kanskje man klarer å se alvoret i det. For den gutten som delte det så var det kanskje bare en bagatell, men ikke for den som var på nakenbildet.

Endret av missmcbeal
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En tenåring som har delt lenke til Nora Mørks nakenbilder er blitt ilagt 15 000 kroner i bot. 

Hva er det som får så mange jenter til å idolisere en ansvarsfraskrivende, stakkarslig liten dame som henvender seg til media gjennom faren sin i en alder av snart 30, og saksøker tenåringer for å ha sett på bildene som hun så iherdig har jobbet for at alle skal få meg seg?

Anonymkode: 77663...de5

Huff du kan ikke ha det bra med deg selv om du ikke forstår problemet i denne saken. Gretten fordi du ikke fikk se bildene selv eller hva?


Boten er helt på sin plass!

Anonymkode: 6e57a...ea8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hind skrev:

Det er så merkelig at hun ikke blir konfrontert med disse gamle syndene. Hun bør legge seg paddeflat og be pent om unnskyldning.

Av samme grunn som gjorde at hele medianorge holdt tyst om Grande saken i 10 år, for så og sensurere og dysse den ned og bortforklare den når resett tok tak i den. Og av samme grunn som gjorde at et samlet medianorge holdt tyst om Breivik son mor's misshandling av han gjennom hele oppveksten helt frem til TV2 ommtalte det 5 år senere (dette var offentlig tilgjengelig informasjon kort tid etter terror aksjonen som media og KG bevisst og med overlegg sensurerte i 5 år).

Anonymkode: 045d9...109

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er vel at han delte linken med fullt navn. Trolig på Facebook. 

De fleste som sprer slikt gjør det anonymt via forum som f.eks. KG. Og siden forbrytelsen er såpass "liten" er det ikke anledning for politiet å få henta ut identititet til dem.

Nå jobbes det også med ny lov som skal gi fengselsstraff for denne typen bildespredning. Og bra er det. Hadde de som gjør dette fått 3 års fengsel og 500.000 i bot hadde vi nok fått satt en effektiv stopp på dette svineriet.

Anonymkode: 745f9...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, hvis du velger å dele et nakenbilde med meg, så er det uønsket og jeg anmelder deg for seksuell trakassering og blotting. 

Anonymkode: 77663...de5

Kverulant. Det er selvfølgelig underforstått at kjæresten vil ha de.

Anonymkode: 0f4af...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av de som ikke skjønner vitsen med å ha lettkledd / naken bilder på mobilen. Så lett som det er å miste eller bli frastjålet en mobil, så minimerer en jo risikoen for at slike bilder blir spredd ved å ikke ha de på mobilen.

Så hadde en sluppet å være i den situasjonen som Nora Mørk står i nå. Straff for å spre slike bilder uten tillatelse, er helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En tenåring som har delt lenke til Nora Mørks nakenbilder er blitt ilagt 15 000 kroner i bot. 

Hva er det som får så mange jenter til å idolisere en ansvarsfraskrivende, stakkarslig liten dame som henvender seg til media gjennom faren sin i en alder av snart 30, og saksøker tenåringer for å ha sett på bildene som hun så iherdig har jobbet for at alle skal få meg seg?

Anonymkode: 77663...de5

Bildene befant seg på mobiltelefonen hennes, som ble hacket. Hva er det som gjør at enkelte menn ikke har forståelse for hva ordet "privat" betyr og tyr til ulovligheter for kanskje å få se en halvnaken (i dette tilfellet) kjendis?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Av samme grunn som gjorde at hele medianorge holdt tyst om Grande saken i 10 år, for så og sensurere og dysse den ned og bortforklare den når resett tok tak i den. Og av samme grunn som gjorde at et samlet medianorge holdt tyst om Breivik son mor's misshandling av han gjennom hele oppveksten helt frem til TV2 ommtalte det 5 år senere (dette var offentlig tilgjengelig informasjon kort tid etter terror aksjonen som media og KG bevisst og med overlegg sensurerte i 5 år).

Anonymkode: 045d9...109

Du mener at kvinner(og særlig mødre) har gått fra å bli pålagt skylden for alt som  går galt i denne verden til å bli fratatt all skyld for det samme? Mulig du har rett, men jeg vet ikke om det er fordi journalister og redaktører tror på denne uskylden eller om de frykter folkets vrede og beskytterinstinkt når kvinner anklages. Det er nå uansett ikke sant at kvinner alltid slipper unna. Alle husker vel Valla-saken der alle var ute med pisken fra dag 1. Hun var kanskje ikke nusselig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hind skrev:

Du mener at kvinner(og særlig mødre) har gått fra å bli pålagt skylden for alt som  går galt i denne verden til å bli fratatt all skyld for det samme? Mulig du har rett, men jeg vet ikke om det er fordi journalister og redaktører tror på denne uskylden eller om de frykter folkets vrede og beskytterinstinkt når kvinner anklages. Det er nå uansett ikke sant at kvinner alltid slipper unna. Alle husker vel Valla-saken der alle var ute med pisken fra dag 1. Hun var kanskje ikke nusselig nok?

Hvorfor skal vi ikke gi Nora Mørk skylden?. Alle ga jo Kåre Conradi skylden.

Anonymkode: eff3a...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, missmcbeal skrev:

Nettopp. Da er du med på å spre nakenbilder videre, som ingen har rett til å spre videre. Konsekvensen av å gjøre det er stor, og ufattelig synd for vedkommende som ikke skjønte det, men som forhåpentligvis har lært nå. Jeg synes ikke boten er så ille med tanke på hva som ble gjort. Dette her sender først og fremst en viktig signaleffekt videre. Å spre sånne nakenbilder bør være straffbart og er ikke greitt. Så kanskje man klarer å se alvoret i det. For den gutten som delte det så var det kanskje bare en bagatell, men ikke for den som var på nakenbildet.

Merkelig nok synes alle det var greit å spre bildene av Kåre Conradi. Ja det er galt å spre bildene av Nora Mørk. Men det er ekstremt mye hykleri  i denne saken. 

Anonymkode: eff3a...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal vi ikke gi Nora Mørk skylden?. Alle ga jo Kåre Conradi skylden.

Anonymkode: eff3a...1a7

"Alle" gav ikke Kåre Conradi skylden. Han valgte å ikke stå frem og protestere slik Nora Mørk gjør. Det var hans valg. Jeg synes det var dumt av ham.

Selvfølgelig er ikke dette Noras skyld. Hun har rett på et privatliv. Om noen stjeler bilder av henne fra telefonen, ved å montere kamera i dusjen eller ved å ha en drone hengende utenfor soveromsvinduet når hun har sex med kjæresten så er det i alle tilfeller ikke hennes skyld.

Anonymkode: 0f4af...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er så lei!!! av å høre om de bildene!!!

Anonymkode: b1a87...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke forundret meg om det er nora sjæl som har laget denne tråden

Anonymkode: b1a87...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke forundret meg om det er nora sjæl som har laget denne tråden

Anonymkode: b1a87...a0b

Har du i det hele tatt lest HI???

Anonymkode: a320b...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, jeg er så lei!!! av å høre om de bildene!!!

Anonymkode: b1a87...a0b

Snikfotografering og uønsket publisering av andre nakne oppleves av mange som et stort problem. Er du uenig i at det er et problem? Tror du problemet blir mindre av at de som blir utsatt for dette ikke gjør noe? Har du noen andre forslag til hvordan man kan redusere problemet?

Anonymkode: 0f4af...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Snikfotografering og uønsket publisering av andre nakne oppleves av mange som et stort problem. Er du uenig i at det er et problem? Tror du problemet blir mindre av at de som blir utsatt for dette ikke gjør noe? Har du noen andre forslag til hvordan man kan redusere problemet?

Anonymkode: 0f4af...81b

Om du gidder gå ut av denne tråden, ser du at det allerede er diskutert opp og ned i mente i flere tråder på kvinneguiden - over et halvt år. SELVFØLGELIG sitter jeg ikke på en fasit, men å bøtelegge en ungdom som har delt en link fordi nora ikke har vett til å sikre mobilen sin blir jo håpløst.

Anonymkode: b1a87...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du gidder gå ut av denne tråden, ser du at det allerede er diskutert opp og ned i mente i flere tråder på kvinneguiden - over et halvt år. SELVFØLGELIG sitter jeg ikke på en fasit, men å bøtelegge en ungdom som har delt en link fordi nora ikke har vett til å sikre mobilen sin blir jo håpløst.

Anonymkode: b1a87...a0b

Det er altså lov å stjele så lenge ting ikke er kjempegodt sikret? God moral, flott å skylde på offeret. 👌🏼

Anonymkode: fd6fb...4de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du gidder gå ut av denne tråden, ser du at det allerede er diskutert opp og ned i mente i flere tråder på kvinneguiden - over et halvt år. SELVFØLGELIG sitter jeg ikke på en fasit, men å bøtelegge en ungdom som har delt en link fordi nora ikke har vett til å sikre mobilen sin blir jo håpløst.

Anonymkode: b1a87...a0b

Så det er Nora sin skyld at noen hacket hennes telefon? Er det Noras skyld hvis hun ikke tenkte på at noen kunne ha plassert mikrokamera i dusjen? Er det Noras skyld hvis hun ikke tenkte på at noen kunne ha en drone hengende utenfor soveromsvinduet på hytta? Er det din skyld hvis du er naken eller har sex et sted det pleier å være trygt og noen fotograferer deg også uten at du vet det?  

Anonymkode: 0f4af...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kort sagt:

-ikke del andres private bilder

-ikke stjel andres private bilder

-ikke ta bilder av folk bak ryggen drms

Skjønner du ikke det overstående her så er du faktisk tilbakestående. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6cf18...f41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...