Gå til innhold

Forelsket i en av mine ansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ville blitt vanskelig å forholde meg profesjonelt til sjefen min igjen om han kom å sa at han var intressert. Selvom du er det er det ikke sikkert hun er intressert.

Min tidligere sjef hadde ett forhold ed to ansatte som jeg vet om, det ble bare drama og tull. Hun ene sluttet. Den andre er meg, å det endte med at sjefen selv sluttet. 

Å være betatt, småforelska opplever de fleste å bli flere ganger i løpet av livet, det går som oftest over, om du ikke gjør noe med det. 

Anonymkode: f94e5...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkt at det går an å si noe sånt som: 

Jeg regner med at du allerede har skjønt at jeg liker deg veldig godt, men siden jeg er sjefen din så kommer jeg ikke til å prøve meg på deg. Hvis du skulle være interessert i å møtes på fritiden for å bli bedre kjent, så er det opp til deg å eventuelt ta det initiativet. 

Anonymkode: a7886...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å få en jobb i januar og må slutte fordi sjefen er en idiot. For jo, innlede forhold eller forsøk på dette med en ansatt er idioti.

Anonymkode: ac5d1...662

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkt at det går an å si noe sånt som: 

Jeg regner med at du allerede har skjønt at jeg liker deg veldig godt, men siden jeg er sjefen din så kommer jeg ikke til å prøve meg på deg. Hvis du skulle være interessert i å møtes på fritiden for å bli bedre kjent, så er det opp til deg å eventuelt ta det initiativet. 

Anonymkode: a7886...cfb

 for da blir det morsomt for jenta å være på jobb. Svaret er at skal du prøve deg så skifter du jobb først.

Anonymkode: ac5d1...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at jeg er svært usikker i kjølvannet av disse #metoo tidene. Jeg har hatt diskusjoner med mine kamerater utenfor firmaet og de mener at jeg ikke kan vise interesse for henne ettersom jeg er daglig leder og det er derfor et maktforhold som kan sette denne kvinnen i en vanskelig situasjon. De mener i bunn og grunn at det er nøyaktig dette #metoo handler om. Men hvordan ville dere reagert hvis sjefen deres hadde prøvd seg forsiktig på dere? Er det nå blitt "forbudt" for sjefen og sjekke opp en kollega?

Anonymkode: 80826...11b

Kompisene dine har helt rett! 

 

Du er sjefen hennes og er derfor i en maktposisjon overfor henne.

Anonymkode: 779a7...f32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å løse på egenhånd, og håper noen kvinner her inne kan hjelpe meg. Jeg er en mann starten i 30-årene som er daglig leder for et firma med rundt 30 ansatte. 1 januar ansatte vi en ny kvinne, som jeg i løpet av de siste månedene har blitt svært interessert i. Vi var tre personer som var enstemmig i at hun var det riktige kandidaten, så hun har ikke fått noen fordel ovenfor andre søkere bare for å understreke det.

Problemet mitt er at jeg er svært usikker i kjølvannet av disse #metoo tidene. Jeg har hatt diskusjoner med mine kamerater utenfor firmaet og de mener at jeg ikke kan vise interesse for henne ettersom jeg er daglig leder og det er derfor et maktforhold som kan sette denne kvinnen i en vanskelig situasjon. De mener i bunn og grunn at det er nøyaktig dette #metoo handler om. Men hvordan ville dere reagert hvis sjefen deres hadde prøvd seg forsiktig på dere? Er det nå blitt "forbudt" for sjefen og sjekke opp en kollega?

Jeg kan legge til at jeg på ingen måte er en "gammel gris" og hun er kun 5-6 år yngre enn meg. Jeg er også godt trent, høy og mørk og er fotballtrener på fritiden. Jeg føler hun også virker litt interesse i meg, men dette er mulig jeg feiltolker. 

Anonymkode: 80826...11b

Hvorfor understreker du at hun ikke fikk noen fordel da dere ansatte henne? Du har jo etter som du skriver ikke blitt interessert før de siste månedene? Hva har utseendet ditt og hobbyer med dette å gjøre?

Kameratene dine har jo rett. At du er forelsket kan du ikke styre, men det er litt mer enn bare tre måneder siden hun ble ansatt. Hvordan har du tenkt å gå frem?

Uansett er det ingen god idé. La det i det minste gå lenger tid og se om hun viser interesse. Det kan fort bli trøbbel ut av dette, så vet ikke hvorfor du ikke bare innser det og lær henne være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompisene dine har rett. Jobbforhold er en dårlig ide uansett og når maktforholdet er såpass skjevt så blir det enda verre. Hold deg i skinnet og vent til enten du eller hun bytter jobb. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært den jenta, så hadde DU vært helt uaktuell. Jobb er jobb. Flørting og sjekking er helt uønsket.

Anonymkode: 9e318...9bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være upassende å prøve deg. Det kan bli ubehagelig for henne hvis du gjør et framstøt og hun ikke er interessert. Initiativet må komme fra henne hvis det skal bli noe, så det beste du kan gjøre nå er å være en hyggelig og interessant fyr og håpe at hun legger merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke "nylig blitt" slik at man ikke kan prøve seg på ansatte, det har ALLTID vært sånn. At du spør om dette illustrerer så godt hvorfor vi trengte den kampanjen.

Anonymkode: 6a35a...8be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkt at det går an å si noe sånt som: 

Jeg regner med at du allerede har skjønt at jeg liker deg veldig godt, men siden jeg er sjefen din så kommer jeg ikke til å prøve meg på deg. Hvis du skulle være interessert i å møtes på fritiden for å bli bedre kjent, så er det opp til deg å eventuelt ta det initiativet. 

Anonymkode: a7886...cfb

Enig med deg. Klart det kan bli kleint om hun takker nei, men synes det er å tøye strikken langt å fremstille det som en #metoo-situasjon om sjefen kommentar med en slik kommentar. 

Endret av godjenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en smule uprofesjonelt å innlede et forhold til noen man har ansatt/er ansatt hos. Du kan jo bytte jobb for deretter å prøve deg. 

Anonymkode: bc2d4...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er en smule uprofesjonelt å innlede et forhold til noen man har ansatt/er ansatt hos. Du kan jo bytte jobb for deretter å prøve deg. 

Anonymkode: bc2d4...cb8

Jeg hadde følt meg enda mer ukomfortabel om en mann sluttet på jobben sin for å spørre meg på date. 

 

Endret av godjenten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, godjenten skrev:

Jeg hadde følt meg enda mer ukomfortabel om en mann sluttet på jobben sin for å spørre meg på date. 

 

Ja, men det ser litt "feil" ut å bli sammen når man er ansatt hos noen. Jeg hadde ikke lagt meg oppi det om jeg ble vitne til det, finner man hverandre så finner man hverandre. Men sånn generelt sett så synes jeg det ser litt uprofft ut :)

Anonymkode: bc2d4...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Ser jeg får mange negative kommentarer på at jeg beskrevet mitt utseende og at jeg tok med mine hobbyer. Dette gjorde jeg for å understreke at jeg er en ung attraktiv mann med fritidsinteresser og vil anse meg selv som på hennes nivå. Litt selvtillit må da være lov å ha, selv om bor i Jantelovs-Norge. 

Andre stiller spørsmålstegn ved mine baktanker ved dette innlegget, og hevder at jeg trenger bekreftelse. Ja, jeg søker bekreftelse og oppklaring på hele #metoo og hvordan kvinner oppfatter dette. Det er ganske tydelig, som jeg også dessverre mistenkte, at jeg som leder ikke burde sjekke opp en av mine ansatte.

Samtidig har jeg også nogenlunde bestemt meg om at denne kvinnen er det verdt å prøve seg på. Mine tanker går dit hen at jeg ønsker å tre av som daglig leder, å heller gå etter denne kvinnen. Varer denne følelsen her noen måneder til, er den for stor for å ignoreres. Mine verdier er ikke karriere, status og penger, men heller kjærlighet og familie.

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke "nylig blitt" slik at man ikke kan prøve seg på ansatte, det har ALLTID vært sånn. At du spør om dette illustrerer så godt hvorfor vi trengte den kampanjen.

Anonymkode: 6a35a...8be

Jeg er helt enig i at kampanjen var nødvendig. Den har da også endret synet på seksuell trakassering for millioner av menn, inkludert meg selv. Jeg har dog stadig vanskelig med å forstå at en mann og kvinne må ha samme "rangering" i en bedrift for at sjekking skal være lov. Å legge ut små hint om at man er interessert, og vente på respons burde da være akseptabelt. Dette er ikke et fremstøt, klå på rompa eller forsøke på kyssing. 

Anonymkode: 80826...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I utgangspunktet så er dette No No... men jeg er håpløs romantiker og kan ikke gå med på at man bare skal la kjærligheten slippe mellom fingrene pga at det er ukultur. Hadde jeg vært deg så hadde jeg fortsatt å bare smilt fint til henne, prøvd å få blikkontakt og vær veldig vennlig, og håpt på at hun kanskje tar det første steget. Vanskelig situasjon :( vær iallefall veldig forsiktig. De fleste damer tåler litt vennlig flørt uten at de reagerer på det eller synes at det er upassende (på jobb), men du må virkelig kjenne ditt publikum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Ser jeg får mange negative kommentarer på at jeg beskrevet mitt utseende og at jeg tok med mine hobbyer. Dette gjorde jeg for å understreke at jeg er en ung attraktiv mann med fritidsinteresser og vil anse meg selv som på hennes nivå. Litt selvtillit må da være lov å ha, selv om bor i Jantelovs-Norge. 

Andre stiller spørsmålstegn ved mine baktanker ved dette innlegget, og hevder at jeg trenger bekreftelse. Ja, jeg søker bekreftelse og oppklaring på hele #metoo og hvordan kvinner oppfatter dette. Det er ganske tydelig, som jeg også dessverre mistenkte, at jeg som leder ikke burde sjekke opp en av mine ansatte.

Samtidig har jeg også nogenlunde bestemt meg om at denne kvinnen er det verdt å prøve seg på. Mine tanker går dit hen at jeg ønsker å tre av som daglig leder, å heller gå etter denne kvinnen. Varer denne følelsen her noen måneder til, er den for stor for å ignoreres. Mine verdier er ikke karriere, status og penger, men heller kjærlighet og familie.

 

Jeg er helt enig i at kampanjen var nødvendig. Den har da også endret synet på seksuell trakassering for millioner av menn, inkludert meg selv. Jeg har dog stadig vanskelig med å forstå at en mann og kvinne må ha samme "rangering" i en bedrift for at sjekking skal være lov. Å legge ut små hint om at man er interessert, og vente på respons burde da være akseptabelt. Dette er ikke et fremstøt, klå på rompa eller forsøke på kyssing. 

Anonymkode: 80826...11b

Det jeg umiddelbart tenker at det ikke handler om at dere har ulik "rangering" i seg selv, men hvilke konsekvenser forskjellene på "rangeringen" kan gi. Hun tror hun ble ansatt fordi hun var best kvalifisert. Hva om hun begynner å tvile på det? Og hvis hun avviser deg, kan hun være 100% sikker på at du tar det pent? Kan hun egentlig vite at du vil behandle henne som alle de andre ansatte, eller vil du straffe henne, eller gi henne fordeler som kan gjøre de andre ansatte ser en forskjellsbehandling? Er det ekte skryt hvis du påpeker noe hun gjør bra, og er det genuin kritikk hvis du mener hun kan gjøre noe på en bedre måte? Kan hun stole på deg og støtte seg på deg? Du vet kanskje med deg selv at du vil oppføre seg profesjonelt, men det vet ikke nødvendigvis hun. Kanskje ender du opp med å ødelegge hennes forhold til jobben sin. Det er kanskje verdt det for deg å ta sjansen, men ikke nødvendigvis for henne. Ja, du sier at du kan slutte i jobben din, men det kan fortsatt være så ekkelt for henne at hun vil slutte også.

Jeg tror den ryddigste måten er å først finne en ny jobb, og så be henne ut etter du har sluttet. Hun svarer det samme uansett, og hvis dere blir et par så er det fint å jobbe to ulike steder. 

Anonymkode: 6a35a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er forelsket i henne betyr ikke nødvendigvis at hun vil ha deg.. 

Anonymkode: c7fcf...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at hun kun har jobbet i firmaet drøye tre måneders tid. Råder deg til å se an dette ihvertfall frem til sommeren og eventuelt sende en mld i ferien eller noe og høre hvordan det står til. Hun bør ta hintet med en henvendelse utenom arbeidstid og uten at kontakten er jobbrelatert. Hvis hun da svarer kan du jo høre om muligheter for å ta en kaffe en dag, gå på konsert, teater/kino eller annet på en nøytral arena og uten noen som helst forventninger. Og hvis du virkelig er seriøs med henne rusher du ikke noe. La helst henne ta første steget ift berøring/nærhet. Mulig hun avventer av redsel for om hun misforstår siden du tross alt er sjefen hennes. Hvis du mistenker sistnevnte tenker jeg det er greit med et initiativ, men da bør du være i overkant tålmodig med henne før du prøver deg på noe som helst. Hvis det da blir en avvisning har du i det minste bevist at du ikke er en klysete type som rusher i vei og misbruker posisjonen din på en tvilsom måte. Hva som kommer ut av dette er umulig å spå. Ønsker deg masse lykke til i dette!

Anonymkode: 3cb3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...