Gå til innhold

Helt ærlig kvinner. Høy eller lav IQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som kan virke litt....flaky/dum blondine? Alle som kjenner oss vil sannsynligvis anta at jeg er den smarteste av oss to. Jeg er nerdete og leser vitenskapsbøker, hun liker Fifty Shades, men hun banker meg i IQ-tester. Hun har i tillegg mye høyere sosial intelligens enn meg (jeg gjemmer meg på kjøkkenet, hun drar hjem med fem nye venner og et jobbtilbud :laugh:). Alt i alt tror jeg vi er like intelligente, bare på helt ulike måter.

Anonymkode: f4c58...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og for å svare på spørsmålet så liker jeg intelligente menn, gjerne av typen nerdete (men jeg innrømmer at utseendet har noe å si, drømmetypen er Dr. Reid i Criminal Minds :P).

Anonymkode: f4c58...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en venninne som kan virke litt....flaky/dum blondine? Alle som kjenner oss vil sannsynligvis anta at jeg er den smarteste av oss to. Jeg er nerdete og leser vitenskapsbøker, hun liker Fifty Shades, men hun banker meg i IQ-tester. Hun har i tillegg mye høyere sosial intelligens enn meg (jeg gjemmer meg på kjøkkenet, hun drar hjem med fem nye venner og et jobbtilbud :laugh:). Alt i alt tror jeg vi er like intelligente, bare på helt ulike måter.

Anonymkode: f4c58...fc7

Kjenner en sånn mann. Han har null alllmennkunnskap og virker derfor litt "enkel", men om han går inn for å lære noe så lærer han det utrolig lett. 

Handler nok om interesser og han har snevre interesser. 

Anonymkode: 3e330...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner på menn med høy iq. Men det hjelper lite hvis du er et brødhue i tillegg. 

Anonymkode: 1429c...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alle bryr seg så lenge den andre personen er omtrent på samme nivå som en selv. Og siden de fleste faller innenfor normalområdet, så er da IQ innenfor normalområdet bra nok. Tror egentlig å være obs sosialt og forstå andre mennesker er viktigere enn rå intelligens. Menn som er i normalområdet i IQ har oftere dårlige sosiale antenner, noe som skremmer bort kvinner og kan gi en illusjon om at de bare vil ha smarte menn. Mens det egentlige problemet er mannfolkas snevre syn på mennesker, manglende takt og dømmende holdning til mennesker som er annerledes enn dem selv. 

Anonymkode: d2e15...fa3

Du tuller nå? Menn som er i normalområdet i IQ har dårlige sosiale antenner? Må man ha under 100 i IQ for å ha gode sosiale antenner? Hvor i all verden henter du sprøytet ditt fra?

Anonymkode: a7d08...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest intelligente fra min videreg. Er idag single, ingen barn og ble aldri gift. Vi snakker om kun toppkarakterer. Kanskje ikke bare attraktivt.... kull 1993

Anonymkode: e2f71...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som scorer høyt på IQ-tester er ofte mindre intelligente på andre områder enn det spørres om der. De sliter med å tenke praktisk, være sosiale, se sammenhenger.

 

Anonymkode: b4496...6b9

Dette er det ytterste sludder; kun en myte og trolig noe de mindre intelligente bruker å trøste seg med. Som regel scorer de med høy IQ  høyt på sosial og emosjonell intelligens, også. https://forskning.no/hjernen-kommunikasjon-sosiale-relasjoner/2015/03/har-mennesker-med-hoy-iq-en-lavere-sosial 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, her ser vi det:

"Heller sosial intelligens enn IQ." Nå er det så at "sosial intelligens" er en tillært ferdighet, men virkelig intelligens, benevnt IQ, er en medfødt egenskap.

Ofte vil "sosial intelligens" hos mennesker med høy IQ være noe lite utviklet fordi:

1: gjennomsnittlig intelligente mennesker er ikke særlig interessante for svært intelligente mennesker.

2: gjennomsnittlig intelligente mennesker oppfatter svært intelligente mennesker som dumme. (De tenker annerledes og forstår at sammenhenger er mer kompliserte)

Intelligens er på markedet en nøytral egenskap. De fleste kvinner vil ikke bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ har en direkte korrelasjon med inntekt, hvor inntekt øker sammen med IQ opp til rundt 125 poeng. Fra denne verdien av IQ flater grafen ut. Vi kan da si at personer med høyere IQ, statistisk sett, har en høyere inntekt enn resten av befolkningen.

Hvis vi legger til grunn at kvinner foretrekker mer penger fremfor mindre penger, kan vi da konkludere med at ja; kvinner vil foretrekke høy IQ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...