Gå til innhold

Helt ærlig kvinner. Høy eller lav IQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei. 

Anonymkode: d2e15...fa3

Tror du skal ta deg en liten runde på google. Hvis du er kapabel til det da...

"An intelligence quotient (IQ) is a total score derived from several standardized tests designed to assess human intelligence."

Anonymkode: dc178...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke alle kvinner ha en intelligent partner? Jeg tiltrekkes i alle fall av sånne, men de må for all del ikke skryte av det. Da virker de uintelligente i samme sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatt flere tester? Internettester altså? De betyr ingenting. Det at han sliter med ADD betyr også at han vil score lavere på IQ tester enn hva hans egentlig intelligens er. Han har nok en bedre evne til å forstå komplekse konsepter og avanserte mønster enn deg, dvs han er mer intelligent enn deg

Du er tydeligvis ikke smart nok til å forstå hva intelligens er og hvilken oppførsel og oppfatning som indikerer høy intelligens. Å kunne mer fakta betyr ikke at du er smartere. At du gjør det bedre på IQ tester betyr ikke at du er smartere. 

Anonymkode: d2e15...fa3

Jeg har tatt IQ test som ble arrangert på universitetet jeg er tilknyttet til, senere tok jeg også mensa sin IQ test. Disse var ikke på internett, selvom jeg også har tatt diverse uformelle tester på nett også. 

Hvorfor henger du deg så opp i min personlige intelligens? Innlegget handler om min partners intelligens.

Og hvorfor sier du at jeg ikke forstår hva intelligens er bare fordi jeg forteller at jeg dyrker interesser som typisk ansees for å apellere til stereotypisk smarte folk, mens min kjære ikke gjør det og jeg anser han for å være meget intelligent. Jeg nevnte også at han hadde ADD og at det er en medvirkende faktor til at han underpresterer på tester, men det virker som at du tolket det helt annerledes og at jeg ikke forsto den korrelasjonen men bare nevnte det på måfå. Du forsto tydligvis ikke essensen i hva jeg skrev i det hele tatt :klaske: 

Jeg kan helt fint gå med på at noen vil kategorisere han som smartere enn meg utifra deres kriterier for hva det innebærer å være smart, men at du, som ikke har møtt noen av oss tror at du kan ta noe som helst standpunkt er jo helt tullete. Men for all del, slå deg løst ;) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du skal ta deg en liten runde på google. Hvis du er kapabel til det da...

"An intelligence quotient (IQ) is a total score derived from several standardized tests designed to assess human intelligence."

Anonymkode: dc178...410

Du har ikke gjengitt definisjonen på intelligens der, du har gjengitt en setning på hva IQ er. 

Definisjon på intelligens: er den mentale evnen til å forstå sammenhenger. Til intelligensen regnes vanligvis evnen til å lære, å resonnere, å planlegge, å løse problemer, å tenkte kritisk og abstrakt, samt til å forstå ideer, språk og kompliserte årsakssammenhenger. https://no.wikipedia.org/wiki/Intelligens

IQ: IQ og intelligens brukes gjerne om hverandre. Dette er uheldig, fordi det ikke er det samme. Resultatet av en IQ-test bør ses på som en hypotese om en persons intelligens. En test er et mål av en prestasjon i en situasjon. Det betyr at resultatet på enhver test, også på en IQ-test, er avhengig av dagsform og av andre eksterne omstendigheter. Resultatet av en IQ-test skal alltid vurderes mot annen informasjon man har om den som tar testen, og avgjørelser basert på IQ-tester må vurderes mot generell kunnskap om intelligens. https://no.wikipedia.org/wiki/IQ

 

35 minutter siden, Occulta said:

Jeg har tatt IQ test som ble arrangert på universitetet jeg er tilknyttet til, senere tok jeg også mensa sin IQ test. Disse var ikke på internett, selvom jeg også har tatt diverse uformelle tester på nett også. 

Hvorfor henger du deg så opp i min personlige intelligens? Innlegget handler om min partners intelligens.

Og hvorfor sier du at jeg ikke forstår hva intelligens er bare fordi jeg forteller at jeg dyrker interesser som typisk ansees for å apellere til stereotypisk smarte folk, mens min kjære ikke gjør det og jeg anser han for å være meget intelligent. Jeg nevnte også at han hadde ADD og at det er en medvirkende faktor til at han underpresterer på tester, men det virker som at du tolket det helt annerledes og at jeg ikke forsto den korrelasjonen men bare nevnte det på måfå. Du forsto tydligvis ikke essensen i hva jeg skrev i det hele tatt :klaske: 

Jeg kan helt fint gå med på at noen vil kategorisere han som smartere enn meg utifra deres kriterier for hva det innebærer å være smart, men at du, som ikke har møtt noen av oss tror at du kan ta noe som helst standpunkt er jo helt tullete. Men for all del, slå deg løst ;) 

 

Om du går tilbake ser du at poenget mitt er at han er smartere enn deg, du skrev at dere var like intelligente. Du har glemt hva jeg opprinnelig skrev og hva poenget mitt var og rasjonaliserer nå bort det siste jeg skrev fordi du forsøker finne en måte å se perspektivet mitt på der du ikke tar feil

Om den ene parten er imponert/ overrasket over hvor god sosial intelligens og gode analytiske evner den andre har, så betyr det som regel at den som er overrasket ikke selv er smart nok til å forstå det som er åpenbart for den andre. Dvs at den andre er smartere og forstår mer sammenhenger av seg selv enn den andre. Det at han har en sosial innsikt som du ikke har, betyr at han har en type intelligens som er overlegen din

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jenter ønsker seg en intelligent mann. Spesielt om de må svare på et åpent forum.

Men om valget står mellom en kjekk, dum mann og en helt normal, smart mann vil de nok som oftest gå for den kjekke, dumme.

Anonymkode: 5d93d...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, SoWhat? said:

Hvem ønsker noen med lav iq?

 

Det er jo det jeg prøver å finne ut med denne undersøkelsen. :)

TS

Anonymkode: 3e330...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du går tilbake ser du at poenget mitt er at han er smartere enn deg, du skrev at dere var like intelligente. Du har glemt hva jeg opprinnelig skrev og hva poenget mitt var og rasjonaliserer nå bort det siste jeg skrev fordi du forsøker finne en måte å se perspektivet mitt på der du ikke tar feil

Om den ene parten er imponert/ overrasket over hvor god sosial intelligens og gode analytiske evner den andre har, så betyr det som regel at den som er overrasket ikke selv er smart nok til å forstå det som er åpenbart for den andre. Dvs at den andre er smartere og forstår mer sammenhenger av seg selv enn den andre. Det at han har en sosial innsikt som du ikke har, betyr at han har en type intelligens som er overlegen din

Anonymkode: d2e15...fa3

Altså, hva? Du motsier jo deg selv. 

Hele poenget mitt var (og er) at det finnes forskjellige typer intelligens og jeg og min kjæreste har veldig forskjellige hjerner og egenskaper, dog anser jeg ikke den ene for å være bedre enn den andre. Du fortsetter å si IQ og intelligens ikke er det samme si at det finnes flere måter å vurdere intelligens på (hvilket er helt riktig), men i mitt tilfelle så er det altså ikke slik? Hans egenskaper trumfer mine? Det er helt greit dersom du synes at hans kvaliteter er viktigere/bedre enn mine, men men da er det ditt subjektive perspektiv og det er helt motsatt av det du selv skriver at intelligens vurderes utifra. Jeg rasjonaliserer ikke det du skriver,  jeg prøver ikke å gi det du skriver en fornuftig forklaring, men er kritisk til hensikten med dine kommentarer da de ikke er konstruktive men obsternasige. For øvrig vet du ikke nok om hverken meg eller han til å foreta noen som helst vurdering av vår intelligens, du er heller ikke kvalifisert til å bidra med annet enn dine subjektive synspunkter. Og de må du gjerne ha men forstå da i det minste at det er din mening og ikke vitenskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om han har 140 i IQ og samtidig en dust. Så lenge han ligger litt over snittet er det helt greit for meg. Jeg er godt over snittet selv og ønsker selvsagt derfor en partner som kan utfordre meg, men medmenneskelighet, humor, positivitet og samme interesser og syn på livet som meg er viktigere. 

Anonymkode: e1e85...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Occulta said:

Altså, hva? Du motsier jo deg selv. 

Hele poenget mitt var (og er) at det finnes forskjellige typer intelligens og jeg og min kjæreste har veldig forskjellige hjerner og egenskaper, dog anser jeg ikke den ene for å være bedre enn den andre. Du fortsetter å si IQ og intelligens ikke er det samme si at det finnes flere måter å vurdere intelligens på (hvilket er helt riktig), men i mitt tilfelle så er det altså ikke slik? Hans egenskaper trumfer mine? Det er helt greit dersom du synes at hans kvaliteter er viktigere/bedre enn mine, men men da er det ditt subjektive perspektiv og det er helt motsatt av det du selv skriver at intelligens vurderes utifra. Jeg rasjonaliserer ikke det du skriver,  jeg prøver ikke å gi det du skriver en fornuftig forklaring, men er kritisk til hensikten med dine kommentarer da de ikke er konstruktive men obsternasige. For øvrig vet du ikke nok om hverken meg eller han til å foreta noen som helst vurdering av vår intelligens, du er heller ikke kvalifisert til å bidra med annet enn dine subjektive synspunkter. Og de må du gjerne ha men forstå da i det minste at det er din mening og ikke vitenskap. 

Hvordan motsier jeg meg selv? Har hele tiden sagt at han er mer intelligent enn deg. At det er mange egenskaper som utgjør intelligens betyr ikke at han ikke er bedre enn deg på alle, eller 9 av 10 av dem. Og dersom han er det, så kan man like godt oppsummere og si han er smertere enn deg. Han vil klare å tenke mer helhetlig og mer effektivt enn deg selv om det skulle være 1 området du kanskje er litt bedre enn han på. Om du for eks er bedre i hoderegning betyr ikke det at han ikke forstår virkeligheten bedre enn deg 

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som scorer høyt på IQ-tester er ofte mindre intelligente på andre områder enn det spørres om der. De sliter med å tenke praktisk, være sosiale, se sammenhenger.

Mannen min er smart på de sistnevnte, i tillegg til å gjøre det bra på skolen (men ikke for bra). Jeg foretrekker mennesker som er passe intelligente på flere områder og ikke som scorer høyt på IQ-tester.

Anonymkode: b4496...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehh jo... IQ er definisjonen på intelligens.

Anonymkode: dc178...410

Haha den var jammen meg god! :skratte:

Anonymkode: d0a5a...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo viktigere med sosial intelligens. Har vært sammen med en mann, med svært høy IQ, og smart var han, men han slet med det sosiale. Da tar jeg heller en mann med middels IQ, som er sosial intelligent. Og de fleste ønsker vel ikke en mann med lav IQ. 

Anonymkode: 2fa81...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høy iq selvfølgelig. 

Om det er snakk om livsparter/den en får barn med.

 

Anonymkode: d7ec6...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
14 timer siden, Occulta skrev:

Vi har tatt flere iq tester, både de samme og forskjellige, på alle disse testene har jeg scoret 25-35 poeng høyere enn han. Jeg er den typiske nerden som elsker vitenskap og litteratur, dataspill, var skoleflink og har høy utdannelse. Han har null interesse for dette og aldri lest en bok f.eks. Som sagt synes jeg også at han har høy intelligens, men ikke den typen som kommer godt frem på tester. Han har også ADD og sliter generelt med tester. Hva jeg eller du legger i det å være smart er ikke nødvendigvis det samme, eller ei nødvendigvis det som menes med høy IQ. 

Å måle sånt i tester blir ikke særlig nøyaktig. Til feks så gjør jeg det svært bra på sånne tester, og jeg gjør dem rakst. Mannen gjør det dårlig og sent. Men han gjør det mye bedre enn meg i praksis/ i hverdagen fordi han er svært sosialt anlagt, diplomatisk, blir ikke stresset og får gjort oppgaver fortløpende. Ergo er det han som har karriere. For meg så kommer stress svært fort og ting går i stå, er langt fra noen diplomat og heller ikke særlig sosialt anlagt. Oppgaver går veldig fort i surr. Pstd og adhd ødelegger altså mye for meg men likevel går sånne tester fint for meg men ikke for han. Forstå det den som kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jenter ønsker seg en intelligent mann. Spesielt om de må svare på et åpent forum.

Men om valget står mellom en kjekk, dum mann og en helt normal, smart mann vil de nok som oftest gå for den kjekke, dumme.

Anonymkode: 5d93d...826

Tull.

Slutt å generaliser, det er lite smart 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jenter ønsker seg en intelligent mann. Spesielt om de må svare på et åpent forum.

Men om valget står mellom en kjekk, dum mann og en helt normal, smart mann vil de nok som oftest gå for den kjekke, dumme.

Anonymkode: 5d93d...826

Nei! 

Anonymkode: 4233d...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

EQ er viktigere. Så lenge han er normal, oppegående og har sosiale antenner så teller det mer.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri vært sammen med et fjols. 

Anonymkode: 91620...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han har en ok jobb som han trives i, og har sosial intelligens så har jeg ingen krav i så måte.

Anonymkode: 42baa...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...