Gå til innhold

Helt ærlig kvinner. Høy eller lav IQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker dere at kjæresten skal ha høy eller lav IQ?

Anonymkode: 3e330...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryr meg ikke noe om det. Aner ikke hva IQ'en til mannen min er, men han er iallefall ikke stokk dum, og det er jeg happy med. xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover

Jeg foretrekker definitiv intelligente folk. Gjør ikke alle det? Da har man muligheten til å lære noe nytt, og det er gøy. Ofte får jeg et annet perspektiv på mine oppfatninger/meninger når jeg prater/diskuterer med en reflektert og oppegående person. Det er slik man utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Whiskey hangover said:

Jeg foretrekker definitiv intelligente folk. Gjør ikke alle det? Da har man muligheten til å lære noe nytt, og det er gøy. Ofte får jeg et annet perspektiv på mine oppfatninger/meninger når jeg prater/diskuterer med en reflektert og oppegående person. Det er slik man utvikler seg. 

Nei, ikke alle bryr seg så lenge den andre personen er omtrent på samme nivå som en selv. Og siden de fleste faller innenfor normalområdet, så er da IQ innenfor normalområdet bra nok. Tror egentlig å være obs sosialt og forstå andre mennesker er viktigere enn rå intelligens. Menn som er i normalområdet i IQ har oftere dårlige sosiale antenner, noe som skremmer bort kvinner og kan gi en illusjon om at de bare vil ha smarte menn. Mens det egentlige problemet er mannfolkas snevre syn på mennesker, manglende takt og dømmende holdning til mennesker som er annerledes enn dem selv. 

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy IQ (målt), kjæresten min har lavere iq men innenfor normalen. Alikevel anser jeg oss som like intelligente. Jeg er smart på andre måter enn han. Jeg blir alltid imponert over evnen hans til å resonnere, samtidig er han utrolig observant og analytisk.. han har en sosial intelligens jeg ikke kan måle meg med. Høy intelligens er supersexy, men høy IQ score er ikke nødvendigvis det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Occulta said:

Jeg har høy IQ (målt), kjæresten min har lavere iq men innenfor normalen. Alikevel anser jeg oss som like intelligente. Jeg er smart på andre måter enn han. Jeg blir alltid imponert over evnen hans til å resonnere, samtidig er han utrolig observant og analytisk.. han har en sosial intelligens jeg ikke kan måle meg med. Høy intelligens er supersexy, men høy IQ score er ikke nødvendigvis det samme.

IQ tester er ikke 100% nøyaktig vitenskap. Høres ut som han er smartere enn deg, selv om dere kanskje har tatt den samme IQ testen.

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IQ tester er ikke 100% nøyaktig vitenskap. Høres ut som han er smartere enn deg, selv om dere kanskje har tatt den samme IQ testen.

Anonymkode: d2e15...fa3

Vi har tatt flere iq tester, både de samme og forskjellige, på alle disse testene har jeg scoret 25-35 poeng høyere enn han. Jeg er den typiske nerden som elsker vitenskap og litteratur, dataspill, var skoleflink og har høy utdannelse. Han har null interesse for dette og aldri lest en bok f.eks. Som sagt synes jeg også at han har høy intelligens, men ikke den typen som kommer godt frem på tester. Han har også ADD og sliter generelt med tester. Hva jeg eller du legger i det å være smart er ikke nødvendigvis det samme, eller ei nødvendigvis det som menes med høy IQ. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, aell skrev:

Dog er ikke IQ en helt nøyaktig måte å måle intelligens på.

Ehh jo... IQ er definisjonen på intelligens.

Anonymkode: dc178...410

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg faller for høy sosial intelligens heller enn høy IQ. Samtlige jeg har falt for har vært svært sosiale, og slike mennesker som skaper liv og latter rundt seg. Sjarmerende menn, som liker å være midtpunktet, og som lett er det. Jeg er også sosial, men gjør ikke så mye ut av meg selv som menn jeg har falt for. Jeg kan også like ro og være mest opptatt av mitt, så jeg tror jeg "trenger" en mann som lager litt liv i leiren, og drar meg med på sosiale ting. Jeg liker å bli utfordret på opplevelser, for på "smarthet" blir jeg nok utfordret av venner og på jobb.

Bortsett fra en har jeg nok hatt høyere IQ enn samtlige jeg har falt for. Han som hadde høyere enn meg gikk jeg fra fordi han ble for kjedelig. Jeg liker visst litt utfordringer. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ønsker dere at kjæresten skal ha høy eller lav IQ?

Anonymkode: 3e330...40c

I nærheten av min egen, og så skrev Occulta noe viktig som jeg er helt enig i:

16 minutter siden, Occulta said:

Vi har tatt flere iq tester, både de samme og forskjellige, på alle disse testene har jeg scoret 25-35 poeng høyere enn han. Jeg er den typiske nerden som elsker vitenskap og litteratur, dataspill, var skoleflink og har høy utdannelse. Han har null interesse for dette og aldri lest en bok f.eks. Som sagt synes jeg også at han har høy intelligens, men ikke den typen som kommer godt frem på tester. Han har også ADD og sliter generelt med tester. Hva jeg eller du legger i det å være smart er ikke nødvendigvis det samme, eller ei nødvendigvis det som menes med høy IQ. 

 

Endret av Ichiko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Occulta said:

Vi har tatt flere iq tester, både de samme og forskjellige, på alle disse testene har jeg scoret 25-35 poeng høyere enn han. Jeg er den typiske nerden som elsker vitenskap og litteratur, dataspill, var skoleflink og har høy utdannelse. Han har null interesse for dette og aldri lest en bok f.eks. Som sagt synes jeg også at han har høy intelligens, men ikke den typen som kommer godt frem på tester. Han har også ADD og sliter generelt med tester. Hva jeg eller du legger i det å være smart er ikke nødvendigvis det samme, eller ei nødvendigvis det som menes med høy IQ. 

Tatt flere tester? Internettester altså? De betyr ingenting. Det at han sliter med ADD betyr også at han vil score lavere på IQ tester enn hva hans egentlig intelligens er. Han har nok en bedre evne til å forstå komplekse konsepter og avanserte mønster enn deg, dvs han er mer intelligent enn deg

Du er tydeligvis ikke smart nok til å forstå hva intelligens er og hvilken oppførsel og oppfatning som indikerer høy intelligens. Å kunne mer fakta betyr ikke at du er smartere. At du gjør det bedre på IQ tester betyr ikke at du er smartere. 

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehh jo... IQ er definisjonen på intelligens.

Anonymkode: dc178...410

Hehe, nei. 

Anonymkode: d2e15...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker dere at kjæresten skal ha høy eller lav IQ?

Anonymkode: 3e330...40c

Sånn midt i mellom :-) Det passer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med høy IQ score kan være like stuckup i sine meninger som en som ligger på nrmalt omeråde IQmessig. Så evnen til refleksjon og evnen til å se ting fra andre vinkler enn sin egen er det som er et must for meg. Skal gå ann å diskutere uten forsøk på å fordumme den man har diskusjon med.

Anonymkode: eb0f5...cf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ønsker noen med lav iq?

Gjennomsnittlig er godt nok, det er verre med de som ikke har sosial intelligens. Dømmende og uten snev av evnen å sette seg inn i. Grøss. Det er bare utrolig slitsomt og provoserende. Har en venn som er sånn. Jeg stoppet og snakket med en bekjent som skiller seg ganske mye ut. Ikke var han edru heller på en mandag formiddag. Mens jeg sto og snakket med ham, gikk kompisen min bare avgårde og så kritiserte han meg etterpå fordi jeg snakket med "sånne" folk. Han er bare en venn så jeg brydde meg ikke så mye om det.

Hadde dette vært en kjæreste så hadde jeg nok reagert med stor irritasjon. Bortsett fra at jeg aldri kunne vært sammen med en så dømmende og feig fyr. Nei, jeg faller for de med mer selvtillit og som vet å behandle andre på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...