Gå til innhold

Hvor mye ansvar har man hvis man er med noen i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det dårlig gjort av meg å ligge med en mann i et forhold, eller er det hans ansvar uansett?

Anonymkode: 7a117...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en grunn til at du spør om det er dårlig gjort. Hva er den grunnen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig han som er verst. Det er han som bryter et løfte mot noen han liksom skal være glad i. Men det er også dårlig gjort av deg å gjøre dette mot kjæresten hans.

Ingen av partene kan egentlig innlede et sånt forhold med verdigheten i behold. (Dette forutsetter selvfølgelig at man vet at vedkommende er i et forhold).

Endret av heipådegsann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at det er et negativt personlighetstrekk å ligge med noen sin ektemann/kone... det er dårlig gjort, men til syvende og sist så er det den opptatte personens ansvar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dårlig gjort av meg å ligge med en mann i et forhold, eller er det hans ansvar uansett?

Anonymkode: 7a117...a34

Selvsagt er det dårlig gjort. Rottent, til og med. Han har selvsagt hovedansvaret, men du er i høyeste grad medskyldig.

Anonymkode: c56f7...ba6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør fordi jeg har fått tilbud fra en veldig kjekk fyr som (dessverre) er i et forhold. Men tror jeg bare dropper det.

Anonymkode: 7a117...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å bidra til at en annen kvinne blir ført bak lyset?

Hva med empati?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å bevist legge seg etter noen som er opptatt, men det er hans ansvar å være trofast.

Anonymkode: 9804e...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du blitt snurt på dama hvis hun visste dere var i et forhold, og hun fortsatt hadde hatt sex med typen din? Ja?

Der har du svaret. Ha litt empati med folk, helt utrolig hva enkelte lurer på her inne...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det dårlig gjort. Herregud, hvor er moralfølelsen til enkelte. Du gjør noe like jævlig som ham, dere er begge ansvarlige. I og med at du vet at han har kjæreste, og til sist er den som bestemmer hvem som får stikke den i deg, er det valget ene og alene ditt ansvar. Du kan ikke bare skyve all skyld over på ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre å være et dårlig medmenneske enn en dårlig kjæreste. At han er en dårlig kjæreste gjør allikevel ikke deg til noe mindre dårlig medmenneske... 

Anonymkode: e2a5f...715

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er både uetisk og dårlig gjort. Parten som er utro er definitivt verst, men jeg ville aldri ligget med noen som var opptatt. Det strider rett og slett mot alt jeg står for. Jeg syntes at en som med vitende vilje ligger med noen i et forhold gjør noe galt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den i forholder er åpenbart  værst, men den som velger å ødelegge noen psykisk (ved å delta i utroskap) er ikke særlig mye bedre. Dårlig oppdragelse vil jeg kalle det, og mangel på empati og respekt for andre mennesker

Anonymkode: 433c5...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er greit din fremtidige mann har seg på si. Så hversågod. Vil du helst at mannen din skal være tro mot deg, så er det jo greit å ikke være en man kan være utro med.

Anonymkode: 8a677...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dårlig gjort av meg å ligge med en mann i et forhold, eller er det hans ansvar uansett?

Anonymkode: 7a117...a34

Hvis du gjør det, vil karma finne veien til deg. Man har ansvar for egne handlinger når man i ditt tilfelle her VET.

Neste gang er det du selv som blir bedratt.

Anonymkode: d452b...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt om "Den gylne regel"? Synes du det er greit om typen din ligger med andre?

Anonymkode: 7b81a...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo han har dame så da er du like teit. Kutt ut. 

Anonymkode: 05904...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hans eget ansvar å ikke være utro mot kjæresten sin. Men det sier jo ganske mye om deg også om du blir med på det.

Anonymkode: ae3a7...4fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...