Gå til innhold

hun har mista følelsene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, ny her... fikk for ca 14 dager siden ein mindre hyggelig besked fra min kone. Hadde merka at hun var litt fraværende og "rar" i det siste, og spurte henne rett ut om det var noe som plaget henne. Fikk til svar et tårevått "jeg sliter". Hun kunne fortelle meg at hun i de siste par mnd. hadde "mista" kjærestefølelsene sin for meg. Vi har vært i lag i over 20 år, gift i 10. Vi møttes som unge, og har nå tre barn fra 8 til 14 år.

Hun var villig til å prøve å lete opp igjen disse følelsene, men kunne ikke si at hun ville klare dette. Spurte om det var noe jeg kunne bidra med, om det var noe jeg hadde gjort for at hun evt føler sånn nå, men det klarer hun ikke svare på. Sier at hun er kjempefornøyd med slik det har vert mtp jobbmengde osv.

Selfølgelig har vi hatt våre runder med sjalusi og kanskje lett skeivfordeling i interresse for sex - der jeg har noe mer lyst en henne, men dette hadde ikke noe med dette å gjøre fikk jeg besked om. Hun bedyrer at det ikke er noen andre inni bildet.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem, hun ville gjerne fortsette med en suss og en stryk i ny og ne, men ingen sex fordi hun føler meg kun som venn og ikke tenner på meg sånn for tiden.

Jeg har det ikke godt nå for tiden, går og grubler masse, jeg føler det litt sånn at etter maange års samliv, vil følelsene legge seg på et rolig nivå uten noe "forelskelsesfølelse" til stadighet, men kanskje er det dette hun savner...

Vi prater veldig godt om ting, og jeg har også krevd at vi skal ta en tur til familiekontoret, og dette ville hun vere med på. Hun er instillt på å prøve.

Det jeg også tenker litt på, er om at hun skulle finne følelsene sine igjen, klarer jeg da og stole på henne? vil de vare? eller blir det samme suppa så snart noe endrer seg... Tror vi har litt forskjellig syn på gode og onde dager. Føler det er litt enkelt å gi opp... men hva vet jeg.

Jeg tenker at det alltid vil svinge litt i et langt forhold, og at det er viktig å fokusere på det positive, så vil følelsene følge litt med.

 

Litt godt å få skrive litt og lufte ut.

Anonymkode: b1baf...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har vert i samme situasjon? noen råd eller tips? Erfaring med familiekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun følt på dette? 

Får dere til å reise bort dere to innimellom?

Anonymkode: a448c...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det slik at hun har følt det kanskje litt over tid, men de siste par mnd det har gjort seg gjeldende.

Ikke så enkelt å komme fra for begge, men har foreslått det, hun trodde ikke det ville være noe fordel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

Dette er sånn som skjer når mannen er for tilgjengelig for kvinnen. Det kan skje etter 2 år, og det kan skje etter 20 år. Det virker på meg som at du er villig til å "gjøre alt" for å vekke følelsene hennes igjen, noe som er forståelig, men i realiteten er du nødt til å oppføre deg stikk motsatt: som om det er ett fett for deg.

Kvinner vil alltid ha noen de oppfatter som bedre enn seg selv, og den oppfattelsen opprettholdes best ved å ikke sette dama foran alt annet. I det minste må du sidestille jobb, karriere og andre sosiale relasjoner med henne, og kanskje til og med sette disse tingene først.

Foreslår at du leser deg litt opp på marriedmanredpill (på Reddit) hvis du vil ha gode råd om hvordan du kan snu det her. For dette er ikke tidspunktet å være "snill gutt", og tro at det skal  forandre noe. Dette er tiden for "dread game" og emosjonell manipulering på høyt nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Dette er sånn som skjer når mannen er for tilgjengelig for kvinnen. Det kan skje etter 2 år, og det kan skje etter 20 år. Det virker på meg som at du er villig til å "gjøre alt" for å vekke følelsene hennes igjen, noe som er forståelig, men i realiteten er du nødt til å oppføre deg stikk motsatt: som om det er ett fett for deg.

Kvinner vil alltid ha noen de oppfatter som bedre enn seg selv, og den oppfattelsen opprettholdes best ved å ikke sette dama foran alt annet. I det minste må du sidestille jobb, karriere og andre sosiale relasjoner med henne, og kanskje til og med sette disse tingene først.

Foreslår at du leser deg litt opp på marriedmanredpill (på Reddit) hvis du vil ha gode råd om hvordan du kan snu det her. For dette er ikke tidspunktet å være "snill gutt", og tro at det skal  forandre noe. Dette er tiden for "dread game" og emosjonell manipulering på høyt nivå. 

Okey, du kunne vel ikke vært mer på jordet!

Kvinner flest ønsker det motsatte, en mann som SER dem, ikke bare får hverdagen til å gå rundt og en å ha sex med. Det virker som menn synes det er nok. Det gjør ikke de fleste kvinner.

Å spille som om det er ett fett som deg, ts, er oppskriften på et sikkert brudd, da kommer hun til å føle at det IHVERTFALL ikke er noe håp! Vis heller hvor mye du ønsker å beholde henne!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Dette er sånn som skjer når mannen er for tilgjengelig for kvinnen. Det kan skje etter 2 år, og det kan skje etter 20 år. Det virker på meg som at du er villig til å "gjøre alt" for å vekke følelsene hennes igjen, noe som er forståelig, men i realiteten er du nødt til å oppføre deg stikk motsatt: som om det er ett fett for deg.

Kvinner vil alltid ha noen de oppfatter som bedre enn seg selv, og den oppfattelsen opprettholdes best ved å ikke sette dama foran alt annet. I det minste må du sidestille jobb, karriere og andre sosiale relasjoner med henne, og kanskje til og med sette disse tingene først.

Foreslår at du leser deg litt opp på marriedmanredpill (på Reddit) hvis du vil ha gode råd om hvordan du kan snu det her. For dette er ikke tidspunktet å være "snill gutt", og tro at det skal  forandre noe. Dette er tiden for "dread game" og emosjonell manipulering på høyt nivå. 

Er for så vidt enig i grunntanken her. Men det er ikke alltid slik du beskriver det, damer er også forskjellige. 

 

Uansett så tjener nok ts mest på å være selvstendig. Vise at du bryr deg, men gi inntrykk av at du klarer deg selv også. Å klenge seg på henne, vil bare gjøre vondt verre. Heller gjøre ditt for å være mindre tilgjengelig, ha dit eget liv. Fravær øker interesse. 

 

Ofte henger kvinner med mannen sin lenge etter at interessen har droppet, men når de finner noen eller har noen andre i bakhodet. Da ønsker de mannen vekk. Sier ikke det er tilfellet her men det er ikke utenkelig. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
10 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Okey, du kunne vel ikke vært mer på jordet!

Kvinner flest ønsker det motsatte, en mann som SER dem, ikke bare får hverdagen til å gå rundt og en å ha sex med. Det virker som menn synes det er nok. Det gjør ikke de fleste kvinner.

Å spille som om det er ett fett som deg, ts, er oppskriften på et sikkert brudd, da kommer hun til å føle at det IHVERTFALL ikke er noe håp! Vis heller hvor mye du ønsker å beholde henne!

Det er sånn dere ønsker å fungere, men det er ikke sånn dere fungerer. Dette handler om instinkter, og ikke bevisste tenningsmønstre. Det han bl.a. bør gjøre nå er å dyrke andre kvinnelige bekjentskaper. Dersom han har noen venninner, er dette tiden å begynne å henge mer med dem. Kona trenger å føle på at han lett kan få noen andre, og at han  selv ikke hadde vært fremmed for det, dersom følelsene hennes for ham skal vekkes til live igjen.

Det dummeste han kan gjøre nå er å oppføre seg som om han er på kne etter henne, ettersom det kun vil gjøre ham mindre attraktiv i hennes øyne. "Det finnes andre fisk i havet" bør være hans mantra fremover. Dersom han virkelig klarer å tro på det, og kanskje til og med inneha en positiv holdning til at det ikke nødvendigvis kommer til å vare mellom ham og kona, vil han også ha den rette holdningen og attityden som gjør at kona kan tenne på ham igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er et godt tegn at hun vil forsøke å finne følelsene igjen. Tips....det er jo ikke så lett når man ikke vet noe om dere. Men hva med en «kjærestekveld» i uka, skaff dere en barnevakt som kommer en fast dag i uken, som tar seg av barn; lekser middag legging osv....slik at dere kan bare nyte hverandres selskap. Ville ikke bare gått for middagsdate, men også opplevelser man kan ha samtaler rundt senere, kanskje hun ser nye sider ved deg som kan vekke følelser. Kommer jo veldig an på hva slags mennesker dere er, men kan jo være alt fra kunstutstilling, gokart, klatring, konsert, piknik i solnedgangen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ny her... fikk for ca 14 dager siden ein mindre hyggelig besked fra min kone. Hadde merka at hun var litt fraværende og "rar" i det siste, og spurte henne rett ut om det var noe som plaget henne. Fikk til svar et tårevått "jeg sliter". Hun kunne fortelle meg at hun i de siste par mnd. hadde "mista" kjærestefølelsene sin for meg. Vi har vært i lag i over 20 år, gift i 10. Vi møttes som unge, og har nå tre barn fra 8 til 14 år.

Hun var villig til å prøve å lete opp igjen disse følelsene, men kunne ikke si at hun ville klare dette. Spurte om det var noe jeg kunne bidra med, om det var noe jeg hadde gjort for at hun evt føler sånn nå, men det klarer hun ikke svare på. Sier at hun er kjempefornøyd med slik det har vert mtp jobbmengde osv.

Selfølgelig har vi hatt våre runder med sjalusi og kanskje lett skeivfordeling i interresse for sex - der jeg har noe mer lyst en henne, men dette hadde ikke noe med dette å gjøre fikk jeg besked om. Hun bedyrer at det ikke er noen andre inni bildet.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem, hun ville gjerne fortsette med en suss og en stryk i ny og ne, men ingen sex fordi hun føler meg kun som venn og ikke tenner på meg sånn for tiden.

Jeg har det ikke godt nå for tiden, går og grubler masse, jeg føler det litt sånn at etter maange års samliv, vil følelsene legge seg på et rolig nivå uten noe "forelskelsesfølelse" til stadighet, men kanskje er det dette hun savner...

Vi prater veldig godt om ting, og jeg har også krevd at vi skal ta en tur til familiekontoret, og dette ville hun vere med på. Hun er instillt på å prøve.

Det jeg også tenker litt på, er om at hun skulle finne følelsene sine igjen, klarer jeg da og stole på henne? vil de vare? eller blir det samme suppa så snart noe endrer seg... Tror vi har litt forskjellig syn på gode og onde dager. Føler det er litt enkelt å gi opp... men hva vet jeg.

Jeg tenker at det alltid vil svinge litt i et langt forhold, og at det er viktig å fokusere på det positive, så vil følelsene følge litt med.

 

Litt godt å få skrive litt og lufte ut.

Anonymkode: b1baf...0a3

Dere har vert sammen i 20 år ( 10 år som samboere) og kanskje var det en underliggende årsak til at Dere valgte å vente å inngå ekteskap.  Barna er 8-14 år og hvilket vil sei at  han / hun på 14 kanskje skal  konfirmeres i år,og Dere har en  positiv opplevelse  å se fremtil der.   Om noen uker står ferien for døren,og kanskje kan hele familien finne på noe positivt saman.   Tenk deg en hypotetisk tanke  at du plutseleg vant mange millioner i Lotto ,og hvordan det hadde  endret på livstilen hos  familien.    Kanskje har du og kona bare  rett og slett behov for litt avslastning,og reise noen dager til dansegalla e.l  og "slå ut håret".    Kanskje kan barna vera hos noen slekt eller bekjente medan dere unner der noen dager borte saman på eit hotell /arangemang evntl. saman med gode venner.   

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Det er sånn dere ønsker å fungere, men det er ikke sånn dere fungerer. Dette handler om instinkter, og ikke bevisste tenningsmønstre. Det han bl.a. bør gjøre nå er å dyrke andre kvinnelige bekjentskaper. Dersom han har noen venninner, er dette tiden å begynne å henge mer med dem. Kona trenger å føle på at han lett kan få noen andre, og at han  selv ikke hadde vært fremmed for det, dersom følelsene hennes for ham skal vekkes til live igjen.

Det dummeste han kan gjøre nå er å oppføre seg som om han er på kne etter henne, ettersom det kun vil gjøre ham mindre attraktiv i hennes øyne. "Det finnes andre fisk i havet" bør være hans mantra fremover. Dersom han virkelig klarer å tro på det, og kanskje til og med inneha en positiv holdning til at det ikke nødvendigvis kommer til å vare mellom ham og kona, vil han også ha den rette holdningen og attityden som gjør at kona kan tenne på ham igjen. 

Jeg er veldig lei av fenomenet "menn forteller kvinner hvordan de egentlig vil ha det".

Jeg vil si det kommer an på hvordan samlivet har vært fra før. Dersom dette er mann som ikke har hørt kona ønske seg mer fellesskap, romantikk og partid, så kan det være vanskelig for ham å lykkes med en slik endring nå. Hun vil sikkert synes det er bittert at han først nå gidder, når han ikke får sex lenger og skilsmissen truer på horisonten. Hadde han brydd seg hadde han hørt på henne før, kan hun tenke. Hvis han velger å bli den perfekte ektemann nå, så bør det følge med en overbevisende forklaring som gjør at hun forstår at han faktisk har innsett noe og ønsker å gjøre dette for henne.

Å begynne å henge med venninner eller spille andre spill, er idiotisk. Det kan bare funke i tilfeller hvor paret er fjorten år.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeleWasShite skrev:

Dette er sånn som skjer når mannen er for tilgjengelig for kvinnen. Det kan skje etter 2 år, og det kan skje etter 20 år. Det virker på meg som at du er villig til å "gjøre alt" for å vekke følelsene hennes igjen, noe som er forståelig, men i realiteten er du nødt til å oppføre deg stikk motsatt: som om det er ett fett for deg.

Kvinner vil alltid ha noen de oppfatter som bedre enn seg selv, og den oppfattelsen opprettholdes best ved å ikke sette dama foran alt annet. I det minste må du sidestille jobb, karriere og andre sosiale relasjoner med henne, og kanskje til og med sette disse tingene først.

Foreslår at du leser deg litt opp på marriedmanredpill (på Reddit) hvis du vil ha gode råd om hvordan du kan snu det her. For dette er ikke tidspunktet å være "snill gutt", og tro at det skal  forandre noe. Dette er tiden for "dread game" og emosjonell manipulering på høyt nivå. 

Atte hva ? 

Hadde jeg vært dama og mannen min da hadde fulgt disse rådene så hadde i alle fall IKKE følelsene kommet tilbake men jeg hadde heller innsett at ja, forholdet var over 

Anonymkode: 04d61...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke noen fasit her. Alt kommer jo an på hvordan du er, og hvordan dama er. Kanskje ikke en gang hvem hun var, men hvem hun har blitt.

I mitt tilfelle var det mannen som gikk, og det på et tidspunkt hvor jeg forventet at vi skulle bli tettere sveiset sammen, jeg hadde ikke lyst/krefter til spill og knakk genuint sammen og sørget. I ettertid bygde jeg meg opp, og ble ytre sett til en person som eksen mer respekterte, og faktisk virker ikke så reint lite betatt av. Ikke bare skryter han av meg, både til meg og så jeg hører på, men tom sier positive ting "bak ryggen min" som jeg da før høre i ettertid av andre. Men for meg virker nettopp DET avtennende, det at han reagerer så ulikt etter hvordan ting er blitt i det ytre. Jeg føler meg ikke trygg hos ham, og oppdager hvor mye det faktisk betyr. I starten hadde jeg en drøm om at vi skulle bli sammen igjen, men han har nok gjort en litt for god jobb med å overbevise meg om at det var en dårlig ide at vi er sammen. For nå vil ikke jeg, og synes bare at han er klengete. 

Anonymkode: 56dc9...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun finner følelsene tilbake kan du stole på hun ja. Pga mange år sammen har hun jo uten tvil en dyp kjærlighet for deg og den forsvinner ikke bare sånn, selvom kjærestefølelsene kan forsvinne. Spørsmålet er egentlig; hvordan kjæreste er du for at hun skal føle seg som en kjæreste for deg? Får du hun til å føle seg fin og sexy? Hjelper du til hjemme i husholdningen så dere fungerer som et team eller må hun mase på deg for å rydde og vaske? Setter du av tid til romanse (da mener jeg ikke bare sex) eller har du blitt altfor komfortabel med at hun "er der uansett" at du sitter måned etter måned å slapper av foran tven i fred?

Anonymkode: 530a9...9f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeleWasShite skrev:

Det er sånn dere ønsker å fungere, men det er ikke sånn dere fungerer. Dette handler om instinkter, og ikke bevisste tenningsmønstre. Det han bl.a. bør gjøre nå er å dyrke andre kvinnelige bekjentskaper. Dersom han har noen venninner, er dette tiden å begynne å henge mer med dem. Kona trenger å føle på at han lett kan få noen andre, og at han  selv ikke hadde vært fremmed for det, dersom følelsene hennes for ham skal vekkes til live igjen.

Det dummeste han kan gjøre nå er å oppføre seg som om han er på kne etter henne, ettersom det kun vil gjøre ham mindre attraktiv i hennes øyne. "Det finnes andre fisk i havet" bør være hans mantra fremover. Dersom han virkelig klarer å tro på det, og kanskje til og med inneha en positiv holdning til at det ikke nødvendigvis kommer til å vare mellom ham og kona, vil han også ha den rette holdningen og attityden som gjør at kona kan tenne på ham igjen. 

Jeg er enig med deg, og jeg er kvinne. Ikke fordi jeg har så lyst til å være det, men fordi jeg ser det er det eneste som fungerer i praksis. Jeg har sett tilfelle etter tilfelle etter tilfelle hvor kvinner faller for menn som gjør som de vil, ikke et eneste tilfelle hvor en kvinne faller for en mann som forsøker å oppfylle hennes krav.

Det sagt, så er man ikke lengre verken gode kjærester eller foreldre når det har kommet så langt at man må dra inn andre menn eller kvinner for å statuere at man er attraktiv. Jeg vil faktisk kalle det å omgi seg med kvinnelige venner som et stakkarslig forsøk på å få oppmerksomhet (ja, jeg har opplevd det flere ganger, det gir meg avsmak). Det finnes plenty av måter å finne sin egen vei, og la være å jenke seg, uten at man må dra inn tredjepersoner i et forhold.

Og så finnes det "bivirkninger" av å øke sin egen verdi:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ettertid bygde jeg meg opp, og ble ytre sett til en person som eksen mer respekterte, og faktisk virker ikke så reint lite betatt av. Ikke bare skryter han av meg, både til meg og så jeg hører på, men tom sier positive ting "bak ryggen min" som jeg da før høre i ettertid av andre. Men for meg virker nettopp DET avtennende, det at han reagerer så ulikt etter hvordan ting er blitt i det ytre. Jeg føler meg ikke trygg hos ham, og oppdager hvor mye det faktisk betyr. I starten hadde jeg en drøm om at vi skulle bli sammen igjen, men han har nok gjort en litt for god jobb med å overbevise meg om at det var en dårlig ide at vi er sammen. For nå vil ikke jeg, og synes bare at han er klengete. 

Anonymkode: 56dc9...e3d

Den som betydde noe før, da man følte seg stakkarslig og liten, gjør det ikke nødvendigvis lengre, når man føler seg som en ok person.

Anonymkode: 0f54e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Jeg er veldig lei av fenomenet "menn forteller kvinner hvordan de egentlig vil ha det".

Jeg vil si det kommer an på hvordan samlivet har vært fra før. Dersom dette er mann som ikke har hørt kona ønske seg mer fellesskap, romantikk og partid, så kan det være vanskelig for ham å lykkes med en slik endring nå. Hun vil sikkert synes det er bittert at han først nå gidder, når han ikke får sex lenger og skilsmissen truer på horisonten. Hadde han brydd seg hadde han hørt på henne før, kan hun tenke. Hvis han velger å bli den perfekte ektemann nå, så bør det følge med en overbevisende forklaring som gjør at hun forstår at han faktisk har innsett noe og ønsker å gjøre dette for henne.

Å begynne å henge med venninner eller spille andre spill, er idiotisk. Det kan bare funke i tilfeller hvor paret er fjorten år.

Har ikke vært noe spesifikt ønske om mer romantikk ol. Har heller ingenting med sex eller mangelen på dette å gjøre heller. Vi har forsåvidt alltid «sett» hverandre i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulla Ullsokk skrev:

Okey, du kunne vel ikke vært mer på jordet!

Kvinner flest ønsker det motsatte, en mann som SER dem, ikke bare får hverdagen til å gå rundt og en å ha sex med. Det virker som menn synes det er nok. Det gjør ikke de fleste kvinner.

Å spille som om det er ett fett som deg, ts, er oppskriften på et sikkert brudd, da kommer hun til å føle at det IHVERTFALL ikke er noe håp! Vis heller hvor mye du ønsker å beholde henne!

Hva med å bare vise emosjonell interesse og å være litt mer fraværede seksuelt?

Anonymkode: 6a367...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare vise emosjonell interesse og å være litt mer fraværede seksuelt?

Anonymkode: 6a367...83d

Det er det jeg gjør nå, ingen sexfremstøt, bla a fordi hun har sagt dette er ikke aktuelt når hun ikke føler noe for meg, men blir jo da også uinterresant for meg. På det emosjonelle, så viser jeg at jeg er der for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PeleWasShite skrev:

Det er sånn dere ønsker å fungere, men det er ikke sånn dere fungerer. Dette handler om instinkter, og ikke bevisste tenningsmønstre. Det han bl.a. bør gjøre nå er å dyrke andre kvinnelige bekjentskaper. Dersom han har noen venninner, er dette tiden å begynne å henge mer med dem. Kona trenger å føle på at han lett kan få noen andre, og at han  selv ikke hadde vært fremmed for det, dersom følelsene hennes for ham skal vekkes til live igjen.

Det dummeste han kan gjøre nå er å oppføre seg som om han er på kne etter henne, ettersom det kun vil gjøre ham mindre attraktiv i hennes øyne. "Det finnes andre fisk i havet" bør være hans mantra fremover. Dersom han virkelig klarer å tro på det, og kanskje til og med inneha en positiv holdning til at det ikke nødvendigvis kommer til å vare mellom ham og kona, vil han også ha den rette holdningen og attityden som gjør at kona kan tenne på ham igjen. 

Dette gjelder kanskje tenåringer og noen få voksne. 

De aller fleste savner at mannen ser dem. De får komplimenter ute, men ikke hjemme fra han de elsker. Til slutt føler de seg usynlige og da er det lettere å falle for smiger fra en annen. Dette er jo klassisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...