Gå til innhold

Ikke invitert i konfirmasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan dere lage en konfirmasjon til en kranglete familiedrama. At det i det hele tatt vurderes at far til barnet ikke skal ha med partner gjennom flere år er bare helt, utrulig frekt.

Jeg forstår far blir sint og ikke godtar bli behandlet på denne måten. Når det ikke ligger annen grunn enn at konfirmanten ikke vil ha samboeren hans der. Blir ikke en koselig dag nå uannsett utfall. 

Hadde jeg fått beskjed om at min partner ikke var ønsket i min datters konfirmasjon. Hadde det vært veldig vanskelig for meg om jeg skulle svelge det eller ikke. Skal far sitte der og fortelle at samboeren hans ikke var ønsket av moren og konfirmanten når det blir spørsmål hvor hun er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Slik jeg ser det, er to løsninger her, enten så gir hun etter for fars "trusler" eller så mister  hun mest sannsynligvis kontakten med de få familiemedlemmene på fars side som hun har kontakt med. Jeg snakker med henne, og gjør mitt beste for å veilede henne.

Det er akkurat dette. At han setter henne i en umulig posisjon hvor hun må velge. Det er rett og slett skadelig oppførsel overfor et barn av noen som skal sørge for trygge og stabile omgivelser. Mulig jeg tar munnen for full her nå, men det kan tyde på at det handler om hans behov og ikke sin datters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det er akkurat det er far som har gjort enn voksen mann.

Du har rett en på 14 år har mer ansvar enn en voksen mann :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Helt rett en på 14 skal være mer voksen mann som er 35 pluss :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er akkurat det er far som har gjort enn voksen mann.

Du har rett en på 14 år har mer ansvar enn en voksen mann :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

hæ?

Han vil jo ikke være far, det er jo en ærlig sak det. Kanskje han ikke engang ville at mor skulle beholde, men hun valgte å få barn vitende om at det ikke var ønsket. 

 

Og jeg sa jo at moren skulle ta ansvar - da barn ofte er irrasjonelle. Er jo bare hinsides frekt å ikke invitere par/kjernefamilier - da unnlater man heller begge. 

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt rett en på 14 skal være mer voksen mann som er 35 pluss :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

hvorfor svarer du deg selv? 

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

hæ?

Han vil jo ikke være far, det er jo en ærlig sak det. Kanskje han ikke engang ville at mor skulle beholde, men hun valgte å få barn vitende om at det ikke var ønsket. 

 

Og jeg sa jo at moren skulle ta ansvar - da barn ofte er irrasjonelle. Er jo bare hinsides frekt å ikke invitere par/kjernefamilier - da unnlater man heller begge. 

Anonymkode: 8e808...91a

Liker innleggene sine.. :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt rett en på 14 skal være mer voksen mann som er 35 pluss :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Om ikke barnet klarer å opptre normalt, så må såklart moren ta ansvar og ikke være frekk mot uskyldige.
Enten ber man begge, eller ingen. Ingen har sagt at det forventes at jenteungen skal være mer voksen enn faren sin? - men det forventes jo at hun ikke er slem og kvass mot uskyldige mennesker.

Han vil jo ikke være far, og har en egen familie. om hun ønsker kontakt med han og at han skal ombestemme seg, så hjelper det jo ikke å være slem mot de han elsker mer

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Om ikke barnet klarer å opptre normalt, så må såklart moren ta ansvar og ikke være frekk mot uskyldige.
Enten ber man begge, eller ingen. Ingen har sagt at det forventes at jenteungen skal være mer voksen enn faren sin? - men det forventes jo at hun ikke er slem og kvass mot uskyldige mennesker.

Han vil jo ikke være far, og har en egen familie. om hun ønsker kontakt med han og at han skal ombestemme seg, så hjelper det jo ikke å være slem mot de han elsker mer

Anonymkode: 8e808...91a

Det er jo akkurat det du sier HUN skla være mer moden og voksen enn faren :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydligvis ikke for jenteungen som er trass, og for de som betaler for "pengeinnsamlingdagen" hennes. Enter ber man begge, eller ingen.

Anonymkode: 8e808...91a

Og jeg har sagt hun trugt kan droppe begge. Om det er en pengeinnsamlingsdag så forstår jeg ikke hvorfor folk ønsler å komme eller å støtte i det hele tatt.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat det du sier HUN skla være mer moden og voksen enn faren :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Nei, hun skal bare ikke være slem. At han ikke ønsket barn er ikke umodent. Han er jo moden som står opp for kjernefamilien sin som er viktigst for han, og setter foten ned når de blir behandlet dårlig/urettferdig. 

Anonymkode: 8e808...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, hun skal bare ikke være slem. At han ikke ønsket barn er ikke umodent. Han er jo moden som står opp for kjernefamilien sin som er viktigst for han, og setter foten ned når de blir behandlet dårlig/urettferdig. 

Anonymkode: 8e808...91a

You have learned :P

Anonymkode: 0240e...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har sagt hun trugt kan droppe begge. Om det er en pengeinnsamlingsdag så forstår jeg ikke hvorfor folk ønsler å komme eller å støtte i det hele tatt.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

Er jo stort sett det konfirasjon er. de færreste ungdom ønsker å konfimeres fordi de absolutt vil markere at de er kristne, eller motsatt - det er veldig unødvendig. Og de fleste får inn over 40 000 på den dagen i gaver. 

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

TS her!

Dette skapte jammen engasjement! For å klargjøre et par ting; Far har tidligere bekreftet at han betaler en del av konfirmasjonen, og om han trekker seg på det, så er det ikke så nøye, dette betaler jeg gladelig selv. Det handler definitivt IKKE om penger.

Han har ikke vært i direkte kontakt med datteren på mange år. De årlige treffene de har hatt har vært satt i stand av et annet familiemedlem. Dette familiemedlemmet betyr mye for henne, og hun ser nå at hun kan miste kontakten med denne personen om hun står på sitt ifht fars samboer. Hun er ikke bortskjemt prinsesse som ikke skjønner skikk og bruk, men en svært såret ung kvinne som har ønsket kontakt med faren sin bestandig, men blitt avvist. Og det blir hun nok en gang, da han velger å sette samboeren sin gjennom 3 år foran sitt biologiske barn. Han er invitert som en forsøk på å opprettholde den minimale kontakten de har i dag, og hun ønsker at han skal være der. Det har hun vært veldig tydelig på.

Jeg ser at det er to ulike syn her i tråden, og jeg har lest tråden nøye, og takker for alle innspill. 

Slik jeg ser det, er to løsninger her, enten så gir hun etter for fars "trusler" eller så mister  hun mest sannsynligvis kontakten med de få familiemedlemmene på fars side som hun har kontakt med. Jeg snakker med henne, og gjør mitt beste for å veilede henne.

Hva vil du angre mest på når du blir voksen og ser tilbake på konfirmasjonsdagen din?

Anonymkode: 0a4d8...f29

Da må jeg bare spørre siden det er veldig relevant for hans oppførsel; var barnet ønsket fra hans side eller var det slik at han ble presset til å være far mot sin vilje?

Anonymkode: 667d9...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C0smos
På 16.4.2018 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Altså, far betaler endel av selskapet og opplever at den trassige tenåringen nekter å invitere samboeren hans, med mors velsignelse? Jeg hadde blitt ganske forbanna selv, om det var meg... En ting er at han har vært en dårlig far, men selv en trassig tenåring må vel skjønne at forholdet deres IKKE kommer til å bli bedre ved på demonstrere gjennom å ikke invitere fars samboer? Og om tenåringen ikke skjønner, burde mor virkelig ha skjønt det og satt ned foten! Helt uakseptabelt fra begge to, uten at jeg på noen måte forsvarer fars reaksjon (jeg kan også godt se for meg at hans familie ble veldig skuffet over en slik demonstrasjon også, det er ikke sikkert de trengte så mye overtalelse fra far for å droppe selskapet...)

Anonymkode: d4e91...ea7

Dette. Skjønner jo ts sin datter kjempegodt, men ts har som mor et ansvar her om å opptre voksent. Hadde såklart bedt samboern hans også, eller ingen av de. 

Men ts, kan jeg spørre om noe? Var dette barnet noe dere planla og ønsket begge to, eller noe du gjennomførte når du var klar over at barnet ikke ville bli tatt imot av far? Isåfall har han jo ikke gjort noe galt, såfremt han betaer bidragene han skal.


Ryddet for slettet innlegg i sitat og svar til dette. Edie, mod.

Endret av C0smos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo stort sett det konfirasjon er. de færreste ungdom ønsker å konfimeres fordi de absolutt vil markere at de er kristne, eller motsatt - det er veldig unødvendig. Og de fleste får inn over 40 000 på den dagen i gaver. 

Anonymkode: 8e808...91a

Jeg valgte å ikke konfirmere meg vel viten om konsekvensene det fikk. Fikk inn 80 000 likevel fordi ting skal være likt, og folk mente det stod respekt av valget.. Tror ikke selve konfirmasjonen har så mye å si lenger. Man er uansett i en tid man trenger hest eller moped. Evt Mac.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen her. 

Ser at flere tror at far ble tvunget til å bli far. Vi var i et seriøst forhold som særboere, og barnet var ønsket. Han har ikke barn med sin nåværende samboer. Valget om å ikke ha samvær har vært helt og holdet hans, jeg har gjort det jeg kunne. Blant annet vært på FVK alene for å få hjelp til dette.

I frykt for å miste kontakt med et kjært familiemedlem har hun nå sendt SMS til far og sagt at samboer kan komme. Og fått til svar at det var "fint, for da kommer de andre familiemedlemmene som er invitert" Så her har en 15 åring vært mer voksen enn en mann på over 50 år. 

Anonymkode: 0a4d8...f29

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen her. 

Ser at flere tror at far ble tvunget til å bli far. Vi var i et seriøst forhold som særboere, og barnet var ønsket. Han har ikke barn med sin nåværende samboer. Valget om å ikke ha samvær har vært helt og holdet hans, jeg har gjort det jeg kunne. Blant annet vært på FVK alene for å få hjelp til dette.

I frykt for å miste kontakt med et kjært familiemedlem har hun nå sendt SMS til far og sagt at samboer kan komme. Og fått til svar at det var "fint, for da kommer de andre familiemedlemmene som er invitert" Så her har en 15 åring vært mer voksen enn en mann på over 50 år. 

Anonymkode: 0a4d8...f29

Hvordan skulle dere oppdra barnet sammen i forksjelige hjem?....

Nei, hun har oppført seg helt normalt - og ikke vært slem. Han har stått opp for hovedfamilien sin som blir tråkket på, ikke noe "lite voksent" med det. Alle vet at man ber par

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen her. 

Ser at flere tror at far ble tvunget til å bli far. Vi var i et seriøst forhold som særboere, og barnet var ønsket. Han har ikke barn med sin nåværende samboer. Valget om å ikke ha samvær har vært helt og holdet hans, jeg har gjort det jeg kunne. Blant annet vært på FVK alene for å få hjelp til dette.

I frykt for å miste kontakt med et kjært familiemedlem har hun nå sendt SMS til far og sagt at samboer kan komme. Og fått til svar at det var "fint, for da kommer de andre familiemedlemmene som er invitert" Så her har en 15 åring vært mer voksen enn en mann på over 50 år. 

Anonymkode: 0a4d8...f29

Stakkars barn. Godt du står ved hennes side. Tror nok dette var en av mange spikre i kista for hennes respekt for far.
Godt han har noen å holde hånden til. Feige faen.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts igjen her. 

Ser at flere tror at far ble tvunget til å bli far. Vi var i et seriøst forhold som særboere, og barnet var ønsket. Han har ikke barn med sin nåværende samboer. Valget om å ikke ha samvær har vært helt og holdet hans, jeg har gjort det jeg kunne. Blant annet vært på FVK alene for å få hjelp til dette.

I frykt for å miste kontakt med et kjært familiemedlem har hun nå sendt SMS til far og sagt at samboer kan komme. Og fått til svar at det var "fint, for da kommer de andre familiemedlemmene som er invitert" Så her har en 15 åring vært mer voksen enn en mann på over 50 år. 

Anonymkode: 0a4d8...f29

Så moden hadde ikke jeg vært på den alderen. Kudos til henne for det. I mitt tilfelle hadde jeg droppet å invitere begge to (og ikke bare en av dem) og betalt alt selv, evt valgt å ikke konfirmere meg, men da vært innforstått med at forholdet til den siden av familien hadde vært tapt. Skjønner godt at hun ikke vil risikere det. Bare synd at en 15-åring må være den som tar initiativet til et godt forhold med den siden av familien og at faren ikke har gjort det fra hun var mye yngre. Veldig sår situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, LadyLa said:

Du inviterer par uansett. Om det er dåp, konfirmasjon eller bryllup.. Tror det er en sunn lærdom for konfirmanten. «Du kan ikke alltid få det som du vil..» 

Vett du hva! Det der er så jævlig provoserende og kunnskapsløst sagt at du burde skjemmes. 

En femtenåring med skilte foreldre har allerede lært på en jævla hard måte at hun "ikke alltid får det som hun vil". Mest sannsynlig dreier livet hennes seg etter skilsmissen om å tilfredsstille foreldres forhåpninger, senke egen dårlig samvittighet og skyld, og hele tiden sette seg selv sist. 

Revet opp fra hus og hjem, forholde seg til to hjem, flytte fra venner, kanskje bytte skole, gå glipp av det sosiale som skjer når hun skal på samvær, dårligere råd, mi Dre rutiner, mindre oppfølging. 

Det er f*** meg så tøft å være skilsmissebarn i tenårene - uavhengig av hvor mye foreldrene prøver å overbevise seg selv om at de gjør en super jobb og barna har det såååå godt! 

Usympatisk bullshit! 

Hilsen skilsmissebarn av ressurssterke foreldre! 

Anonymkode: bbbfe...be0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...