Gå til innhold

Ikke invitert i konfirmasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror helt ærlig at datteren din kan komme til å angre resten av livet hvis hun turer frem med den avgjørelsen. Det kommer jo ingen ting godt ut av at det. Kan du se for deg noe positivt? Enten så kommer far tross alt, kanskje ikke. Kanskje kommer hverken han eller flere av familiemedlemmene og dette vil lage arr hos datteren din som blir vonde å bære.

Her må du være den voksne og gi klar beskjed om at samboeren også må inviteres, så får vi håpe hun er den voksne her og kommer tross alt. Jeg hadde nok slitt med den biten, må jeg innrømme.  

Anonymkode: c02f9...ba0

Jeg angret ikke.

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde nok jeg gjort om det var min far, jeg hadde ikke vært respektløs ovenfor en uskyldig tredjepart og hovedfamilien hans. Hjelper jo ikke på forholdet uansett å være bisk og frekk på trass. Han har ikke hatt interesse for å ha henne i livet sitt, og det sier jo sitt (og er jo helt greit for så vidt, man skal ikke bli tvingt til å være forelder liksom).

Men ærlig talt, om man betaler for en fest (som er relativt uviktig samt dyr) - så styrer man også gjestelisten.

Anonymkode: 8e808...91a

Nei. Man har faktisk plikt til å birdra økonomisk i sine barns konfirmasjon. Jeg er pliktig til å støtte mitt barn økonomisk så lenge han går på vgs, men jeg kan ikke bestemme hvilken linje han skal gå. Når vi snakker om så store barn, så bestemmer de faktisk mye selv.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helt ærlig at datteren din kan komme til å angre resten av livet hvis hun turer frem med den avgjørelsen. Det kommer jo ingen ting godt ut av at det. Kan du se for deg noe positivt? Enten så kommer far tross alt, kanskje ikke. Kanskje kommer hverken han eller flere av familiemedlemmene og dette vil lage arr hos datteren din som blir vonde å bære.

Her må du være den voksne og gi klar beskjed om at samboeren også må inviteres, så får vi håpe hun er den voksne her og kommer tross alt. Jeg hadde nok slitt med den biten, må jeg innrømme.  

Anonymkode: c02f9...ba0

Tror ikke datteren kommer til å angre. Han har aldri vært der før og nå lager han ett helvette for å få sin vilje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angret ikke.

Anonymkode: 0240e...6be

Er du datteren din ts?   Selv om du ikke angret, så betyr vel ikke det at datteren til ts ikke vil gjøre det.

Anonymkode: c02f9...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fluffe skrev:

Tror ikke datteren kommer til å angre. Han har aldri vært der før og nå lager han ett helvette for å få sin vilje.

Men dette handler jo ikke bare om faren, men store deles av farssiden som hun tross alt har kontakt med.

Anonymkode: c02f9...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er du datteren din ts?   Selv om du ikke angret, så betyr vel ikke det at datteren til ts ikke vil gjøre det.

Anonymkode: c02f9...ba0

Jeg bare sier at det er ikke sikkert hun kommer til angre, dette høres ikke ut som faren og familien hans er noe spare, synd, man sånn er det noen ganger..

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Fluffe said:

Tror ikke datteren kommer til å angre. Han har aldri vært der før og nå lager han ett helvette for å få sin vilje.

Enig

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bare sier at det er ikke sikkert hun kommer til angre, dette høres ikke ut som faren og familien hans er noe spare, synd, man sånn er det noen ganger..

Anonymkode: 0240e...6be

Dessverre.

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bare sier at det er ikke sikkert hun kommer til angre, dette høres ikke ut som faren og familien hans er noe spare, synd, man sånn er det noen ganger..

Anonymkode: 0240e...6be

"på

Anonymkode: 0240e...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Men syntes at man skal følge normal folkeskikk, ingen oppegående folk splitter par i slike selvskap. Er jo ikke sikkert han ønsket barn engang, da ts og faren aldri har vært seriøse (samboere) - så er da ikke rett å kreve noe av han. Han er villig til å betale for et selvskap, da bestemmer han også gjestelisten. Samboern til faren er hans hovedfamilie, og stemor/fars nærmeste skal jo såklart komme. 

Her er det moren sin oppgave å mekle.

 

Jeg hadde vartfal angret mest på å være trass og respektløs mot en uskyldig tredjepart, og ha tatt dette ut over familien til faren- er hun sint på faren sin, så dropp han.

Anonymkode: 8e808...91a

hvis han ikke ønsket seg barn, er det jo merkelig han skal bli så støtt og være så inmari interessert i å komme i konfirmasjonen.

Anonymkode: fcc81...9d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helt ærlig at datteren din kan komme til å angre resten av livet hvis hun turer frem med den avgjørelsen. Det kommer jo ingen ting godt ut av at det. Kan du se for deg noe positivt? Enten så kommer far tross alt, kanskje ikke. Kanskje kommer hverken han eller flere av familiemedlemmene og dette vil lage arr hos datteren din som blir vonde å bære.

Her må du være den voksne og gi klar beskjed om at samboeren også må inviteres, så får vi håpe hun er den voksne her og kommer tross alt. Jeg hadde nok slitt med den biten, må jeg innrømme.  

Anonymkode: c02f9...ba0

Jeg opplevde noe liknende og 35 år etter angrer jeg fremdeles ikke. Ikke i det hele tatt faktisk.

Anonymkode: fcc81...9d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, far betaler endel av selskapet og opplever at den trassige tenåringen nekter å invitere samboeren hans, med mors velsignelse? Jeg hadde blitt ganske forbanna selv, om det var meg... En ting er at han har vært en dårlig far, men selv en trassig tenåring må vel skjønne at forholdet deres IKKE kommer til å bli bedre ved på demonstrere gjennom å ikke invitere fars samboer? Og om tenåringen ikke skjønner, burde mor virkelig ha skjønt det og satt ned foten! Helt uakseptabelt fra begge to, uten at jeg på noen måte forsvarer fars reaksjon (jeg kan også godt se for meg at hans familie ble veldig skuffet over en slik demonstrasjon også, det er ikke sikkert de trengte så mye overtalelse fra far for å droppe selskapet...)

Anonymkode: d4e91...ea7

Jeg er helt enig i at det er dårlig kutyme å ekskludere mennesker, men jeg kjenner jeg er veldig delt her. I hovedinnlegget står det at far har valgt bort samvær med datteren - og jeg skjønner at hun på en eller annen måte har lyst «å ta igjen» - man høster som man sår osv..det jeg ikke skjønner er hvorfor det er farens samboer som skal få svi for farens dumhet? Forbinder jenta henne med farens hang til å ikke ville ha samvær med jenta? Er han en sånn herlig type som glemmer barna sine når det kommer en dame inn i bildet? At han velger bort barnet til fordel for ny samboer. Men om dette er tilfellet skjønner jeg ikke hvorfor hun inviterer han i det hele tatt? Samtidig som jeg skjønner at dette er veldig kompliserte greier hvor blodsbåndet desverre (i noen tilfeller) er veldig slitesterkt - og at det derfor er lettere å legge sinnet og skuffelsen over på en uskyldig part. For man kan si hva man vil om bonusmødre/bonusfedre, det er det biologiske opphavet som bærer ALT ansvar i forholdet mellom barn og foreldre. Finner man en partner som ikke ønsker seg barn - og godtar dette, da er det forelderen sitt ansvar, og ikke bonusforelderen. Bonusforelderen har i utgangspunktet null hun/han skulle ha sagt. 

Så, i denne saken vil jeg si at det er far som har stelt i stand situasjonen, og det er far som må ordne opp. Ikke legg et voksent ansvar på et barn, hun reagerer på en helt naturlig (og sunn) måte - hun står opp for seg selv og forteller faren indirekte at hun ikke finner seg i drittoppførselen han har vist henne gjennom å ikke delta i livet hennes.

Og hva det økonomiske angår; ta det gjennom nav, en biologisk forelder er pliktet til å stille opp økonomisk for sine barn, og store utgifter skal deles 50/50.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man har faktisk plikt til å birdra økonomisk i sine barns konfirmasjon. Jeg er pliktig til å støtte mitt barn økonomisk så lenge han går på vgs, men jeg kan ikke bestemme hvilken linje han skal gå. Når vi snakker om så store barn, så bestemmer de faktisk mye selv.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

Ja såklart, men såklart kan du da også bestemme hvem som blir bedt. Utdanning og fest er ikke det samme akkurat. 

 

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis han ikke ønsket seg barn, er det jo merkelig han skal bli så støtt og være så inmari interessert i å komme i konfirmasjonen.

Anonymkode: fcc81...9d1

Nei? Han betaler og sa han kunne komme, og tar det vel som en selvfølge at datteren og en useriøs eks fra langt tilbake, ikke  legger hat på hans nærmeste familie. da får de enten si at HAN ikke er bedt, ikke ta det ut over en uskyldig tredjepart som er kjernefamilien hans.

 

Han har jo såklart ikke vært en bra far, men dette skal jo ikke taes ut på familien hans. Ikke kan han endre fortiden heller akkurat. Om ts og datteren faktisk ønsket et forhold med han, så hadde de søkt etter kontakt med hans hovedperson også - men om de er ute etter å være stygge tilbake: Så kan man utstøtte de uskyldige.

Anonymkode: 8e808...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja såklart, men såklart kan du da også bestemme hvem som blir bedt. Utdanning og fest er ikke det samme akkurat. 

 

Anonymkode: 8e808...91a

Utdanning er et viktigere valg. Som du selv sa var det en uviktig fest. Da spiller det liten rolle hvem som blir bedt og ikke.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er et viktigere valg. Som du selv sa var det en uviktig fest. Da spiller det liten rolle hvem som blir bedt og ikke.

Anonymkode: 9e1ff...9ea

Tydligvis ikke for jenteungen som er trass, og for de som betaler for "pengeinnsamlingdagen" hennes. Enter ber man begge, eller ingen.

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Tydligvis ikke for jenteungen som er trass, og for de som betaler for "pengeinnsamlingdagen" hennes. Enter ber man begge, eller ingen.

Anonymkode: 8e808...91a

Noen har lest:laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Enig her!

Forsøkte far å snakke med sin datter eller gikk han rett i klikk? Han må da forstå at dette er et sterkt signal mot HAN og hans oppførsel hele hennes liv(!). Han burde virkelig reflektere litt rundt dette. Stakkars datter som sikkert bærer på en del vonde følelser og trolig gir blanke i skikk og bruk.

Anonymkode: c8508...3e4

Mine tanker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen har lest:laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

Ja.

- Jenta skal konfirmeres. Far er ikke interissert i å være far for ungen. Han og moren hadde ikke et seriøst forhold. Han har nå en    familie.
- faren og moren skal spleise på festen - men moren har ikke noe imot å betale alt (MEN, når man betaler for en fest, så kan man også bestemmegjestelisten)

- Ungen er sur og såret over at faren ikke vil ha særlig med henne å gjøre (forståelig), men velger å ta det ut over hovedfamilien hans (fordi hun er sjalu og bisk). Hun er jo fortsatt et barn, så er jo forståelig at hun ikke tenker klart og er irrasjonell, men mor burde vise normal folkeskikk mtp på feiringer (man splitter aldri par) og tar ikke noe ut over uskyldige.

- Enten ber hun begge, eller ingen. Hadde hun faktisk ønsket et forhold til faren, hadde hun ikke laget dårlig stemning på trass, men invitert som normalt oppegående folk, og snakket ut.

Anonymkode: 8e808...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja.

- Jenta skal konfirmeres. Far er ikke interissert i å være far for ungen. Han og moren hadde ikke et seriøst forhold. Han har nå en    familie.
- faren og moren skal spleise på festen - men moren har ikke noe imot å betale alt (MEN, når man betaler for en fest, så kan man også bestemmegjestelisten)

- Ungen er sur og såret over at faren ikke vil ha særlig med henne å gjøre (forståelig), men velger å ta det ut over hovedfamilien hans (fordi hun er sjalu og bisk). Hun er jo fortsatt et barn, så er jo forståelig at hun ikke tenker klart og er irrasjonell, men mor burde vise normal folkeskikk mtp på feiringer (man splitter aldri par) og tar ikke noe ut over uskyldige.

- Enten ber hun begge, eller ingen. Hadde hun faktisk ønsket et forhold til faren, hadde hun ikke laget dårlig stemning på trass, men invitert som normalt oppegående folk, og snakket ut.

Anonymkode: 8e808...91a

Og det er akkurat det er far som har gjort enn voksen mann.

Du har rett en på 14 år har mer ansvar enn en voksen mann :laugh:

Anonymkode: 0240e...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...