Gå til innhold

Hvordan vise interesse i opptatt kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom en mann ønsker å vise en opptatt kvinne at han er interessert i noe mer enn vennskap. Hvordan kan han vise dette på best mulig måte, uten å være for direkte?

Noe konkret han kan si? Bare henge rundt henne og vente? Invitere på ting?

Anonymkode: 57a82...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun ikke er gift er de fritt fram.

 

Anonymkode: 596fd...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge hun ikke er gift er de fritt fram.

 

Anonymkode: 596fd...2d3

Enig. Men hvordan gå fram?

Anonymkode: 57a82...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men hvordan gå fram?

Anonymkode: 57a82...46a

Back off. At man ikke er gift, betyr ikke at det er fritt frem. Regner med du hadde kost deg om du fant ut om en dame var utro mot deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, Fluffe skrev:

Back off. At man ikke er gift, betyr ikke at det er fritt frem. Regner med du hadde kost deg om du fant ut om en dame var utro mot deg?

Men man er pr definisjon (jeg er konservativ) ikke utro dersom man ikke er gift, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neinøff skrev:

Men man er pr definisjon (jeg er konservativ) ikke utro dersom man ikke er gift, da ;)

Håper du opplyser kjæresten din om at du puler rundt, så lenge du ikke er gift? For det er ikke en normal praksis.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, Fluffe skrev:

Håper du opplyser kjæresten din om at du puler rundt, så lenge du ikke er gift? For det er ikke en normal praksis.

Jeg gjør ikke det. Det handler absolutt om bedrag, og det å holde noen for narr. Å lyve, liste seg rundt. Alt det er umoralsk, og feil. Men det er ikke akkurat utroskap, siden man ikke er tro i utgangspunktet. Hvis man skal basere seg på ordet "utroskap" sin sanne mening. 

Så nei, det gjør jeg ikke. Det har jeg aldri gjort. Og jeg er faktisk gift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg gjør ikke det. Det handler absolutt om bedrag, og det å holde noen for narr. Å lyve, liste seg rundt. Alt det er umoralsk, og feil. Men det er ikke akkurat utroskap, siden man ikke er tro i utgangspunktet. Hvis man skal basere seg på ordet "utroskap" sin sanne mening. 

Så nei, det gjør jeg ikke. Det har jeg aldri gjort. Og jeg er faktisk gift. 

Utro er det motsatte av å være tro. Utro er dermed også i ordets rette forstand å lyve. I folketale er man utro også når man er sammen med noen, men vi kaller ikke noen utro om de lyver dog. 

Anonymkode: 4882a...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utro er det motsatte av å være tro. Utro er dermed også i ordets rette forstand å lyve. I folketale er man utro også når man er sammen med noen, men vi kaller ikke noen utro om de lyver dog. 

Anonymkode: 4882a...73c

Men kan man være tro når man egentlig "lever i synd"? (Samboerskap). Å være tro, er å være gift, sann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil miste all kontakt med henne for framtiden, så er det bare å være direkte. 
Hadde jeg vært opptatt og en venn/bekjent hadde vært direkte å sagt at han ville ha mer enn vennskap, så hadde jeg garantert brutt all kontakt. 
Ikke faen om jeg vil ha noen som ikke respekterer andre sine forhold. 

Anonymkode: 33b82...6d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Neinøff skrev:

Men kan man være tro når man egentlig "lever i synd"? (Samboerskap). Å være tro, er å være gift, sann. 

Så lenge man har avtalt en eksklusivitet er man ikke tro mot personen eller avtalen hvis man er ueksklusiv = utro.

Å love troskap er noe man kan gjøre til hverandre uavhengig av religion og om man er gift eller ikke. Forskjellen er vel bare at man ikke også lover gud det samme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt TS: sånt gjør man bare ikke, det er forkastelig.

Tror du ikke at damen vil bli ganske skeptisk mot deg hvis hun ser hvor lite du respekterer et forhold? Og hvis hun faller for det: er du ikke redd for at hun skal falle for det samme igjen hvis dere blir sammen? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Neinøff skrev:

Men kan man være tro når man egentlig "lever i synd"? (Samboerskap). Å være tro, er å være gift, sann. 

I Norge lever man ikke i synd når man er sammen uten å være gift. 

Anonymkode: 4882a...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge lever man ikke i synd når man er sammen uten å være gift. 

Anonymkode: 4882a...73c

Går ann å beholde en viss moral selv om vi lever i frihet. Denne friheten er ikke BARE positiv heller... den har ført til flere alenemødre (klarer ikke styre seg på fylla, slurver med prevensjon og far ønsker ikke barnet), at vi får barn med flere forskjellige partnere er heller ikke positivt. 

Anonymkode: e2733...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge lever man ikke i synd når man er sammen uten å være gift. 

Anonymkode: 4882a...73c

Jo. Men om man ikke tror på synd forstår jeg at man ikke snakker om det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
12 minutter siden, heipådegsann skrev:

Så lenge man har avtalt en eksklusivitet er man ikke tro mot personen eller avtalen hvis man er ueksklusiv = utro.

Å love troskap er noe man kan gjøre til hverandre uavhengig av religion og om man er gift eller ikke. Forskjellen er vel bare at man ikke også lover gud det samme?

Mjee.. Ja, det er forskjellen. Og det blir egentlig ikke sant før man også lover Gud det, når det er sagt teller også borgerlig vielse. Uten at jeg vet hvorfor.

Jeg er helt enig i at det er galt å bedra en man har avtale med om å være "tro mot". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...