Gå til innhold

Erfaring med å avslutte sidespranget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært emosjonelt utro i 6 mnd nå og er veldig forelsket i ham(X) jeg har kontakt med.

Jeg er gift og vil gjøre "alt" jeg kan for å forsøke å redde ekteskapet så ser ingen annen utvei enn å avslutte kontakten med X. 

Tenker at dersom jeg skal kunne finne tilbake til følelsene for mannen min må X være ute av bildet fullstendig. Om X vil "vente" på meg eller ikke kan jeg ikke ta hensyn til nå, jeg må kunne se meg selv i speilet og si at jeg har gjort alt jeg kan, spesielt om ekteskapet ikke lar seg redde.

Noen som har vært i liknende situasjon? Fant du tilbake til ekteskapet? Hvis ikke; fant du tilbake til ditt sidesprang senere?

Anonymkode: d2fac...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært emosjonelt utro i 6 mnd nå og er veldig forelsket i ham(X) jeg har kontakt med.

Jeg er gift og vil gjøre "alt" jeg kan for å forsøke å redde ekteskapet så ser ingen annen utvei enn å avslutte kontakten med X. 

Tenker at dersom jeg skal kunne finne tilbake til følelsene for mannen min må X være ute av bildet fullstendig. Om X vil "vente" på meg eller ikke kan jeg ikke ta hensyn til nå, jeg må kunne se meg selv i speilet og si at jeg har gjort alt jeg kan, spesielt om ekteskapet ikke lar seg redde.

Noen som har vært i liknende situasjon? Fant du tilbake til ekteskapet? Hvis ikke; fant du tilbake til ditt sidesprang senere?

Anonymkode: d2fac...08f

Er ikke dette her noe du skal snakke med mannen din om og ikke oss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, waco skrev:

Er ikke dette her noe du skal snakke med mannen din om og ikke oss?

Tenker at jeg ikke burde si noe til mannen om dette da det nok bare vil gjøre veien tilbake vanskeligere.

Ts

Anonymkode: d2fac...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt mannen din om det?  Hva synes han om utroskapen din? Vil han fortsettemed deg? 

Anonymkode: 7f639...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fortalt mannen din om det?  Hva synes han om utroskapen din? Vil han fortsettemed deg? 

Anonymkode: 7f639...543

Nei, planlegger ikke å fortelle om det.

Ønsker å fokusere på hvordan jeg kan komme videre.

ts

Anonymkode: d2fac...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har vært der. Som person blir jeg lett betatt, og i et langvarig forhold, som naturlig har sine opp- og nedturer, har jeg også opplevd å bli mer enn normalt betatt av en person. Dette var gjensidig. For min del hjalp det å kutte kontakten helt, og jeg tror du har rett her. Det vil nok være vanskeligere å glemme denne forelskelsen om du ikke kutter ut vedkommende helt, da det sikkert vil være vanskelig å rydde plass til å finne tilbake til følelsene for mannen din om du ikke gjør det. Min erfaring er at  å kutte denne andre mannen helt ut, og å fokusere på og dyrke følelsene for min egentlige mann, hjalp meg å finne tilbake til ham. Det hjalp også å fokusere på de negative sidene som et brudd ville føre med seg. Jeg valgte ikke å fortelle noe om forelskelsen min til min mann. Jeg vet at dette ville såret ham unødvendig, og jeg heller ikke følte meg forpliktet siden jeg fysisk sett ikke var utro. For min del gikk det bra , og jeg er nå lykkelig med han jeg giftet meg med. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: fa0d7...d60

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, planlegger ikke å fortelle om det.

Ønsker å fokusere på hvordan jeg kan komme videre.

ts

Anonymkode: d2fac...08f

Egoistiske drittkjerring.. Mannen din har rett til å vite dette og selv avgjøre hva han vil med deg videre! 

Anonymkode: 7f639...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, planlegger ikke å fortelle om det.

Ønsker å fokusere på hvordan jeg kan komme videre.

ts

Anonymkode: d2fac...08f

Om du ønsker å fokusere på å komme deg videre, så er det det du må gjøre. Kutt han ut av livet ditt fullstendig. Om det ikke går med mannen din, så går det ikke. Men når du har i bakhodet at du har en plan b med denne andre mannen, så er det helt umulig at du gjør alt for å redde ekteskapet ditt som du sier du ønsker å gjøre.

Anonymkode: 147a7...b8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistiske drittkjerring.. Mannen din har rett til å vite dette og selv avgjøre hva han vil med deg videre! 

Anonymkode: 7f639...543

Hun har ikke vært fysisk med den andre mannen, så gå i deg selv, og se om ikke du har vært betatt av andre noen gang. Tenker du har kikket på andre mer enn en gang. 

Så hold kjeft, og slutt å rekke pekefingeren mot andre.

Anonymkode: a4511...d56

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke vært fysisk med den andre mannen, så gå i deg selv, og se om ikke du har vært betatt av andre noen gang. Tenker du har kikket på andre mer enn en gang. 

Så hold kjeft, og slutt å rekke pekefingeren mot andre.

Anonymkode: a4511...d56

Jeg er enig med deg i at vi ikke bør kalle hverandre «drittkjerring» og andre ukvemsord, men synes du forsøker å bagatellisere TS sin situasjon ved å bruke ord som «betatt» når hun selv sier hun er veldig forelsket og er emosjonelt utro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, UteTilLunch skrev:

Jeg er enig med deg i at vi ikke bør kalle hverandre «drittkjerring» og andre ukvemsord, men synes du forsøker å bagatellisere TS sin situasjon ved å bruke ord som «betatt» når hun selv sier hun er veldig forelsket og er emosjonelt utro. 

Forelsket eller betatt, hun vil jo stoppe det før det går lenger, så litt rause med hverandre kan vi vel være! Det er ikke lett å leve sammen et helt liv, så at man sklir litt ut og tar seg inn igjen burde få en klapp på skulderen fremfor kjeft. Hun har faktisk ikke gjort noe fysisk og det psykiske er ikke like lett å styre. Ja, hun trengte kanskje ikke snakket med fyren i første omgang, men hun er ikke et perfekt menneske, og det er ikke den som slenger dritt til henne heller. 

Synes det er bra at hun gjør noe aktivt, jeg! La oss støtte henne til å gjøre det riktige istedet for å kjefte på henne for det som ikke var så lurt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ts høres veldig fornuftig ut.

For all del ikke si noe som helst til mannen din. Å vite noe om dette har ingen verdi for ham, det som betyr noe er hvordan du oppfører deg mot ham.  Mister x må du glemme fullstendig, kutt all kontakt, et dobbeltspill vil ødelegge alt. 

Aksepter at du var på feil kurs, men snudde i tide. Håper det går bra. Alltid så trist når noen går fra hverandre.

Hilsen mann 

 

Anonymkode: 14d6b...69a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært emosjonelt utro i 6 mnd nå og er veldig forelsket i ham(X) jeg har kontakt med.

Jeg er gift og vil gjøre "alt" jeg kan for å forsøke å redde ekteskapet så ser ingen annen utvei enn å avslutte kontakten med X. 

Tenker at dersom jeg skal kunne finne tilbake til følelsene for mannen min må X være ute av bildet fullstendig. Om X vil "vente" på meg eller ikke kan jeg ikke ta hensyn til nå, jeg må kunne se meg selv i speilet og si at jeg har gjort alt jeg kan, spesielt om ekteskapet ikke lar seg redde.

Noen som har vært i liknende situasjon? Fant du tilbake til ekteskapet? Hvis ikke; fant du tilbake til ditt sidesprang senere?

Anonymkode: d2fac...08f

fake News, sånt skjer aldri i Norge. Hvis man så åpen forteller det på kvinneguiden med sans og samling, så vil jeg si personen ikke har noe følelser lengre.

Anonymkode: 4ee58...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt nysgjerrig,hvordan kontakt har dere og hvordan ble du kjent med x?

Anonymkode: 14d6b...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, hva har du fortalt X? hvor langt er du kommet i den prosessen?

Anonymkode: 14d6b...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan du få  bedre forhold til mannen din når du forsatt ønsker og gå bak ryggen på mannen din TS. 

Et bra forhold er ikke bygget på løgner, en må risikere sårbarhet, også egen 

 

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Forelsket eller betatt, hun vil jo stoppe det før det går lenger, så litt rause med hverandre kan vi vel være! Det er ikke lett å leve sammen et helt liv, så at man sklir litt ut og tar seg inn igjen burde få en klapp på skulderen fremfor kjeft. Hun har faktisk ikke gjort noe fysisk og det psykiske er ikke like lett å styre. Ja, hun trengte kanskje ikke snakket med fyren i første omgang, men hun er ikke et perfekt menneske, og det er ikke den som slenger dritt til henne heller. 

Synes det er bra at hun gjør noe aktivt, jeg! La oss støtte henne til å gjøre det riktige istedet for å kjefte på henne for det som ikke var så lurt!

Hvis min mann hadde vært utro (også emosjonelt) skulle det vært opp til meg om jeg ønsket å gå videre. Det er ikke rettferdig at den utroe part bestemmer dette alene. Man er to i et forhold og skal være to om å bestemme hvor grensene går.

Jeg vil ikke være ufin mot Ts, men hun har gjort en stor tabbe og det eneste rette er nå å ta ansvar for det. Det innebærer å fortelle mannen for han er faktisk også en del av forholdet og fortjener å vite dette!

Anonymkode: afb25...36e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelle mannen kan gjøre mer skade enn godt. Kutt all kontakt med forelskelsen og se deg aldri tilbake. Om du skal redde forholdet ditt må du gå all in.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Utrolig simpelt av deg å holde på bak ryggen til mannen din i et halvt år, er det en arbeidskollega? møtes dere av og til? hvor ofte har dere kontakt?

Jeg synes det er bra at det har skjedd noe (hva?) som har fått deg til å ønske å redde ekteskapet, men pga den siste setningen i hovedinnlegget er jeg usikker på om ikke dette bare er et ønske om å kunne si at du har prøvd alt, for din samvittighets skyld, som i dag umulig kan være særlig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...