Gå til innhold

Er det noen som har tatt fettsuging her? Trenger erfaringer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Klarer ikke å trene/spise vekk fra rumpe/hofter/mage/lår etter graviditetene.

Og har bestemt meg for Fettsuging.

Men er redd. Er dette trygt? Mange som har gjort det?Hvordan var selve inngrepet og dagene/tiden etter?

Ble dere veldig hoven og blå?

Hvor lenge?

Hva betalte dere?

Og hvordan var det med oppfølging etterpå?

Noen som har gjort det i Bergen og kan tipse om ett bra sted eller bra lege?

Hvordan ble resultatet?

Og hvordan er det flere år etter?

Negativt og positivt mottas gjerne :)

 

Vet ikke hvor jeg skal poste dette :)

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det. Men det er mange år siden nå. Tok hoftene (liposculpture). De tok litt for mye, så jeg hadde en del smerter i starten. Første uken var fæl. Spesielt første dusjen og ta av drakta og bandasjer etc (men jeg er sensitiv til sår og blod og sånn). Å leve i den drakta så lenge (to mnd tror jeg) var kjipt, men var svært nøye på å følge instruksen. 

Fettcellene blir jo borte, men mye vil oppstå. Og jeg ble ikke «kurert». Angrer ikke (tenkte jo mye på det i forkant), men det var egentlig ikke verdt det. 

Jeg måtte ta ut ferie, egenmelding holdt ikke og fikk ikke sykemelding for dette. 

Anonymkode: 182a6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det. Men det er mange år siden nå. Tok hoftene (liposculpture). De tok litt for mye, så jeg hadde en del smerter i starten. Første uken var fæl. Spesielt første dusjen og ta av drakta og bandasjer etc (men jeg er sensitiv til sår og blod og sånn). Å leve i den drakta så lenge (to mnd tror jeg) var kjipt, men var svært nøye på å følge instruksen. 

Fettcellene blir jo borte, men mye vil oppstå. Og jeg ble ikke «kurert». Angrer ikke (tenkte jo mye på det i forkant), men det var egentlig ikke verdt det. 

Jeg måtte ta ut ferie, egenmelding holdt ikke og fikk ikke sykemelding for dette. 

Anonymkode: 182a6...b7c

*nye, ikke mye. Nye fettceller vil oppstå. 

Anonymkode: 182a6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Klarer ikke å trene/spise vekk fra rumpe/hofter/mage/lår etter graviditetene.

Og har bestemt meg for Fettsuging.

Men er redd. Er dette trygt? Mange som har gjort det?Hvordan var selve inngrepet og dagene/tiden etter?

Ble dere veldig hoven og blå?

Hvor lenge?

Hva betalte dere?

Og hvordan var det med oppfølging etterpå?

Noen som har gjort det i Bergen og kan tipse om ett bra sted eller bra lege?

Hvordan ble resultatet?

Og hvordan er det flere år etter?

Negativt og positivt mottas gjerne :)

 

Vet ikke hvor jeg skal poste dette :)

Anonymkode: 2a320...00d

Jeg sugde bort håndtakene. Det var veldig vondt i 2 uker etterpå. Ble blå og litt hoven selvfølgelig. Gjorde det på aleris, de er utrolig greie og jeg fikk komme inn når jeg ville etter operasjonen hvis det var noe jeg var bekymret for eller lurte på. Veldig jevnt og fint ble det, så kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn at håndtakene er borte. 

Anonymkode: 78ea4...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Siste utvei dette. Er så lei. Men samtidig redd for komplikasjoner osv.

TS

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.4.2018 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det. Men det er mange år siden nå. Tok hoftene (liposculpture). De tok litt for mye, så jeg hadde en del smerter i starten. Første uken var fæl. Spesielt første dusjen og ta av drakta og bandasjer etc (men jeg er sensitiv til sår og blod og sånn). Å leve i den drakta så lenge (to mnd tror jeg) var kjipt, men var svært nøye på å følge instruksen. 

Fettcellene blir jo borte, men mye vil oppstå. Og jeg ble ikke «kurert». Angrer ikke (tenkte jo mye på det i forkant), men det var egentlig ikke verdt det. 

Jeg måtte ta ut ferie, egenmelding holdt ikke og fikk ikke sykemelding for dette. 

Anonymkode: 182a6...b7c

Oppstår de på samme sted, eller et helt nytt sted? Har hørt både at man kan legge på seg på samme sted, men har også hørt at man har permanent fjernet fettcellene der man har tatt fettsuging, men at de dukker opp et nytt sted i stedet når man legger på seg. Hva er det som stemmer? :S

Anonymkode: a8980...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppstår de på samme sted, eller et helt nytt sted? Har hørt både at man kan legge på seg på samme sted, men har også hørt at man har permanent fjernet fettcellene der man har tatt fettsuging, men at de dukker opp et nytt sted i stedet når man legger på seg. Hva er det som stemmer? :S

Anonymkode: a8980...ac4

Kommer på samme sted (og andre). Du blir ikke kurert for muligheten til fett på de ulike stedene. 

Anonymkode: 182a6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det lang tid før det kommer tilbake? Er vel helst etter svangerskap dette . spiser sunt :)

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det på Aleris nesttun. Hun som heter Marit Nordskar der er sykt flink! 

Jeg var lite plaget av smerter. Holdt lenge med Paracet, og kun noen dager. Men hoven, da. 

Kirurgen vil vurdere og informere deg hvorvidt dette inngrepet vil ha noe for seg. De er ærlige på det. 😊

Anonymkode: 976ba...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk fettsugd lårene. Etter det mistet hun følsomheten i huden i det området som ble fettsugd. I tillegg kunne hun ikke se forskjell på lårene etterpå, hun syntes med andre ord ikke at det hadde hjulpet. Så hun angret veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det lang tid før det kommer tilbake? Er vel helst etter svangerskap dette . spiser sunt :)

Anonymkode: 2a320...00d

Ja, mange år på meg. Men jeg skulle ikke vært operert, hadde ikke nok fett på hoftene. Så det ble smertefullt lenge. 

2 minutter siden, Hulderen skrev:

En jeg kjenner fikk fettsugd lårene. Etter det mistet hun følsomheten i huden i det området som ble fettsugd. I tillegg kunne hun ikke se forskjell på lårene etterpå, hun syntes med andre ord ikke at det hadde hjulpet. Så hun angret veldig.

Ja, jeg har blodutredelse over hele høyre hofte (huden ble aldri seg selv igjen), og mangler følelse der de gikk inn. Var følelsesløs i områdene i flere år, nå er jeg bare vant til det. Fargen på huden er det som plager meg mest. De mener det går under «risiko», så fikk det ikke forsøkt fikset. 

Anonymkode: 182a6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettsuging er bare dumt, du har ingen garanti for at det vil hjelpe, og det er flere mulige bivirkninger og komplikasjoner.

Trening og kosthold er det eneste som funker. Men hvorfor kan man ikke bare være fornøyd med kroppen man har, i stede for å gå til drastiske og risikofylt operasjoner som kan gjøre vondt verre. 

Trådstarter, har jeg lov til å spørre om vekt og høyde? Det kan vel ikke være så voldsomt at fettsuging faktisk er verdt det?

Anonymkode: 4c95b...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fettsuging er ikke for å slanke seg, men for å fjerne f eks "unaturlig" dobbelthake eller ridebukselår, altså som man har selv om man er godt trent. Det er det som gir fine resultater. Det er ikke noe kvikk fiks for folk som ikke orker å gå ned!

Man kan legge på seg igjen, men da på en jevn måte, de fettansamlingene som ble fjernet kommer ikke tilbake! Men tjukk kan du bli, selvsagt! 

Jeg mener at fettsuging er for folk som er trente og slanke og fortsatt har fett på "rare" steder.

 

 

Anonymkode: 4b3a3...4cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke vekk magen,hofter,"lovehandles",rumpe og lår.. Har prøvd alt :( Utenom sinnsyke treningsmetoder jeg ikke kan gjøre pga sykdom.Og med sykdommer i tilegg er jeg bare lei. Sliter mye med selvfølelsen min og det tærer på mitt forhold siden jeg ikke er fornøyd med meg selv. Og føler meg ekkel rett og slett!

Og no har vi da våren og sommeren igje  der alle kler av seg og jeg bare vil kle på meg og føler meg helt jævlig.. bmi er 30..så.må då det vekk :(

Anonymkode: 2a320...00d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det på Aleris nesttun. Hun som heter Marit Nordskar der er sykt flink! 

Jeg var lite plaget av smerter. Holdt lenge med Paracet, og kun noen dager. Men hoven, da. 

Kirurgen vil vurdere og informere deg hvorvidt dette inngrepet vil ha noe for seg. De er ærlige på det. 😊

Anonymkode: 976ba...b0b

Ok,takk for svar. Dårlig erfaring med Aleris i byen,  er Aleris på nesttun bedre? Har sett på fana medisinske. Noen som har prøvd der?

Har virkelig lyst å få dette vekk. 

Prøvde lavkarbo men da forsvant puppene :(

Og lite annet..

 

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har kommet en ny teknikk på markedet, som på engelsk heter Cool Sculping eller fettfjerning vha nedkjøling.

Fett er meget sensitivt for oppvarming (gjerne vha ultralyd), men også sterk kjøling. Man blir behandlet i ca 1 t i en spesiell apparatur. Fettcellene vi dø av behandlingen, og blir fjernet i kroppen av makrofagene ("spisecellene"), og blir skilt ut via fordøyelsesprosesser. Passer meget bra for fettansamling rundt livet ("bilring"). Det tar ca 3 måneder før full effekt inntreffer, men det gjør det faktisk ved lipo skulpturering (fettsuging) også.

Fordelen ved cool sculping er at den er ikke-invasiv, dvs det er ingen inngrep i kroppen.

En "bilring" koster ca kr. 12.000, noe som tilsvarer kostnaden ved å opprette/få den i utgangpunktet.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok,takk for svar. Dårlig erfaring med Aleris i byen,  er Aleris på nesttun bedre? Har sett på fana medisinske. Noen som har prøvd der?

Har virkelig lyst å få dette vekk. 

Prøvde lavkarbo men da forsvant puppene :(

Og lite annet..

 

Anonymkode: 2a320...00d

Kan jeg spørre om høyde og vekt og alder?

Anonymkode: 4c95b...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DominantHr skrev:

Det har kommet en ny teknikk på markedet, som på engelsk heter Cool Sculping eller fettfjerning vha nedkjøling.

Fett er meget sensitivt for oppvarming (gjerne vha ultralyd), men også sterk kjøling. Man blir behandlet i ca 1 t i en spesiell apparatur. Fettcellene vi dø av behandlingen, og blir fjernet i kroppen av makrofagene ("spisecellene"), og blir skilt ut via fordøyelsesprosesser. Passer meget bra for fettansamling rundt livet ("bilring"). Det tar ca 3 måneder før full effekt inntreffer, men det gjør det faktisk ved lipo skulpturering (fettsuging) også.

Fordelen ved cool sculping er at den er ikke-invasiv, dvs det er ingen inngrep i kroppen.

En "bilring" koster ca kr. 12.000, noe som tilsvarer kostnaden ved å opprette/få den i utgangpunktet.

;-)

12.000 for lipo? Men vet ikke enda konsekvensen av det heller? noen sier det er bra og noen sier det er skadelig. Har du prøvd det? Hvordan var det? Koster ikke mye å få vekten opp. hormongreier og graviditeter :)

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om høyde og vekt og alder?

Anonymkode: 4c95b...cec

Hvorfor lurer du på det? Vil ikke si det i fare for å bli gjenkjent 😊

Anonymkode: 2a320...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...