Gå til innhold

Høydeforskjell mellom mannen og dama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 179 cm, han jeg er sammen med er 176 hm, kunne ikke brydd meg mindre. Synes det er rart at korte damer har så mye høydekrav.  

Anonymkode: a99b3...73d

Føler det er for at de skal veie opp for at de er korte/lave. Jeg er 168, og min mann er 178. Tidligere kjærester har vært 182, 177, 182, 175 og 187. Helt klart best med under 180 med tanke på kyssehøyde og at jeg kan se ham rett inn i øynene uten å måtte be ham bøye seg. 

https://ghr.nlm.nih.gov/primer/traits/height

^ Høyde kommer ikke bare av gener som det står her. 

30-40 cm høydeforskjell mellom - da blir man  dverg/barn uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg så en slik forskjell en gang og trodde det var datteren til vedkommende. 

Anonymkode: 5ee0c...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av den klare oppfatning at alle heterofile par bør være til sammen 343 centimeter høye, slik jeg (180) og dama (163) er.

Hvordan man fordeler centimetrene mellom seg bryr jeg meg ikke særlig om, men jeg pleier å kontrollmåle par jeg møter og blir selvfølgelig rasende om de totalen er noe annet enn 343 centimeter.

Anonymkode: 85699...a00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er for at de skal veie opp for at de er korte/lave. Jeg er 168, og min mann er 178. Tidligere kjærester har vært 182, 177, 182, 175 og 187. Helt klart best med under 180 med tanke på kyssehøyde og at jeg kan se ham rett inn i øynene uten å måtte be ham bøye seg. 

https://ghr.nlm.nih.gov/primer/traits/height

^ Høyde kommer ikke bare av gener som det står her. 

30-40 cm høydeforskjell mellom - da blir man  dverg/barn uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg så en slik forskjell en gang og trodde det var datteren til vedkommende. 

Anonymkode: 5ee0c...724

Eller kanskje vi bare synes høye menn er attraktive? :) Har dere som er middels til høye førsterett på de høye mennene, kanskje? :)

Her var det en veldig snill medkvinne her også ja :hug:

Anonymkode: 541e5...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste kravet jeg har til høyde er høyere enn meg og det er jeg villig til å vike på hvis jeg blir forelsket. 

Jeg er kvinne på 182 cm. Eksen var 195 og nåværende kjæreste er samme høyde som meg. Og det gjør meg virkelig ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra kvinne på 150 (ikke dverg). Jeg foretrekker menn som er 177-195 ;)

Anonymkode: 541e5...3a9

Pluss en der :laugh: 

Har ikke hatt kjærester som er under 175, de fleste har vært 185++;)

Anonymkode: 787d5...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow.. er helt fascinert over at folk har målkrav for potensielle partnere. Jeg kan forstå at ikke alle kvinner bli tiltrukket av bittesmå menn... men at man har forventinger helt med på eksakt cm er for meg helt rart. Eneste kriteriene jeg har for en partner er at han er snill, ærlig, har masse humor og er intelligent. Alt annet koker ned til kjemi. Har blitt tiltrukket av alle slags kroppstyper tidligere (liten, tykk, tynn, kjempehøy)... jeg er nok blant dem som faktisk blir tiltrukket av personlighet og ikke utseende.

Jeg er selv 161 og min kjære er 195. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er søtt med høydeforskjell, er selv rundt 165, og liker 185-190.

Men du på 150 foretrekker menn på 195?? Du vil se ut som et barn ved siden av noen som er så høye.... 😳

Anonymkode: 7f15b...c94

Og folk lurer på hvor dagens ungdom får mobbingen i fra. :P

Anonymkode: 787d5...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var da voldsomt til pirking på høyde. Klart det er digg om mannen er høyere enn en selv, men for meg er det samme f... om han er 5 eller 15 cm. høyere. Dog skal det sies at jeg og min mann er omtrent på samme høyde, så det er ikke det første jeg går etter, for å si det sånn. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksmannen var like høy som meg, brydde meg ikke.

Kjæresten er 10 cm høyere enn meg, og jeg merker jo at det er veldig greit - føler meg mer beskyttet på en måte (har også noe med andre egenskaper han har), og jeg syns det er veldig passe forskjell. Hadde han vært mye høyere enn det hadde det vært vanskelig å kysse han uten at han måtte bøye seg veldig ned :ler: 

Anonymkode: 71429...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten din er 11 (elleve!!) cm høyere enn deg. Ser overhodet ikke problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mannlig modell på 194 cm, for meg må dama være minst 180 ellers vil det se merkelig ut for andre når vi går sammen. Jeg er ikke så fryktelig overfladisk av meg men når det kommer til høyde må det være perfekt symmetri ellers vil ikke et forhold vare. Også med tanke på fremtidige barn vil jeg unngå at barnet blir for lav med å ikke bli sammen med dverger (175 og mindre) som jeg kaller det. God personlighet, like interesser og livssyn er en ting men høyden er veldig viktig.

Anonymkode: 68240...98f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg har lignende regler.
Rører ikke jenter som veier over 65kg, eller som er over 1.75 f.eks. Da er de ikke feminime i mine øyne.

Hvordan vet du om hun veier under 65 kg da? Må faktisk opplyse deg om at 65 kg er regnet som normalvekt for jenter som er mellom 162 og 187 cm høye. 

Anonymkode: f755a...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du om hun veier under 65 kg da? Må faktisk opplyse deg om at 65 kg er regnet som normalvekt for jenter som er mellom 162 og 187 cm høye. 

Anonymkode: f755a...04e

Det var mest ment som en spøk, jeg burde nok satt vekta lavere.
Ville egentlig illustrere hvor komplett idiotisk denne tråden er, men jeg var for realistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mannlig modell på 194 cm, for meg må dama være minst 180 ellers vil det se merkelig ut for andre når vi går sammen. Jeg er ikke så fryktelig overfladisk av meg men når det kommer til høyde må det være perfekt symmetri ellers vil ikke et forhold vare. Også med tanke på fremtidige barn vil jeg unngå at barnet blir for lav med å ikke bli sammen med dverger (175 og mindre) som jeg kaller det. God personlighet, like interesser og livssyn er en ting men høyden er veldig viktig.

Anonymkode: 68240...98f

Skal du ha perfekt symmetri må hun også være 194. Og identisk lik deg på alle andre måter også. Din perfekte partner er: et speil!  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Det var mest ment som en spøk, jeg burde nok satt vekta lavere.
Ville egentlig illustrere hvor komplett idiotisk denne tråden er, men jeg var for realistisk.

Aha. Takk og lov.:P

Anonymkode: f755a...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg var på date i går. Jeg er 163 cm høy, han jeg var på date med var 174 cm. Ja, han er høyere enn meg, men helt ærlig synes jeg det blir litt i det laveste laget dessverre. Jeg foretrekker menn rundt 180-185. (177 og 189 går likevel bra), men helt ærlig blir 174 litt for lavt i forhold til meg og hva jeg synes.. For meg blir ikke en mann på 174 så maskulint,  og risikoen for å få en veldig lav sønn vil muligens oppstå. Hadde jeg derimot vært rundt 150-160 så hadde 174 vært helt okei.. 

Dette synes jeg om høyder:

(til opplysning: I Norge betegnes man som kortvokst/dverg når man som kvinne er under 150 og som mann er under 160) . 

Jenter på ca. 152-154: Da er det fint med en mann som er over 165 cm (synes jeg) . 

Jenter på 155-159: Da er det fint om mannen er over 170 cm. 

Jenter på 160-165 cm: Da er det fint med en mann som er ca. 15 cm høyere, (pluss minus noen cm fra eller til spiller ikke så stor rolle). 

Jenter på 166-171 cm: Da er det fint med en mann som er MINST 10 cm høyere. 

Jenter på 172-177 cm: Da er det fint med en mann som er minst 5 cm høyere. Han kan altså godt være 15 cm høyere enn henne, men som sagt bør han være i allefall 5 cm høyere enn henne. 

Jenter på 178+: Da er det finest om mannen er høyere enn henne, helst ikke lavere.

Så er det jo individuelle forskjeller. Noen foretrekker lavere menn, noen synes lave menn er mer sexy. Noen går ikke etter høyde og utseened i det hele tatt, men bryr seg utelukkende 100% kun om personlighet.. 

Selv vektlegger jeg personligheten tyngst. Jeg vil selvfølgelig heller ha en snill og lav mann, enn en slem og høy mann, men når alt kommer til alt så foretrekker jeg en kombinasjon. Altså en som har både personlighet og utseende. (Utseenedmessig foretrekker jeg dem omtrent like pen som meg selv, eller 1-2 hakk mindre pen enn meg). 

 

Anonymkode: 23036...a21

Min date er pittelitt høyere enn meg. For å være ærlig driter jeg i høgden selv og i hva andre syns så lenge personligheten er bra. Daten min har en fantastisk personlighet😍

Anonymkode: fd86f...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 5 cm høyere en eksen min. 

Så ingen problemer med det annet en jeg ikke kunne ri han når han satt i sofaen. Han måtte helst ligge for da virket jeg ikke så stor :fnise:

Men følte meg egentlig veldig pen ved siden av han. Altså at vi var et pent par :)

Anonymkode: 95143...c03

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at høyde skal ha så mye å si! Hva skjedde med å se etter flotte, snille, ærlige, trofaste, intelligente og morsomme menn? Også drite en lang marsj i høyden? Og egentlig utseende generelt? Slutt å ha så ekstreme krav! Begynner å forstå hvorfor vi har så mange single ensomme mennesker i landet. 

Jeg er 174, det er samboeren min også. Om han hadde vært 160 så hadde ikke det spilt noen rolle, det er HAN jeg falt for og nå elsker, ikke høyden hans.

Eneste jeg husker var at jeg gikk fra en mann på 188 og tenkte over at det var forskjell, både det å kysse og det å ha sex. Det var vare annerledes og det var heller ikke så rart, for de var jo to ulike menn også.

Anonymkode: e3766...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg var på date i går. Jeg er 163 cm høy, han jeg var på date med var 174 cm. Ja, han er høyere enn meg, men helt ærlig synes jeg det blir litt i det laveste laget dessverre. Jeg foretrekker menn rundt 180-185. (177 og 189 går likevel bra), men helt ærlig blir 174 litt for lavt i forhold til meg og hva jeg synes.. For meg blir ikke en mann på 174 så maskulint,  og risikoen for å få en veldig lav sønn vil muligens oppstå. Hadde jeg derimot vært rundt 150-160 så hadde 174 vært helt okei.. 

Dette synes jeg om høyder:

(til opplysning: I Norge betegnes man som kortvokst/dverg når man som kvinne er under 150 og som mann er under 160) . 

Jenter på ca. 152-154: Da er det fint med en mann som er over 165 cm (synes jeg) . 

Jenter på 155-159: Da er det fint om mannen er over 170 cm. 

Jenter på 160-165 cm: Da er det fint med en mann som er ca. 15 cm høyere, (pluss minus noen cm fra eller til spiller ikke så stor rolle). 

Jenter på 166-171 cm: Da er det fint med en mann som er MINST 10 cm høyere. 

Jenter på 172-177 cm: Da er det fint med en mann som er minst 5 cm høyere. Han kan altså godt være 15 cm høyere enn henne, men som sagt bør han være i allefall 5 cm høyere enn henne. 

Jenter på 178+: Da er det finest om mannen er høyere enn henne, helst ikke lavere.

Så er det jo individuelle forskjeller. Noen foretrekker lavere menn, noen synes lave menn er mer sexy. Noen går ikke etter høyde og utseened i det hele tatt, men bryr seg utelukkende 100% kun om personlighet.. 

Selv vektlegger jeg personligheten tyngst. Jeg vil selvfølgelig heller ha en snill og lav mann, enn en slem og høy mann, men når alt kommer til alt så foretrekker jeg en kombinasjon. Altså en som har både personlighet og utseende. (Utseenedmessig foretrekker jeg dem omtrent like pen som meg selv, eller 1-2 hakk mindre pen enn meg). 

 

Anonymkode: 23036...a21

TS har du med deg måleband når du er på byen slik at du kan forsikre deg om at den personen du skulle synes å være attraktiv er innenfor din høydegrense?

Anonymkode: d4357...79b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...