Gå til innhold

Høydeforskjell mellom mannen og dama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på date i går. Jeg er 163 cm høy, han jeg var på date med var 174 cm. Ja, han er høyere enn meg, men helt ærlig synes jeg det blir litt i det laveste laget dessverre. Jeg foretrekker menn rundt 180-185. (177 og 189 går likevel bra), men helt ærlig blir 174 litt for lavt i forhold til meg og hva jeg synes.. For meg blir ikke en mann på 174 så maskulint,  og risikoen for å få en veldig lav sønn vil muligens oppstå. Hadde jeg derimot vært rundt 150-160 så hadde 174 vært helt okei.. 

Dette synes jeg om høyder:

(til opplysning: I Norge betegnes man som kortvokst/dverg når man som kvinne er under 150 og som mann er under 160) . 

Jenter på ca. 152-154: Da er det fint med en mann som er over 165 cm (synes jeg) . 

Jenter på 155-159: Da er det fint om mannen er over 170 cm. 

Jenter på 160-165 cm: Da er det fint med en mann som er ca. 15 cm høyere, (pluss minus noen cm fra eller til spiller ikke så stor rolle). 

Jenter på 166-171 cm: Da er det fint med en mann som er MINST 10 cm høyere. 

Jenter på 172-177 cm: Da er det fint med en mann som er minst 5 cm høyere. Han kan altså godt være 15 cm høyere enn henne, men som sagt bør han være i allefall 5 cm høyere enn henne. 

Jenter på 178+: Da er det finest om mannen er høyere enn henne, helst ikke lavere.

Så er det jo individuelle forskjeller. Noen foretrekker lavere menn, noen synes lave menn er mer sexy. Noen går ikke etter høyde og utseened i det hele tatt, men bryr seg utelukkende 100% kun om personlighet.. 

Selv vektlegger jeg personligheten tyngst. Jeg vil selvfølgelig heller ha en snill og lav mann, enn en slem og høy mann, men når alt kommer til alt så foretrekker jeg en kombinasjon. Altså en som har både personlighet og utseende. (Utseenedmessig foretrekker jeg dem omtrent like pen som meg selv, eller 1-2 hakk mindre pen enn meg). 

 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er konsept individuelt.. jeg er 160 og typen min er 169, synes det er helt greit, han er faktisk nesten 10 cm høyere. Og det er mange par der dama er 175 og han 180.. 

og uansett tenker jeg personlighet er mye viktigere, høyden er bare en detalj tenker jeg. Så lenge han ikke er lavere enn meg synes jeg det er greit :) og helst noen cm høyere såklart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jaja...
Mye man skal tenke på når man er på date. 
Jeg har vært sammen med menn som har vært 10-15 cm MINDRE en meg, og jeg er ikke spesielt høy selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spir skrev:

Det er konsept individuelt.. jeg er 160 og typen min er 169, synes det er helt greit, han er faktisk nesten 10 cm høyere. Og det er mange par der dama er 175 og han 180.. 

og uansett tenker jeg personlighet er mye viktigere, høyden er bare en detalj tenker jeg. Så lenge han ikke er lavere enn meg synes jeg det er greit :) og helst noen cm høyere såklart. 

Ja nettopp, det var jo det jeg skrev. En dame på 175, kan godt ha en mann på 180 (altså 5 cm høyere) fordi en mann på 180 er ikke lav, selv om høydeforskjellen kun er 5 cm. 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kvinne på 150 (ikke dverg). Jeg foretrekker menn som er 177-195 ;)

Anonymkode: 541e5...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok👍

Anonymkode: f1538...3e1

Tenker jeg og 😂

Til opplysning er jeg 170 og er sammen med en på 180. Fungerer bra for meg :) også vært sammen med en på rundt 173, og høyden var det ikke noe galt i, men han var så spinkel at jeg følte meg som mannen i forholdet.

Anonymkode: eb688...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så spesifikke høydekrav? Var du et aktivt medlem i Nazi-Tyskland i et tidligere liv? 😱

Anonymkode: 5f910...86e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er en av grunnene til «hvorfor finner jeg ikke en snill og god mann☹️?!». 

Fordi du leter ikke etter det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker jeg og 😂

Til opplysning er jeg 170 og er sammen med en på 180. Fungerer bra for meg :) også vært sammen med en på rundt 173, og høyden var det ikke noe galt i, men han var så spinkel at jeg følte meg som mannen i forholdet.

Anonymkode: eb688...0a2

Ts her. Ja, jeg synes også at en kvinne som er 170 passer bra sammen med en mann som er 180 (altså minst 10 cm høyere enn henne, som jeg skrev). En mann på 180 er uansett ikke en lav mann, så da går det bra med "bare" 10 cm i forskjell. 

Oi, så dumt du følte deg som mannen i forholdet med eksen din. Men bra det fungerer bra med din nye kjæreste 🙂

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Valmuefrø skrev:

Og dette er en av grunnene til «hvorfor finner jeg ikke en snill og god mann☹️?!». 

Fordi du leter ikke etter det.

Jo, jeg ser selvfølgelig etter en som er snill. 

- TS. 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg blir ikke en mann på 174 så maskulint,  og risikoen for å få en veldig lav sønn vil muligens oppstå. Hadde jeg derimot vært rundt 150-160 så hadde 174 vært helt okei.. 

Anonymkode: 23036...a21

Dersom et hovedargument er redselen for å få en lav sønn, så ville sjansen for å få dette vært høyere dersom du selv var lavere. Er derfor ikke helt med på logikken på hvorfor 174 ville vært greit dersom du selv var lavere.

Du skriver også at kvinner på 152 til 154 kan finne seg en på 165. I mitt hode blir de da det lave paret. Men det er jo greit, så lenge de er ok med det.

Anonymkode: 93aee...b16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da svært så spesifikke høydekrav? Var du et aktivt medlem i Nazi-Tyskland i et tidligere liv? 😱

Anonymkode: 5f910...86e

Ts her. Hehe, det var morsomt sagt🙂. Jeg forstår at du tenker det, siden jeg skrev såpass utfyllende om temaet. Jeg prøver likevel å ikke være så "firkantet" ved å forklare at noen cm fra eller til ikke er så viktig, og jeg var også inne på at jeg forstår at folk har forskjellige preferanser og at dette er individuelt. Jeg vil som sagt heller ha en lav og snill mann, enn en høy og slem mann. 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 5 cm høyere en eksen min. 

Så ingen problemer med det annet en jeg ikke kunne ri han når han satt i sofaen. Han måtte helst ligge for da virket jeg ikke så stor :fnise:

Men følte meg egentlig veldig pen ved siden av han. Altså at vi var et pent par :)

Anonymkode: 95143...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom et hovedargument er redselen for å få en lav sønn, så ville sjansen for å få dette vært høyere dersom du selv var lavere. Er derfor ikke helt med på logikken på hvorfor 174 ville vært greit dersom du selv var lavere.

Du skriver også at kvinner på 152 til 154 kan finne seg en på 165. I mitt hode blir de da det lave paret. Men det er jo greit, så lenge de er ok med det.

Anonymkode: 93aee...b16

Hei. Ts her. Jeg forstår hva du mener. Jeg synes som sagt at man som lav kvinne passer best med en som er minst 15 cm høyere. Som "gjennomsnittlig" høy kvinne passer man fint sammen med en mann på ca. 10 cm høyere. Og som veldig høy kvinne passer man fint sammen med en mann på minst 5 cm høyere.  

174 cm ville vært greit hvis jeg var lavere fordi da hadde høydeforskjellen blitt enda større. Men barna ville nok uansett blitt lave da. Det er litt begrenset hvor høy mann man kan ha som svært liten kvinne. Man må jo også fungere godt sammen på andre plan, feks. Vedrørende sex (selv om det selvfølgelig kan tilpasses). 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lignende regler.
Rører ikke jenter som veier over 65kg, eller som er over 1.75 f.eks. Da er de ikke feminime i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 5 cm høyere en eksen min. 

Så ingen problemer med det annet en jeg ikke kunne ri han når han satt i sofaen. Han måtte helst ligge for da virket jeg ikke så stor :fnise:

Men følte meg egentlig veldig pen ved siden av han. Altså at vi var et pent par :)

Anonymkode: 95143...c03

Det er godt å høre, hehe. Hvor høy er du selv da? 🙂

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

  

174 cm ville vært greit hvis jeg var lavere fordi da hadde høydeforskjellen blitt enda større. Men barna ville nok uansett blitt lave da. Det er litt begrenset hvor høy mann man kan ha som svært liten kvinne. Man må jo også fungere godt sammen på andre plan, feks. Vedrørende sex (selv om det selvfølgelig kan tilpasses). 

Anonymkode: 23036...a21

Kjenner mange der begge foreldre er rundt 170-175 og barna har blitt høye (over 180)

Anonymkode: 95143...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev:

Jeg har lignende regler.
Rører ikke jenter som veier over 65kg, eller som er over 1.75 f.eks. Da er de ikke feminime i mine øyne.

Ts her. Ja, det er helt greit og innafor. Alle er forskjellige og mener forskjellig. Jeg er i hvertfall innenfor ditt søk, veier godt under 65 kg og er som sagt 163 cm høy 🙂 Aldersmessig foretrekker jeg dem på min egen alder, rundt 20 år, men det er jo en annen diskusjon. 

Anonymkode: 23036...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt å høre, hehe. Hvor høy er du selv da? 🙂

Anonymkode: 23036...a21

173 :)

Anonymkode: 95143...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...