Gå til innhold
kaleidoskop

Leie ut til noen med NAV garanti

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener alle NAV-brukere vandaliserer hus og bruker pengene på tull? 

For en tåpelig ting å si. 

Jeg mente at i forhold til mine leietakere er det NAV-garantien som er problemet, fordi man ikke får penger av dem. Man kan ha ''vanlige'' leietakere som vandaliserer huset og ikke betaler leie også - forskjellen er bare at der har man depositumet som sikkerhet. 

Anonymkode: d83af...4f5

Sier ikke at alle gjør det, da må du lese om igjen. 

Det er imidlertid ikke til å feie under teppet at leietagere med NAV-garanti som er de som står for størstedelen av tvister ift leieforhold. Svært få mennesker ved sine fulle fem, som har betalt depositum av sine egne penger, vil finne på noe som gjør at de taper pengene sine. NAV klienter som i stor grad er lengst nede på den sosioøkonomiske rangstigen gir blaffen, da de er vant til ansvarsløshet og at staten rydder opp etter dem.

Anonymkode: 83e28...835

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett naboleiligheten etter at leieboerne flyttet ut og eieren skulle flytte inn igjen, er jeg helt sikker på at jeg aldri kommer til å leie ut til noen med nav-garanti. Nav dekket ingenting av det som var ødelagt, et vanlig depositum ville ha dekket det. Leieboerne betalte punktlig hver måned, men leiligheten måtte totalrenoveres.

Anonymkode: 411dc...4fb

Betalte antageligvis punktlig fordi pengene ble direkte utbetalt fra NAV til huseier?

Anonymkode: 83e28...835

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er ikke skummelt å leie ut til noen med nav-garanti så lenge du faktisk undersøker litt først. Snakk med vedkommende, be om referanser, spør om vedkommende jobber og om hvilke interesser. 

Husk at det er de tilfellene det har gått feil du hører om. Du får ikke høre om alle de situasjonene der det fungerer fint. 

Jeg vet om minst 3 personer som har/har hatt behov for å bruke Nav-garanti. I disse tre tilfellene har huseierne oppdaget at det ikke var noe problem. Alle tre betaler/betalte husleien i tide, tar seg av boligen og er ikke til bry. Felles med de alle er at de har endt opp med å leie boligen over flere år. Den ene personen flyttet etter 6 år, og huseier sa at de aldri har vært borti en leietaker som var så presis med leien og holdt boligen så vedlike. Utvaskingen viste seg å være mer enn godkjent

Anonymkode: 8ef47...7e8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi leier ut til ei med NAV-garanti nå. Pengene kommer presis hver mnd og det har vært null problem.

Anonymkode: 8c5e0...f8a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjerrigknark

Bare gjerrigknarker&fattigfolk💸 som har nav garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her