Gå til innhold

Sende melding til tidligere flørt for å bli ferdig med han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før jeg møtte samboeren min hadde jeg en god venn. Tonen mellom oss var veldig flørtete og hyggelig, vi har rota sammen noen ganger opp gjennom årene, men aldri hatt sex. Selv om det aldri kunne blitt oss, dukker tanken på han opp igjen ganske ofte. Jeg var nok ikke helt ferdig med han da jeg møtte samboeren min. Han er en som jeg alltid har hatt et godt øye til.

Vi hadde ei periode da vi hadde mye kontakt før jeg ble sammen med samboeren min. Men så plutselig blir det helt stille fra han, og jeg hører ingenting fra han på lenge før han plutselig dukker opp igjen og vil ha en ny sjanse. I mellomtiden har jeg møtt samboeren min. Jeg og samboeren min har et helt ok forhold, med to små barn. Jeg klarer liksom ikke helt å la tanken på min gamle venn gå, døra er liksom ikke helt lukka når det ble sånn. En del av problemet er at vi bor på samme plass hvor det er små forhold, jeg ser han ofte og hver gang dukker alle minnene opp igjen. Vi har litt, men sjelden og overfladisk kontakt. 

Jeg har ofte tenkt at om jeg fikk svar på hva som skjedde den gangen og bare få snakka litt med han om det, at jeg kunne klart å gå videre. Det er veldig slitsomt å være i et forhold med en person, med to barn, mens tankene mine ofte er hos en annen. 

Er det helt krise om jeg sender han en melding og spør hva greia var? Jeg må bli ferdig med han.. hva kunne jeg eventuelt skrevet?

Anonymkode: e0413...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ferdig med han siden du ikke er sammen med han lengre. Synes ikke du skal plage han ved å sende han meldinger

Anonymkode: d4d81...b49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå han har sendt en melding og bedt om en ny sjanse?

Isåfall ville jeg skrevet noe ala..

Jeg har alltid lurt på hva som skjedde den gangen med oss... hvorfor du forsvant. Du vet sikkert at jeg har samboer og har fått barn så jeg takker nei, selv om det er aldri så smigrende.

Anonymkode: d3b9c...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nå han har sendt en melding og bedt om en ny sjanse?

Isåfall ville jeg skrevet noe ala..

Jeg har alltid lurt på hva som skjedde den gangen med oss... hvorfor du forsvant. Du vet sikkert at jeg har samboer og har fått barn så jeg takker nei, selv om det er aldri så smigrende.

Anonymkode: d3b9c...6db

Nei, det var like etter jeg møtte samboeren min, før det var offisielt at vi var sammen. 

2 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Hvilket svar er det du egentlig ønsker få fra han? 
 

Jeg vet ikke, jeg vil bare komme over han helt så jeg kan være 100 % tilstede i forholdet jeg er i nå. Det er litt ulogisk å ta kontakt med han for å bli ferdig med han, men kanskje det hadde vært enklere om jeg viste hva som skjedde den gangen. Jeg ble virkelig såra. Og siden vi bor på samme sted og jeg ser han innimellom er det vanskelig å lukke døra til han helt. 

ts

Anonymkode: e0413...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, jeg vil bare komme over han helt så jeg kan være 100 % tilstede i forholdet jeg er i nå. Det er litt ulogisk å ta kontakt med han for å bli ferdig med han, men kanskje det hadde vært enklere om jeg viste hva som skjedde den gangen. Jeg ble virkelig såra. Og siden vi bor på samme sted og jeg ser han innimellom er det vanskelig å lukke døra til han helt. 

ts

Anonymkode: e0413...6b3

Så om han sier at han hadde og fortsatt har følelser for deg, da klarer du lukke døra? 
Om han sier det bare var dårlig timing den gangen, så klarer du lukke døra? 
Hva om han sier du bare var ett leketøy for han hele den tiden? 
Hvilket svar er det du trenger for å få avsluttet dette? Hva gjør du om du ikke får det svaret du vil ha?  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du vil oppnå med det? Vær realistisk, du klarer ikke å glemme den tidligere flørten fordi du aldri kom forbi det småforelsket-stadiet. Du ble aldri ordentlig kjent eller forelsket med han. Det er en urealistisk tanke at du kan finne noe med denne mannen, du har også to små barn. Legg det fra deg.

Anonymkode: 9b1c1...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars samboeren din! To unger, et "ok forhold" og du tenker fremdeles på en gammel flørt? 

Jeg ser egentlig ikke hva godt som kan komme ut av at du sender meldinger til han gamle heller. Det virker for meg som om du vil ha en grunn til å gjenoppta kontakten og jeg tviler på om du vil få noen 'closure' - tvert imot har jeg følelsen av at det bare vil gjøre vondt verre. Du har familie, TS. Jeg vet at gresset virker grønnere på den andre siden, men du skylder mannen og barna dine at du har fullt fokus på dem. Problemet ligger i at du tenker tilbake, ikke i at du har noe uoppgjort med din tidligere flørt. Gå litt i deg selv, gi slipp på denne mannen, og fokuser på det du har nå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var like etter jeg møtte samboeren min, før det var offisielt at vi var sammen. 

Jeg vet ikke, jeg vil bare komme over han helt så jeg kan være 100 % tilstede i forholdet jeg er i nå. Det er litt ulogisk å ta kontakt med han for å bli ferdig med han, men kanskje det hadde vært enklere om jeg viste hva som skjedde den gangen. Jeg ble virkelig såra. Og siden vi bor på samme sted og jeg ser han innimellom er det vanskelig å lukke døra til han helt. 

ts

Anonymkode: e0413...6b3

Jeg tror ikke du er ærlig om motivasjonen din. Jeg tror du sitter der nå, i et forhold du lurer på om er bra nok, og lurer på hva som kunne blitt med den andre. Hvis du sender ham en melding, og han svarer noe positivt, så er det fort gjort at denne flørten er alt annet enn lagt på hylla, men tvert i mot tilbake med ny og større kraft enn før.

Du trenger ikke noe svar fra ham for å gå videre. Den døra kan du når som helst lukke på egenhånd.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Jeg tror ikke du er ærlig om motivasjonen din. Jeg tror du sitter der nå, i et forhold du lurer på om er bra nok, og lurer på hva som kunne blitt med den andre. Hvis du sender ham en melding, og han svarer noe positivt, så er det fort gjort at denne flørten er alt annet enn lagt på hylla, men tvert i mot tilbake med ny og større kraft enn før.

Du trenger ikke noe svar fra ham for å gå videre. Den døra kan du når som helst lukke på egenhånd.

👆🏻👏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CamillaCollett said:

Jeg tror ikke du er ærlig om motivasjonen din. Jeg tror du sitter der nå, i et forhold du lurer på om er bra nok, og lurer på hva som kunne blitt med den andre. Hvis du sender ham en melding, og han svarer noe positivt, så er det fort gjort at denne flørten er alt annet enn lagt på hylla, men tvert i mot tilbake med ny og større kraft enn før.

Du trenger ikke noe svar fra ham for å gå videre. Den døra kan du når som helst lukke på egenhånd.

This.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske krise. Man oppsøker ikke gamle flørter, og spesielt ikke de man faktisk fremdeles har litt følelser for, selvom det er for en "closure" når man har kjæreste!!!!! Han er historie!!!!!!!!!!

Anonymkode: ed852...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det hadde vært veldig dumt av meg å sende melding til han, jeg skal ikke gjøre det. Som noen skriver her ville det blitt kjempevanskelig for meg å gå videre om han ikke avviste meg. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal slutte å tenke på han.. jeg nærmest dyrker minnene med han, særlig i perioder når jeg og samboeren min har det vanskelig (noe som ikke akkurat hjelper meg å holde rett fokus). 

Ts

Anonymkode: e0413...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det hadde vært veldig dumt av meg å sende melding til han, jeg skal ikke gjøre det. Som noen skriver her ville det blitt kjempevanskelig for meg å gå videre om han ikke avviste meg. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal slutte å tenke på han.. jeg nærmest dyrker minnene med han, særlig i perioder når jeg og samboeren min har det vanskelig (noe som ikke akkurat hjelper meg å holde rett fokus). 

Ts

Anonymkode: e0413...6b3

Dette skyldes problemer som ligger inni deg. Det er derfor der du må fikse det. Oppsøk en terapeut som kan hjelpe deg å finne ut hva som er rett for deg å gjøre i ditt liv. 

Anonymkode: 38bde...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før jeg møtte samboeren min hadde jeg en god venn. Tonen mellom oss var veldig flørtete og hyggelig, vi har rota sammen noen ganger opp gjennom årene, men aldri hatt sex. Selv om det aldri kunne blitt oss, dukker tanken på han opp igjen ganske ofte. Jeg var nok ikke helt ferdig med han da jeg møtte samboeren min. Han er en som jeg alltid har hatt et godt øye til.

Vi hadde ei periode da vi hadde mye kontakt før jeg ble sammen med samboeren min. Men så plutselig blir det helt stille fra han, og jeg hører ingenting fra han på lenge før han plutselig dukker opp igjen og vil ha en ny sjanse. I mellomtiden har jeg møtt samboeren min. Jeg og samboeren min har et helt ok forhold, med to små barn. Jeg klarer liksom ikke helt å la tanken på min gamle venn gå, døra er liksom ikke helt lukka når det ble sånn. En del av problemet er at vi bor på samme plass hvor det er små forhold, jeg ser han ofte og hver gang dukker alle minnene opp igjen. Vi har litt, men sjelden og overfladisk kontakt. 

Jeg har ofte tenkt at om jeg fikk svar på hva som skjedde den gangen og bare få snakka litt med han om det, at jeg kunne klart å gå videre. Det er veldig slitsomt å være i et forhold med en person, med to barn, mens tankene mine ofte er hos en annen. 

Er det helt krise om jeg sender han en melding og spør hva greia var? Jeg må bli ferdig med han.. hva kunne jeg eventuelt skrevet?

Anonymkode: e0413...6b3

kan bli en god romantisk film dette, god manuskript, så hvorfor ikke prøve. I England, I USA, I Australia ville alle gjort det, men Norge? tørr du? den som inte våger, ville heller ikke få svar.....:rolleyes:

Anonymkode: a63d7...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det hadde vært veldig dumt av meg å sende melding til han, jeg skal ikke gjøre det. Som noen skriver her ville det blitt kjempevanskelig for meg å gå videre om han ikke avviste meg. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal slutte å tenke på han.. jeg nærmest dyrker minnene med han, særlig i perioder når jeg og samboeren min har det vanskelig (noe som ikke akkurat hjelper meg å holde rett fokus). 

Ts

Anonymkode: e0413...6b3

Jeg er i en lignende situasjon selv, men sitter på gjerdet. Har gjort det i mange år.

Mitt råd til deg: ta kontakt! Hvis ikke klmmer du ALDRI til å få ham ut av systemet.

Anonymkode: 86b03...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er the one that got away. Ikke unormalt at tankene faller tilbake på han og hva som kunne bli når ting i ditt nåværende forhold skranter litt. Det var aldri et forhold med han, så derfor kan du i hodet ditt lage den perfekte match. Men det var ingen perfekt match, for da ville dere ha vært med hverandre og ikke latt hva enn det var hindre dere fra å være sammen. Du savner nok forelskelsen og det som følger med fra den tiden. Hadde du endt opp med den mannen i stedet for samboeren din, så hadde hverdagen innhentet dere også og du ville hatt de samme tankene og følelsene som du nå har. Jobb med det forholdet du er i nå og snakk med partneren din om hva du mangler og trenger for å få litt gnist tilbake. 

Anonymkode: 0a4c2...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vel han si? Han har ikke ansvar for ditt liv. 

Hva synes samboeren din om ideen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakars samboeren din.... Når man blir sammen med noen så burde man være ferdig med tidligere forhold uansett.  Håper samboeren din dumper deg og finner ei som faktisk har kun han i tankene sine! 

Anonymkode: 01b9f...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...