Gå til innhold

Kunne dere blitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sammen med en eks som har oppført seg helt uakseptabelt i 2 år? 

Eksen og jeg var sammen i 4 år før det ble slutt, vi var hverandres første kjæreste og alt var veldig bra. Så ble det slutt, hovedsakelig fordi jeg var nysgjerrig på andre, men etter bare mnder kom jeg tilbake til han. Da var han en helt annen, og han har Kort fortalt hoppet mellom meg og en annen jente i 2 år, på en veldig uakseptabel og respektløs måte.

Jeg har vært med en rekke ekle gutter gjennom disse 2 årene i desperat forsøk på å komme over han, noe som har gitt meg en del vonde erfaringer jeg på en måte «klandrer» eksen litt for. Men likevel er det bare han som føles rett, og nå når han igjen vil «satse» på meg, så føles det så riktig og godt. Likevel sniker tankene/usikkerheten og bitterheten (ikke over hva han gjorde, men hva det gjorde med meg) på hver gang vi ikke er sammen. 

Hva tror dere? Kan jeg komme over alt som har skjedd, og at dette kan bli et levedyktig forhold igjen? 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. 

Glem han og finn deg en annen :)

Anonymkode: 41af6...a63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk hjelp, gå i terapi, fiks deg selv i stedet for å savne feil fyr.

Anonymkode: 57f24...527

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Glem han og finn deg en annen :)

Anonymkode: 41af6...a63

Men jeg orker liksom ikke tanken engang på å finne noen nye.. alt med eksen føles så trygt og godt, har møtt mange fine gutter men alle gjør meg bare sikrere på at det er EKSEN jeg vil ha.. når jeg ikke er med han føles livet og hverdagen helt feil, mens med en gang vi er sammen igjen er det som om alt blir mye klarere og jeg får tilbake den roen i meg jeg en gang hadde, bortsett dra denne vonde bitterheten, så klart.. men samtidig tenker jeg at jeg kan ikke klandre han for valg jeg selv tok fordi jeg var påvirket av hvordan han var, det var jo mine valg uansett.. 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å redde et liv og deg selv, så tror jeg du bør gå videre og glemme han. Lykke til.

Anonymkode: 74538...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammen med en eks som har oppført seg helt uakseptabelt i 2 år? 

Eksen og jeg var sammen i 4 år før det ble slutt, vi var hverandres første kjæreste og alt var veldig bra. Så ble det slutt, hovedsakelig fordi jeg var nysgjerrig på andre, men etter bare mnder kom jeg tilbake til han. Da var han en helt annen, og han har Kort fortalt hoppet mellom meg og en annen jente i 2 år, på en veldig uakseptabel og respektløs måte.

Jeg har vært med en rekke ekle gutter gjennom disse 2 årene i desperat forsøk på å komme over han, noe som har gitt meg en del vonde erfaringer jeg på en måte «klandrer» eksen litt for. Men likevel er det bare han som føles rett, og nå når han igjen vil «satse» på meg, så føles det så riktig og godt. Likevel sniker tankene/usikkerheten og bitterheten (ikke over hva han gjorde, men hva det gjorde med meg) på hver gang vi ikke er sammen. 

Hva tror dere? Kan jeg komme over alt som har skjedd, og at dette kan bli et levedyktig forhold igjen? 

Anonymkode: c7c9e...815

 

Jeg tror veldig mye ble ødelagt da du var nysgjerrig på andre, og det ble slutt. Det høres ikke ut som at noen av dere klarer å legge de dårlige tingene i fortiden bak dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tba skrev:

 

Jeg tror veldig mye ble ødelagt da du var nysgjerrig på andre, og det ble slutt. Det høres ikke ut som at noen av dere klarer å legge de dårlige tingene i fortiden bak dere.

Men siden begge har vært nysgjerrige på andre, da er vi kanskje på en måte skuls? Selv om han dro det veldig veldig mye lenger, og gjorde mer dritt, så var det jeg som startet og jeg som såret han først. 

Har merket på han tidligere (han har kommet tilbake til meg i snitt 1 gang i mnd gjennom disse to årene, selv når jeg har prøvd å vært i forhold med andre), og da har han liksom ikke vært seg selv. Føler han har hatt en rullegardin nede sånn at jeg ikke har nådd inn til han. Denne gangen derimot, føles alt helt som før. Like naturlig og trygt og avslappet, han sa selv på eget initiativ at det føltes mye bedre enn sist. Men hun andre jenta jobber selvsagt med nebb og klør for å få han tilbake selv, så jeg frykter jo at han plutselig bare hopper over denne gangen også.. 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er en god match. Dere vil aldri bli ferdige med fortiden om dere blir sammen igjen.  

Anonymkode: 3cb07...a45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om jeg var han hadde ikke jeg kunnet gå tilbake til deg.

Anonymkode: 71174...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om jeg var han hadde ikke jeg kunnet gå tilbake til deg.

Anonymkode: 71174...970

Hvordan mener du? 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med en rekke ekle gutter gjennom disse 2 årene i desperat forsøk på å komme over han

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

har møtt mange fine gutter men alle gjør meg bare sikrere på at det er EKSEN jeg vil ha.

Godt gjort å rekke over både mange fine og mange ekle gutter på bare to år. Eventuelt er du bare en veldig vinglete person i hvordan du opplever ting.

Anonymkode: e0545...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Godt gjort å rekke over både mange fine og mange ekle gutter på bare to år. Eventuelt er du bare en veldig vinglete person i hvordan du opplever ting.

Anonymkode: e0545...657

Det spørs jo hvordan man definerer det, har vært i 1 forhold og det var dessverre med en av de ekle. De opplevde meg nok som svært usikker og vinglete ja, men ikke rart det blir sånn når man prøver å gå videre men det er kun en man vil ha.. 

 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sammen med en eks som har oppført seg helt uakseptabelt i 2 år? 

Eksen og jeg var sammen i 4 år før det ble slutt, vi var hverandres første kjæreste og alt var veldig bra. Så ble det slutt, hovedsakelig fordi jeg var nysgjerrig på andre, men etter bare mnder kom jeg tilbake til han. Da var han en helt annen, og han har Kort fortalt hoppet mellom meg og en annen jente i 2 år, på en veldig uakseptabel og respektløs måte.

Jeg har vært med en rekke ekle gutter gjennom disse 2 årene i desperat forsøk på å komme over han, noe som har gitt meg en del vonde erfaringer jeg på en måte «klandrer» eksen litt for. Men likevel er det bare han som føles rett, og nå når han igjen vil «satse» på meg, så føles det så riktig og godt. Likevel sniker tankene/usikkerheten og bitterheten (ikke over hva han gjorde, men hva det gjorde med meg) på hver gang vi ikke er sammen. 

Hva tror dere? Kan jeg komme over alt som har skjedd, og at dette kan bli et levedyktig forhold igjen? 

Anonymkode: c7c9e...815

Mener du at han har oppført seg mer uakseptabelt over 2 år enn du? Du har jo også hoppet frem og tilbake. Du har kanskje mer villet ha bare ham, men likevel har du ikke vist det når du i desperate forsøk har vært med en rekke gutter. Kan godt forstå at han er frem og tilbake når du er så vaklete. 

Klandrer du eksen litt for at dine vonde opplevelser? Det må du helt la være med. 

Jeg tror absolutt dere kan ha et fint forhold igjen, men da må begge satse og være innstilt på at det er dere og kun dere. Ikke klandre og beskylde hverandre for det dere selv gjør. Dere er voksne mennesker, så vis modenhet.

Enten satser man, eller lar det være. Velger man å satse, så er man åpen, ærlig og SNILL.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, exictence skrev:

Mener du at han har oppført seg mer uakseptabelt over 2 år enn du? Du har jo også hoppet frem og tilbake. Du har kanskje mer villet ha bare ham, men likevel har du ikke vist det når du i desperate forsøk har vært med en rekke gutter. Kan godt forstå at han er frem og tilbake når du er så vaklete. 

Klandrer du eksen litt for at dine vonde opplevelser? Det må du helt la være med. 

Jeg tror absolutt dere kan ha et fint forhold igjen, men da må begge satse og være innstilt på at det er dere og kun dere. Ikke klandre og beskylde hverandre for det dere selv gjør. Dere er voksne mennesker, så vis modenhet.

Enten satser man, eller lar det være. Velger man å satse, så er man åpen, ærlig og SNILL.

 

 

Takk for et fint svar ☺️ Vi tenker ganske likt, og det er godt å høre at det er mulig, at det ikke bare er meg som håper over evne. 

Det han har oppført seg uakseptabelt med er vell mere andre ting han har gjort, da han lett gjør dumme ting når han blir sint (ikke til vanlig, bare gjennom disse årene da ting har vært så snudd opp ned, aldri sett han gjøre sånne ting tidligere). 

Han også nevner det at jeg og har vært med andre i disse to årene. Det irriterer meg litt at han bruker det som en «grunn» da han vet at jeg bare har vært med disse andre for å komme meg vekk fra han, selv om det sikkert kan være vel så ubehagelig for han (og meg) å tenke på nå, da man vil være med kun hverandre igjen. 

Og det siste du skrev er jeg så enig med. Jeg tror mye av det som ødela mellom oss da vi skulle tilbake igjen den første gangen, var at jeg skulle ha forklaringer og svar på ALT han hadde gjort. Hver en minste lille detalj.. så man må enten satse og legge bak seg, eller bare glemme det. 

Det som likevel plager meg er at jeg vet at hun andre var likedan, bare mye verre.. så hvorfor jobbet han så hardt for henne, når han sier han ikke hadde like mye følelser for henne, eller hadde det like bra med henne som med meg? Er det jeg ikke skjønner, lyver han eller har han bare vært forvirret.. 

Anonymkode: c7c9e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et fint svar ☺️ Vi tenker ganske likt, og det er godt å høre at det er mulig, at det ikke bare er meg som håper over evne. 

Hyggelig :) 

Sitat

Det han har oppført seg uakseptabelt med er vell mere andre ting han har gjort, da han lett gjør dumme ting når han blir sint (ikke til vanlig, bare gjennom disse årene da ting har vært så snudd opp ned, aldri sett han gjøre sånne ting tidligere). 

Husk på at han sannsynligvis ikke vil forandre seg. Han vil nok utvikle seg med tiden og bli litt mer moden, forhåpentligvis, men personligheten vil nok ikke forandres. I hvert fall må man se realistisk på det. 

Ingen forhold er dans på roser hele tiden. Man kommer langt hvis man slår seg til ro med det. Men det er viktig å vite om det er sånn du vil ha det resten av ditt liv før du bestemmer deg. Du kan ikke håpe på at det vil bli så mye bedre. 

Men se på hva som veide mest i de 4 årene dere var sammen: Var det mest av glede og positivt eller mest av negative hendelser?  Det er ganske stor sannsynlighet for at dere vil oppleve ganske like mye av begge deler i årene som kommer også. Men sannsynligvis vet dere bedre, håndterer det negative bedre. Men synes det er en god pekepinn og tenke på før en avgjør om man vil slå seg til ro med en partner. Forelskelse går over. Orker man å prøve igjen hvis ikke begge er ordentlig innstilt?

 

Sitat

Han også nevner det at jeg og har vært med andre i disse to årene. Det irriterer meg litt at han bruker det som en «grunn» da han vet at jeg bare har vært med disse andre for å komme meg vekk fra han, selv om det sikkert kan være vel så ubehagelig for han (og meg) å tenke på nå, da man vil være med kun hverandre igjen. 

Vel, du bruker jo også som grunn at du skylder på ham. Dere må bare akseptere og sette strek.

Sitat

Og det siste du skrev er jeg så enig med. Jeg tror mye av det som ødela mellom oss da vi skulle tilbake igjen den første gangen, var at jeg skulle ha forklaringer og svar på ALT han hadde gjort. Hver en minste lille detalj.. så man må enten satse og legge bak seg, eller bare glemme det. 

Ja, det er veldig viktig. Ikke alt er like enkelt å forstå eller godta forklaringen/reaksjonen til den andre, men satser man, er det bortkastet tid å kreve forklaring, ergre seg over tid, henge seg opp i bagateller, hevde at man har rett. Man må lære seg å sette strek og ikke være opptatt av å bekrefte at man selv har rett. Det handler om å godta og respektere.

Sitat

Det som likevel plager meg er at jeg vet at hun andre var likedan, bare mye verre.. så hvorfor jobbet han så hardt for henne, når han sier han ikke hadde like mye følelser for henne, eller hadde det like bra med henne som med meg? Er det jeg ikke skjønner, lyver han eller har han bare vært forvirret.. 

Anonymkode: c7c9e...815

Det løser ingenting om du skal dvele med disse tingene. Glem det nå når (hvis) dere er innstilt på å forsøke igjen. Snakk ut om det en dag hvis du føler for det, men så lar du være å nevne det mer. 

 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS du får veldig mange gode råd @exictence skal dere ha noe håp om å få det bra i sammen må dere slutte å rippe opp i fortiden. Ta bare lærdom av feilene og ikke gjør dem igjen.

Det dere har gjort de i siste årene er å såre hverandre og alle som kommer i deres vei. Det er et destruktivt mønster.

Endret av Tba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En knust vase vil aldri bli den samme uansett hvor mye lim man bruker for å lime den sammen igjen......

Anonymkode: f4f5e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En knust vase vil aldri bli den samme uansett hvor mye lim man bruker for å lime den sammen igjen......

Anonymkode: f4f5e...82e

En knust vase kan ikke bli den samme, men i egne øyne like verdifull og kanskje mer :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, exictence skrev:

En knust vase kan ikke bli den samme, men i egne øyne like verdifull og kanskje mer :)

 

Hvis man tar seg bryet med lime den i sammen så er den mer verdifull enn en ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...