Gå til innhold

Stor mensenklump( ekle detaljer)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 16 år, og har nokså regelmessig mensen. De siste dagene har jeg blødd kun bittelitt, og i natt kl 4, våknet jeg av å ha blødd veldig gjennom. Jeg gikk rett i dusjen og vasket meg. Jeg tisset mens jeg sto der, og mens jeg tissa kom det en ca 6 cm stor trekantaktig rød klump med glatt overflate. Jeg tenkte først at dette var en blodklump men den var så fast så jeg ble usikker, noen som vet? Våknet en time senere, gikk på do, og da hadde jeg blødd ut en rosa ob, som er mye mer enn hva jeg pleier å blø. Tenkte kanskje grunnen til dette var at det har ligget klart i et par dager og at den nå kommer alt på en gang?

Anonymkode: cb700...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt og ufarlig at det av og til kan komme slike klumper (som er en bit av  livmorslimhinnen som kommer ut) som du beskriver. 

Anonymkode: a73c8...a5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontanabort? En tur til legen hadde vel vært innafor om dette er uvant for deg?

Skjedde noe lignende med meg, og det var en spontanabort.

Anonymkode: 06a4b...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spontanabort? En tur til legen hadde vel vært innafor om dette er uvant for deg?

Skjedde noe lignende med meg, og det var en spontanabort.

Anonymkode: 06a4b...3af

Jeg er jomfru, da kan det vel ikke være spontanabort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å få blodklumper når jeg har mensen. Gynekologen min sier det er normalt, om det tar lang tid for blodet kommer ut så kan det koagulere. Men om du har vondt, mer enn en vanlig menstruasjon, så kan det være greit å kontakte lege tilfelle det er en abort. 

Anonymkode: 3b734...6b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier også å få blodklumper når jeg har mensen. Gynekologen min sier det er normalt, om det tar lang tid for blodet kommer ut så kan det koagulere. Men om du har vondt, mer enn en vanlig menstruasjon, så kan det være greit å kontakte lege tilfelle det er en abort. 

Anonymkode: 3b734...6b9

Godt å hørre det er normalt hvertfall. Har ikke vondt, og er jomfru så det kan ikke være spontanabort

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var selve klumpen hudfarget og nesten som å ta på vanlig hud?

Anonymkode: deaf3...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var selve klumpen hudfarget og nesten som å ta på vanlig hud?

Anonymkode: deaf3...e06

Den hadde en glatt overflate som å t i gelé. Og den var mørkerød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Det er vanlig at dette kan skje. Du er ikke syk. :) 

Anonymkode: 0d236...536

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ovidia123 skrev:

Den hadde en glatt overflate som å t i gelé. Og den var mørkerød

Det er bare blod som har levret seg (dvs klumpet seg sammen) og det er helt normalt og helt ufarlig. Dette vil du oppleve flere ganger i livet og klumpene vil variere i størrelse og fasong. 

Anonymkode: a199b...91e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt, skjer innimellom. Det er koagulert blod blandet med slim fra slimhinnen i livmoren. Både det og svarte klumper er helt vanlig og ufarlig, men det kan oppleves skummelt første gangen. 

Anonymkode: e0629...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at under en menstruasjon så er det ikke bare blod som kommer. Det kommer masse slim også, og når dette blander seg, vil det kunne se ut som slimklumper. Slapp helt av, dette er normalt :) 

 

Anonymkode: ef36a...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Kan også være så og si hele slimhuden kom ut på en gang, det har jeg opplevd selv en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...