Gå til innhold

Eks maser om å bli lagt til på sosiale media igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. ( Tekst skrevet på data )

Dette er en veldig merkelig situasjon for meg. 1 år etter et ganske stygt brudd mellom meg og ex. 
Hun taklet ikke at jeg gikk videre i livet, at jeg kom meg opp igjen å så lyst på livet. Det har vert en lang vei å gå for meg, men nå er jeg her å det kjennes bra. For det første så var hun utro og ble sammen med eksen sin etter 3 uker etter bruddet vårt. Helt siden har hun fortalt meg via messenger hva de skal, hvor bra hun endelig har det nå, han er så fantastisk, så glad vi ikke giftet oss eller fikk flere barn osv.... Jeg driter i det, vil kun ha kontakt pga felles barn. 

Men så til problemstillingen min.. hun har mast nå i 4 mnd om jeg ikke kan vere så snill å legge ho til på snapchat bla. Hun begrunner det med at kommunikasjonen mellom oss kan bli bedre mtp barnet om vi har hverandre der, hun skriver at hun bryr seg ikke om hva jeg gjør på, det skal hun bare bla forbi til hun kommer til bildene av barnet vårt.

Jeg holder igjen å sier jeg ikke vil ( for min mor har hun på snap ennå pga hun får se bilde av barnebarnet, men det blir mindre å mindre etterhvert nå, og mer kjærestebilder osv) - og jeg skriver at jeg egentlig ikke har noe behov for å se hva hun gjør på, vil hun ha bilde da jeg har barnet hos meg så kan jeg sende via messenger og begrunner det med at da har hun det lagret hele tiden, og siden hun skrev til meg " tror du jeg vil ha noe med deg å gjøre på snap eller i virkeligheten hadde det ikke vert for barnet  vårt, så må du tro om igjen.. det er pga barnet jeg vil at vi skal vere skikkelig venner". Jeg forteller hun at da er det bedre at jeg sender evtuelle bilder via messenger så hun slipper å ha noe med meg å gjøre ( se mystoryen min, andre snapper) de andre 25 dagene i mnd.

Da skal hun plutselig på familiekontoret igjen for jeg ikke samarbeider skikkelig føler hun, lurer på hva det er som skjedde i barndommen min siden jeg bryr meg kun om meg selv, hun har prøvd så lenge for at vi skal vere skikkelig venner og jeg er bare dritt som ikke oppfører meg som en barnefar. Så hvorfor er det så viktig for hun ha meg på snap når hun egentlig ikke vil ha noe med meg å gjør? hun har ny type men vil fortsatt (mast 3-4 ganger) om det. Viss jeg er redd for å se bilde av nye typen så reiser han på sjøen nå så jeg kommer ikke til å se noe bilde av han. 

fysj.... Jeg blir kvalm rett og slett!

Anonymkode: 226cf...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan ikke klage på familievernkontoret om at dere ikke er venner.

Folk er venner fordi de liker hverandre og synes hverandres selskap er givende. 

Det en som ekser og felles foreldre kan forvente, er at en har godt praktisk samarbeid og ellers klarer å være litt smidig rundt ting som bilder, bursdager og slikt. Å ha hverandre på sosiale medier kan være greit hvis begge er komfortable med det, men er ikke noe en kan kreve. 

Anonymkode: eddcc...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun vil ha deg på snap for å ha kontroll på hva du driver med.. Blokker henne fra alt av sosiale medier og kommuniser med henne kun via sms eller mail! Bilder av barnet kan du sende henne på mms. Latterlig at hun mener dere må på fvk pga av dette. Kanskje hun prøvde å true med fvk for at du skulle godta henne på snap?

Anonymkode: 4421c...ccf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg henne til. Det blir kontrollering og bråk av det.

Anonymkode: 9646e...b05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

ja, jeg skjønner at hun vil ha kontrollen på meg, derfor så tenker jeg ikke tanken på å gjøre det. Har blitt truet med at jeg må inn på meklingskontoret fordi jeg ikke samarbeider og jeg bare motarbeider henne hele tiden pga jeg ikke vil ha henne på snap. Hun truer med så mye nå som hun ikke har kontrollen på meg. Men samtidig så er hun jo sammen med han eksen sin og skulle vell strengt tatt ikke ha behov for å vite hva jeg gjør eller liknende. 

Søkte henne opp forleden og ser at hun smisker seg inn med hannes familie, alt er så fint og flott, hun strååååler av lykke osv..

jeg sitter her å tenker at de skulle bare visst hva som foregikk mellom de mens hun var sammen med meg. En barnemor som hoppet fra meg til eksen sin 3 uker etter jeg flytte der ifra. Barnet mitt fikk en ny mann på besøk etter 3 uker. Og hun tar han med hver gang hun er på besøk hos hans familie. Er det rart barnet mitt utagerer med slåing og biting i barnehagen? 

Anonymkode: 226cf...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg true eller kue.  Blokker henne fra alle arenaer. Og hold det kun til sms/mail hva anngår barna. Husk å ta vare på alle truslene og meldinger som bevis på at hun trakasserer deg slik at du kan anmelde henne for trakassering. 

Anonymkode: d6c08...6a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart barnet mitt utagerer med slåing og biting i barnehagen? 

Det kan da være andre grunner til det, språk feks.

Anonymkode: abb93...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som slår og biter kan ha sammensatte utfordringer rundt seg. Barnets språk er en gjenganger, utrygge forhold hjemme (og det kan være både små og store utryggheten) men også barnehagens kultur som feks at barnet ikke finner seg til rette hos de voksne og de andre barn. For å løse det må du gå i sømmene på alt. Barnet får det ikke bedre av at du gir etter for å ha eksen på snap for å si det sånn. 

Anonymkode: f1179...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha henne der, men blokkere henne fra dine mystories. 

Anonymkode: f67ae...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at hvis hun ikke godtar og respekterer at du ikke ønsker å ha henne på snap så får hun bilder via Mail framover. Litt merkelig å være så gal etter å ha deg på snap. 

Anonymkode: a0406...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkér henne overalt. Hun er ikke over deg enda og ønsker å ha kontroll på hva du driver med. Akkurat som eksen min var, bare at han dro  trusler og overvåkning videre da jeg blokkerte han.

Anonymkode: 49414...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blokkér henne overalt. Hun er ikke over deg enda og ønsker å ha kontroll på hva du driver med. Akkurat som eksen min var, bare at han dro  trusler og overvåkning videre da jeg blokkerte han.

Anonymkode: 49414...0aa

Hehe. Utifra hva hun skriver og sier så tror jeg hun er det, men hvem vet.. har vert utfor tidligere at hun har spurt barnet mitt (2,5år) om hun har møtt kjæresten til pappa.. og viss jeg spør om vi kan bytte helger mtp barnet så spørr hun om jeg har damer i hver havn også ler hun det vekk. 

Også en gang sa hun at jeg måtte fortelle henne når jeg fant meg en ny partner, for da kunne min eks forberede barnet vårt på dette. Da skulle hun prate med barnet og fortelle at pappa har ny kjæreste... det er jo så dumt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjer av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å kutte alle andre treffpunkter enn det som gjelder felles barn. Anbefaler trådstarter å få gjennom:

-Å ringe/sms er greit om det omhandler felles barn, og at det man skal si haster, ikke kan ligge på vent (typ: en av ungene har 40 i feber og skal på legevakta)

-E.post for ting om ungene som ikke haster.

Ingen andre henvendelser eller treffpunkter.

Anonymkode: 034ca...942

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du må gjøre er å skalere kontakten ned til et minimum. Sosiale medier funker ikke, fordi hun får lillefingeren og tar hele hånda. Det blir et middel for maktkamp og kontroll, ikke ryddig kommunikasjon om barnet. Ekser på sosiale medier er generelt et minefelt, og man skal være meget vennskapelige og respektfulle overfor hverandre om noe slikt skal funke. Det gjør det ikke for dere to.

At hun i det hele tatt får spillerom til å utbrodere om sitt nåværende kjærlighetsliv, og mase om ditt liv, er en uting. Du må kutte disse kanalene, slik at hun ikke kan nå deg på denne måten. 

Slett henne på FB og andre medier, gi høflig beskjed om at du heretter er å få tak i på sms og telefon når det gjelder barnet og henting/levering. Hun blir sikkert sint, men hva så? Hun kommer aldri til å få noe gjennomslag på FVK eller i retten for den del, det er bare tomme trusler. Ingen kommer til å mene at du gjør noe feil. Presiser hele veien at du ønsker ryddig kontakt om barnet med minst mulig rom for krangling eller dramatikk, for samarbeidets beste.

Fra nå av så svarer du kun på henvendelser som gjelder barnet, og holder en høflig tone der. Om hun henvender seg om andre ting, så later du som om du ikke har sett det, eller gir beskjed om at "nå legger jeg på". Om du faktisk får deg ny partner, så har du ingen plikt til å informere eksen før det har blitt så seriøst at du introduserer barnet. Da kan du sende en melding med opplysning, men hun har fremdeles ikke rett til innblanding eller sabotasje.

Om hun lager trøbbel og drama, så skriver du det ned hver gang i en journal, med dato. Slik at om du noengang skulle trenge advokat så har du en oversikt over hva slags påfunn hun har prøvd seg på. Hold deg alltid på matta selv, og følg samværsavtalen.

(Håper dere har en god samværsavtale, forresten.)

Anonymkode: 299d1...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg henne til, blokker henne fra storyen din, så sletter du henne igjen. Da har hun tvunget seg på, men får null valuta for innsatsen :) 

Anonymkode: 39cb1...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Hun kan ikke klage på familievernkontoret om at dere ikke er venner.

Folk er venner fordi de liker hverandre og synes hverandres selskap er givende. 

Det en som ekser og felles foreldre kan forvente, er at en har godt praktisk samarbeid og ellers klarer å være litt smidig rundt ting som bilder, bursdager og slikt. Å ha hverandre på sosiale medier kan være greit hvis begge er komfortable med det, men er ikke noe en kan kreve. 

Anonymkode: eddcc...d64

Nettopp! Eksen til mannen min forventet etter bruddet at han skulle fikse bilen hennes, gjøre forefallende ting i huset, fikse opp ute, hente og levere utenom avtaler osv. Siden det var til det beste for ungene. Selv bidra hun ikke med noe tilbake. Til slutt sa han klart i fra, du er kun moren til ungene mine og ikke noe annet. Hun ble snurt, men dette var eneste måten han kunne gjøre det på. Nytter ikke å gi lillefingeren til noen som hele tiden vil ha hele hånda. 

Hadde det gått begge veier, kunne de selvsagt være venner, men trengte han hjelp til noe, var det lite vits i å spørre henne. 

Nå går alt på mail eller sms, hun husker aldri noe annet enn avtaler som er gjort i hennes favør, helt håpløs å samarbeide med om ikke alt er skrevet ned. 

Anonymkode: 6968a...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...