Gå til innhold

Enda en kvinne har drept barna sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor legger du til "enda" prøver du å provosere? Er da vel mer individuelt hvem som myrder, bare psykotiske personer dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor denne diskusjonen skal dreie over til hvem som dreper flest - menn eller kvinner. Det er like grusomt uansett om det er en mann eller en kvinne som har gjennomført drapet. 

Jeg syns dog at diskusjonen tar en interessant form når det endelig settes fokus på at også kvinner er i stand til å drepe barna sine, for det er ingen hemmelighet at dette er hysj-hysj og tabu til de grader. Vi har et nesten hellig bilde av mor med sitt barn i samfunnet. Det finnes mødre som langt i fra oppfyller dette bildet - men jeg tror fremgangsmåten deres er langt mer slu og beregnende enn det menn foretar seg. Psykisk mishandling feks, der tror jeg kvinner har en forrang ifht sine barn. For dette kan så lett kamufleres. Jeg ser ikke bort fra at det finnes mange kamuflerte drap begått av kvinner mot sine barn - som oppfattes som ulykker av helsepersonell. 

Jeg syns det er en god ting at dette kommer frem i dagslyset - fordi det er en god ting at flere ulykkelige barn kanskje har en mulighet til å bli oppdaget av de instansene som skal oppdage dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...