Gå til innhold

Hunden vår har bitt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da lar du bare være å gå bort til hunden. Skal man ikke kunne gå i parken med hunden... 

Anonymkode: c997c...1e6

Oi, skjønte du ikke hva som stod du da? Barna mine VET at de ikke skal gå bort til ukjente hunder. Men noen hundeeiere har intelekten sin på et svært lavt nivå, så de spør barna, som ser på fra avstand; "hei vil du hilse på?" Kanskje les innlegget mitt igjen? Det var virkelig ikke så avansert å skjønne altså.

Anonymkode: d3673...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan dessverre skje med alle hunder. Det kan være hunden føler seg truet, den kan ha hatt vondt, barnet kan ha skumpet borti et vondt sted.

Vi har en hund med smerter i hoftepartiet som også er nervøs, og vi kommer til å avlive han fordi vi "vet" at dette dessverre KAN skje. Det kan man jo ikke alltid vite. Har tenkt mye på hvordan det hadde vært for meg (som selvfølgelig hadde blitt kjempelei meg både for å miste hunden min og for at barnet ble bitt!!!) om folk skulle hatet meg etterpå. Det er ikke alltid man kunne gjort noe annerledes. Skjedd er skjedd. Man kan ikke gjøre mer enn å beklage, betale for skadene og avlive hunden. Utrolig leit at det skal være slik.

Håper du ikke bebreider deg selv! Sender noen gode tanker til deg og hunden.

Anonymkode: 885b9...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig når du ikke har sett hva som har skjedd... Vi hadde en hund for noen år siden som plutselig ut av det blå ble aggressiv mot meg å begynte å skulle bite. Det var en stor hund så jeg er så glad for det var mot meg. Jeg visste at det var noe galt siden jeg kjente denne hunden. Så vi så det litt an å var veldig forsiktige med fremmede. 1 uke senere falt han om å vi måtte avlive han pga blodpropp. Det var det som hadde gjort han aggressiv... Så om dere velger å la vær å avlive ville jeg ha tatt en helsesjekk på han. Er veldig unormalt at noen verken dyr eller menneske angriper uprovosert 

Endret av Norskjente123
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær så god!😂

Synd for deg at du ikke har nok erfaring med hunder til å vite at det er sjeldent at de bare biter uten grunn! Om du faktisk tror det - LÆR OG LES!

Kom ikke for faen her og si at det å  påpeke FAKTA er så ille for deg. Begynn og grin for det du, vær så god 😂. 

Anonymkode: 58343...c11

Jeg ser at du har lært litt siden siste innlegg. Du har moderert deg fra "Hunder biter ikke uten grunn basta!" til "sjeldent at de bare biter uten grunn!" Da har du kanskje forstått noe av poenget mitt. Om du å bare kan legge fra deg den hysteriske bruken av smileys også nå, så kanskje du kan bli en ressurs for dyrene etterhvert.

Anonymkode: de39d...455

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ny generasjon jegere nå, hunden er for mange ett familiemedlem på lik linje med andre raser som ikke jakter. Å skyte hunder er ikke lengre stuerent i jegermiljøene. 

Anonymkode: c769b...7d0

Nja. Her i huset er naturlig hundene en del av familien, men «sin siste reise» får de fra jeger matfar. Som de fleste hunder er de ikke glade i dyrlegekontoret, så de skal ikke måtte gå inn i døden småredde og usikre. Samme holdningen har de fleste av våre jegervenner. Og vi bor i by.

Anonymkode: 23a54...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja. Her i huset er naturlig hundene en del av familien, men «sin siste reise» får de fra jeger matfar. Som de fleste hunder er de ikke glade i dyrlegekontoret, så de skal ikke måtte gå inn i døden småredde og usikre. Samme holdningen har de fleste av våre jegervenner. Og vi bor i by.

Anonymkode: 23a54...625

Nettopp derfor stiller jeg meg tvilende til at ts allerede har spurt to jegere, og det FØR ts begynte å klage over prisene til dyrlegen og dermed fikk tips om å spørre jegere.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor stiller jeg meg tvilende til at ts allerede har spurt to jegere, og det FØR ts begynte å klage over prisene til dyrlegen og dermed fikk tips om å spørre jegere.

Anonymkode: 2c791...316

Disse jegerne er nære venner av oss, og glade i hunder. Er nok derfor de ikke er komfortabel med å skulle skyte et "kjæledyr". At du ser på jegere generelt som "kalde" og "skytegale", sier jo en del om deg og dine holdninger :) 

Jeg tenker vi bruker vet. Da er vi i alle fall sikre på at hunden ikke ble skutt i filler, i en øde skog..  Den følelsen er for meg ubehagelig, og bildene jeg får i hodet gjør ikke saken bedre.. 

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse jegerne er nære venner av oss, og glade i hunder. Er nok derfor de ikke er komfortabel med å skulle skyte et "kjæledyr". At du ser på jegere generelt som "kalde" og "skytegale", sier jo en del om deg og dine holdninger :) 

Jeg tenker vi bruker vet. Da er vi i alle fall sikre på at hunden ikke ble skutt i filler, i en øde skog..  Den følelsen er for meg ubehagelig, og bildene jeg får i hodet gjør ikke saken bedre.. 

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Det gjør du lurt i. Mannen jakter mye men kunne aldri tenkt å skyte noen av hundene eller kattene våre, han er ikke skyteglad. Mange jegere går for naturopplevelsen, ikke for skytingen i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Disse jegerne er nære venner av oss, og glade i hunder. Er nok derfor de ikke er komfortabel med å skulle skyte et "kjæledyr". At du ser på jegere generelt som "kalde" og "skytegale", sier jo en del om deg og dine holdninger :) 

Jeg tenker vi bruker vet. Da er vi i alle fall sikre på at hunden ikke ble skutt i filler, i en øde skog..  Den følelsen er for meg ubehagelig, og bildene jeg får i hodet gjør ikke saken bedre.. 

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Vet ikke om det er mine holdninger du snakker om her.

Anonymkode: 2c791...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2018 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

Vi har spurt to jegere, men begge ønsker ikke å gjøre dette. De ser på hunden som et kjæledyr, og tenker vel på at barnet vårt er glad i det(de er redde for skyldfølelse).

Får diskutere dette nærmere når mannen kommer hjem i kveld. Ikke gøy i det hele tatt, nå når jeg må ta vare på hunden i mellomtiden. Han luftes ute i smug, og jeg er livredd noen skal høre bjeffing. Hunden er stengt inne dagen lang.. Alt dette for at nabolaget skal bli fornøyd.

Jeg og mannen er enig i at dette i utgangspunktet er en fin hund, som ellers ikke er truende og sint. Men naboene i bygda ønsker ikke at hunden skal omplasseres, så da blir det vel avliving da. Til alles fornøyelse.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Hvorfor mishandler du hunden i påvente av å avlive den? 

Du sier selv det er en fin hund. Omplasser den heller enn å avlive! Raskt! 

Hvor bor du? Kanskje noen i tråden kan hjelpe? 

Anonymkode: c997c...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sitt barn er det? Deres? Eller andres? Hva sier foreldrene og hva mener de bør gjøres med hunden?

Jeg ville ikke avlivet hunden om det finnes en annen løsning. F.eks ta hunden på kurs og være mer påpasselig (ikke la barn klappe f.eks). Spesielt siden hunden ikke har vist slike tendenser tidligere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg ble bitt i ansiktet av familiehunden som barn. Det var en stor sanktbernhardshund som virkelig var verdens snilleste hund. En gang sovnet en toåring oppå henne og hun lå bare helt stille og lot ungen sove. Men jeg tror jeg gjorde noe som ble vondt ved et uhell så hun skvatt og glefset. Fikk et ganske stygt bitt i leppen, men jeg var livredd for at hun skulle bli avlivet lå jeg løy om det til foreldrene mine. Den bet aldri noen igjen, og jeg husker at hele hunden lyste av dårlig samvittighet etterpå, i den grad det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden er nå avlivet og begravet..

Det var en hard opplevelse for mannen og meg. Barnet vårt vet ikke sannheten, da jeg vet det vil knuse hjertet..

Nå får vi håpe at samtlige i nabolaget er fornøyde. Naboen kjørte sakte forbi huset vårt i går, for å forsikre seg at hunden vår virkelig var borte:heks: 

Skal ikke være greit å bo på et sted med personer som ikke er glad i dyr. Hundene skal ses men ikke høres omtrent..

Kommer til å savne lydene av minstebarnet vårt. Alle lufteturene, spilloppene, den gode lukten i pelsen, klengingen i sofaen osv. Det var en livsglad og elskelig hund dette, som dessverre ble offer for hundehat.. 

TS

 

 

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er nå avlivet og begravet..

Det var en hard opplevelse for mannen og meg. Barnet vårt vet ikke sannheten, da jeg vet det vil knuse hjertet..

Nå får vi håpe at samtlige i nabolaget er fornøyde. Naboen kjørte sakte forbi huset vårt i går, for å forsikre seg at hunden vår virkelig var borte:heks: 

Skal ikke være greit å bo på et sted med personer som ikke er glad i dyr. Hundene skal ses men ikke høres omtrent..

Kommer til å savne lydene av minstebarnet vårt. Alle lufteturene, spilloppene, den gode lukten i pelsen, klengingen i sofaen osv. Det var en livsglad og elskelig hund dette, som dessverre ble offer for hundehat.. 

TS

 

 

Anonymkode: 92222...7a2

Jeg forstår at dette er tungt. Men det virker som dere mangler noe selvinnsikt? Du skriver som om dette er alle andres feil. Og ikke dere, eller hunden. Dere har ikke kunnet nok om hundespråket og derfor ikke sett hundens signaler. DESSVERRE er det mange dyr som må lide fordi EIERNE mangler kunnskap. Dette ligger på deres kappe, ikke nabolagets...

Offer for hundehat skriver du, du må ta deg en runde eller to altså...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, duplexx said:

Jeg forstår at dette er tungt. Men det virker som dere mangler noe selvinnsikt? Du skriver som om dette er alle andres feil. Og ikke dere, eller hunden. Dere har ikke kunnet nok om hundespråket og derfor ikke sett hundens signaler. DESSVERRE er det mange dyr som må lide fordi EIERNE mangler kunnskap. Dette ligger på deres kappe, ikke nabolagets...

Offer for hundehat skriver du, du må ta deg en runde eller to altså...

Ts skriver for å trigge diskusjon, det har h*n også gjort tidligere i tråden.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden min bet barnet vårt en gang, da barnet var ca. 18 mnd gammel. Hadde dessverre en dagmamma som ikke skjønte alvoret og faren ved å la barnet krabbe rundt med hunden. Vi bestemte oss for å ikke avlive, selvom mange mente vi burde. Vi har lest oss mye opp om hundens språk, dempede signaler etc. For min del var dette absolutt ikke hundens feil, og jeg er veldig streng med barnet vårt, er 4 år nå.  Ikke lov til å herje, hoppe, rope etc rundt hunden, å få sitte å klappe hunden er lov når h*n er rolig, og skal skje på hundens premisser. Klapp den gjerne om den kommer bort, men la den være i fred om den sover, spiser, etc. Mange av vennene våre syns vi er veldig strenge og sære, men vi prøver bare å ta alle forholdsregler. Barn er så impulsive og skjønner ikke hundens signaler, så vi lar aldri barn og hund være alene.

Anonymkode: f0039...5d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 19.42, Tabris skrev:

Bare en liten kommentar til de som skriver at hunden glefset "uten grunn" fordi den kunne trekke seg unna - noen raser (og individer) er offensive og noen er defensive, det har mye å gjøre med hvilken jobb de har blitt avlet til å gjøre. Dvs at en offensiv hund, hvis den blir utsatt for noe den anser som en mulig trussel, vil velge å gå i. F.eks løpe mot og bjeffe eller hoppe opp og glefse for å få bort den andre.

En defensiv hund vil velge å trekke seg unna om den kan, men den vil også bite til slutt om den blir trengt opp i et hjørne lenge nok.

Som regel er også en hund ganske bevisst bruken av tennene. Dvs at hvis hunden "forsøkte å bite men jeg klarte å trekke hånden unna", så forsøkte ikke hunden å bite. Da glefset den antagelig, som et skinnangrep, som er ment som en advarsel. Det er sjelden en hund biter for å volde skade (jeg tenker da ikke på overfladiske risper). Men de gangene det skjer, så er det lite tvil om at det er hva hunden ønsket å gjøre.

Det er alltid en grunn til at hunden biter, fra hundens perspektiv. Det er bare ikke alltid like tydelig for oss å se det. 

Er rasen labrador offensiv eller defensiv?

Anonymkode: aace3...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 3.17, AnonymBruker skrev:

Oi, skjønte du ikke hva som stod du da? Barna mine VET at de ikke skal gå bort til ukjente hunder. Men noen hundeeiere har intelekten sin på et svært lavt nivå, så de spør barna, som ser på fra avstand; "hei vil du hilse på?" Kanskje les innlegget mitt igjen? Det var virkelig ikke så avansert å skjønne altså.

Anonymkode: d3673...aa1

Snakker du slik til folk også, eller er det kun på nett?

Anonymkode: 29380...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er nå avlivet og begravet..

Det var en hard opplevelse for mannen og meg. Barnet vårt vet ikke sannheten, da jeg vet det vil knuse hjertet..

Nå får vi håpe at samtlige i nabolaget er fornøyde. Naboen kjørte sakte forbi huset vårt i går, for å forsikre seg at hunden vår virkelig var borte:heks: 

Skal ikke være greit å bo på et sted med personer som ikke er glad i dyr. Hundene skal ses men ikke høres omtrent..

Kommer til å savne lydene av minstebarnet vårt. Alle lufteturene, spilloppene, den gode lukten i pelsen, klengingen i sofaen osv. Det var en livsglad og elskelig hund dette, som dessverre ble offer for hundehat.. 

TS

 

 

Anonymkode: 92222...7a2

Vil heller si at hunden er offer for eiere som ikke vil jobbe for å finne en annen løsning, og setter status i bygda høyere enn hundens liv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...